Hvad skal barnebarnet hedde?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

JulieT: Brianette-Ifigerd!?? :mrgreen: Da jeg havde født Ida, lå jeg på stue med en kvinde, hvis barn skulle hedde Malou-Desireé!??! (men så gik barnets far gik osse med hyttesko med klunker til jogginbukser - og ungens mormor røg cerutter ned i det arme barns hoved - og belærte den nybagte mor om ikke at tage barnet op ´´for tidligt´´ fordi de havde godt af at ´´træne lungerne´´ ved at græde...og hun troede på det!?!??! shock: ) Pelse er til gengæld så mærkeligt et navn, at det næsten er beundringsværdigt?? :wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Ja ja... Brianette-Ifigerd kom min veninde på en sen aften efter nogle glas god rødvin og et par timer med listen over godkendte navne. Hun var meget skuffet da valget så alligevel faldt på Sarah. Ja ja... Pelse. Hun var en klog dame. Hendes mand hed Øjvind. Pelse og Øjvind.... manner, bare jeg får tvillinger næste gang. Julie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Apropos Brianette sender jeg lige en tanke til min gamle veninde fra gymnasietiden: Helle - som oprindeligt skulle have heddet Sørentine!??! :shock: Hendes fader var i dén grad af den gamle skole, han forventede at hans førstefødte blev en SØN - og han skulle hedde SØREN. :idea: Da Helle så meldte sin ankomst og unægtelig ikke udviste de ønskede maskuline kendetegn, så måtte hun jo døbes Sørentine!!? :roll: Først få dage før dåben lykkedes det moderen at få sin mand overtalt til at give pigebarnet et mere menneskeligt navn. *smiley, der ånder lettet op* (og jeg véd godt HVORDAN han blev overtalt! :oops: - for 9 måneder senere blev Helle storesøster...til en dreng, der blev døbt Søren! TÆNK hvis det var blevet endnu en pige...eller en HUNDEHVALP!?!:shock: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

He he... Søren er da et brandsejt hundenavn. Jeg skulle have heddet Kasper, men så blev jeg jo en pige, og så beluttede min mor at det måske var lige vel syret hvis jeg hed Kasper. Og så skyldte de naboen nogle penge... og hun hed Julie, så for at få en lille udsættelse, spillede min mor det sleske kort at fortælle, at de SÅ gerne ville have lov til at opkalde deres Øøøøndige datter efter den utålmodige kreditor... og så kan man jo ikke bare sådan lige skifte mening, vel..? Ellers kunne jeg vel godt have heddet Kasperline. Julie
Lone

Post by Lone »

Jeg er mine forældre evigt taknemmelige for, at de undlod at kalde mig Abelone - som de - eller sikkert min mor - ellers havde tænkt sig. Se det for jer: gå i landskolen i den midtsjællandske bondeidyl - og i forvejen have ry for at tilhøre en mærkelig familie - og så blive kaldt Abe-Lone? Eller lidt senere, efter tilbage flytningen til det Københavnske - skulle klare sig mod de rå storby-unger med sådan et navn! Man var blvet ovenud hærdet var man..... Tilgengæld må jeg leve med bevidstheden om, at min egen mormor forarget skreg: ingen børn blir født rødhårede!!! Kun mig -
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Din mormor troede nok, du var en skifting, Lone. :lol: Jeg kender faktisk en familie hvor faren *lånte* et rødhåret barn på fødegangen for at vise det til sin mor... altså for at forskrække hende. Tænk at være mor til det barn, han lånte. ´´Undskyld, kan jeg ikke lige låne den der ufatteligt grimme unge, så jeg kan drive lidt gæk med min mor?´´ ´´Jo da....´´ Man skal sgu godt nok være storsindet for at lade sit nyfødte vidunder deltage i en sådan udflugt. :shock: 8) Julie
Lone

Post by Lone »

Hulk! jeg var da sød........ Sikke en ond mand - Men ja, de troede de sgu nok - og som en Rosenthal-effekt, så blev jeg det!!!!
Post Reply