Læse hinandens breve

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Post by Lone »

[quote:b46af3b8bd]På den anden side så forventer jeg også ærlighed og det værste man nok kan gøre overfor mig er at lyve. Så lukker jeg totalt af og så skal der virkelig meget til at opnå min tillid igen. [/quote:b46af3b8bd] [b:b46af3b8bd]Det er lige nemlig det![/b:b46af3b8bd] [quote:b46af3b8bd]Nej. a & c tengstedt imellem køres der med en gensidig nultolerance på dén slags. Personligt har jeg også andre og nemmere måder at gøre mig livet kompliceret på. [/quote:b46af3b8bd] [b:b46af3b8bd]Nå, men hører det så til de ting man skal huske at spørge om - lidt lissom om man er enige om, at hunden må ligge i sofaen? For hvad hvis den ene har en høj tolerance og den anden en ´´nultolerance´´?[/b:b46af3b8bd] Jeg ville aldrig læse breve og mails - selvom jeg kunne. Jeg ville synes det var pinligt og nedværdigende - for mig alltså - og iøvrigt ville jeg slet ikke kunne holde min kæft med det - især ikke, hvis jeg læste noget der ikke var helt ok. Men hvorfor så nærigheden med ordene? Hvorfor er det så slemt, at kalde andre søde ord og tilnavne? :?: Er det fordi man selv tænker på sidste gang han kaldte en selv det? Og er sidste gang, enten ALDRIG - eller lige præcis den gang det var én selv, der var genstand for ny og spændende interesse? :evil: Eller er det bare, fordi at gør han det, så er man i situationen hvor han har kastet sine øjne på den forkerte - UDEN at fortælle kragen derhjemme, at man faktisk er lidt træt af hende, men man vil stadig gerne have rene sokker og varme i nattekulden? :evil: Og er det osse fordi at det talte ord fordamper, forsvinder blandt den øvrige støj i verden - men det skrevne ord er stabilt, består, kan læses igen og igen - medmindre det blir slettet - mail er en god opfindelse for utro ægtemænd!!!! - og derfor synes det skrevne ord vigtigere? Kvinder har som regel en god intuition - når de begynder at tømme lommerne og gå i mandens mailboks, så er det som regel fordi de har en god grund til det. Han forandrer sig - som min mor altid sagde: han er sgu begyndt at bruge PARFUME-VAND (he,he), han smiler henført over morgenkaffen istedet for at mugge som han plejer, han vrisser ikke mere over den fastbrændte sovs i gryden - men tilgengæld sir han venligt, om ikke man har taget lidt på? :twisted: Og så skal man nok overveje om man skal glo i hans breve, eller om man lige skulle tage forholdet op til fælles genovervejelse..... :twisted: Glor man i brevene kan man sikekrt være evigt forvisset om, at han så vil være ENORMT forurettet og helligt forarget over, at man kunne finde på det - og forsøge at dreje diskussionen derover istedet - så man kan nok lige så godt starte med forholdets indre dynamik og undlade at sætte sig selv i den ydmygende situation, at snage i andres breve..... :twisted: Ja, jeg har gjort det - læst et brev der efter al sansynlighed OGSÅ var tiltænkt mine øjne, for rigtig mange år siden. Hvor længsel og smerte og hjerte og - rend-mig - drev ned ad siderne. :evil: Man kan blive imponeret over hvad ens mand kan vække i andre, når man ellers mest ser ham iført sofaen og en lydelig snorken ..... :twisted: Men det fik ´´den anden´´ så lov til at prøve - og det er vel den ultimative straf for utro ægtemænd: at blive overgivet til den negligé-iførte elskerinde og få en HVERDAG!!!! Især når man kommer i tanke om hvordan han er, når han er lidt snottet :twisted: Men det er jo en gammel historie - maaaaaange år siden-
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Tja.. jeg er nød til at åbne den post som er til min mand, mange gange er han ikke hjemme i måneder... Så nåe han ikke er hjemme ja så åbner jeg posten. Hans Mail får han på sin bærbare så den ser jeg ikke og er egentlig også ligeglad. og han må for min skyld skrive SMS med dem han vil, det genere mig ikke. ¨Det er sjældent han overhoved bruger den comuter vi har hjemme hvor mine mails kommer på, men hvis han haaavde lyst så kan han da læse dem.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´Nå, men hører det så til de ting man skal huske at spørge om - lidt lissom om man er enige om, at hunden må ligge i sofaen? ´´ Nææh. Efter 15 år sammen er dét vist een af de ting, der er gensidig forståelse for UDEN vi behøver at diskutere det. :wink: ...det har vi forresten ALDRIG diskuteret (hverken dét med hunden - den må IKKE - eller det andet) - hvad kan der være gået galt?? :shock: ´´Jeg ville aldrig læse breve og mails - selvom jeg kunne. Jeg ville synes det var pinligt og nedværdigende - for mig alltså - og iøvrigt ville jeg slet ikke kunne holde min kæft med det - især ikke, hvis jeg læste noget der ikke var helt ok. ´´ Hvis det nu er GANSKE i sin orden, at DU osse læser mails og breve - så kan du jo NETOP roligt snakke om det?? Så skal det jo netop IKKE holdes skjult!! :idea: ´´Men hvorfor så nærigheden med ordene? Hvorfor er det så slemt, at kalde andre søde ord og tilnavne? Er det fordi man selv tænker på sidste gang han kaldte en selv det? Og er sidste gang, enten ALDRIG - eller lige præcis den gang det var én selv, der var genstand for ny og spændende interesse?´´ Næh..de søde og kærlige ord får jeg (heldigvis da) hver eneste dag. Jeg ER nemlig sød! :mrgreen: Grunden til, at jeg ikke vil se med milde øjne på, hvis Manden Min af den ene eller den anden årsag begyndte at skrive/søde, kærlige ord til en anden kvinde er da, at det er MIT privilegium at blive tiltalt på den måde!! 8) - og dét agter jeg ikke at ændre en tøddel på - SÅ sød er jeg nemlig heller ikke! :twisted: ´´For hvad hvis den ene har en høj tolerance og den anden en ´´nultolerance´´? ´´ Så må man vel tage den diskussion sammen med alle de andre, som nødvendigvis kommer, når man vælger at leve sammen med et andet menneske. :wink: ´´Og så skal man nok overveje om man skal glo i hans breve, eller om man lige skulle tage forholdet op til fælles genovervejelse..... ´´ Hørt. :idea: Men det KAN blive svært at tage noget op til FÆLLES genovervejelse, sålænge den ene part fastholder, at den anden er paranoid - og at der så ABSOLUT ikke er noget at diskutere på dén front. (desværre kan man udmærket blive forfulgt SELV OM man er paranoid! :shock: ) - og da forstår jeg udmærket tankegangen hos den´´snagende´´ - finder man dét man tror - så har man dog noget konkret at forholde sig til..en slags ´´stikord´´ til den efterfølgende diskussion, så at sige! :wink: At give sig til at ´´snage´´ for derefter at finde ud af...ingenting??...er vel også en slags udgangspunkt for en diskussion - fx. om HVORFOR man pludselig er blevet så mistænksom overfor sin elskede, at man tyer til den slags ´´beskidte tricks´´?? :oops:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

[b:3d65ddb955]Ville I læse mandens breve eller mails - hvis I kunne? [/b:3d65ddb955] Det kan jeg - og en gang imellem gør jeg det da, enten af praktiske årsager (Hvornår VAR det nu, vi skulle til BRUS, og hvad var det hans mor ønskede sig i fødselsdagsgave?) eller på opfordring. [b:3d65ddb955]Blir I mugne hvis han sms´er med nogen I ikke ved hvem er? [/b:3d65ddb955] Ja - jeg er nemlig hysterisk jealoux på så'en no'en rigtigt levende mennesker (af hunkøn, især) der kunne tænkes at forsøge at snuppe ham. (Ikke at jeg tror HAN giver dem lov - men...) [b:3d65ddb955]Skal man vide alt hvad den anden gør - eller er tilliden toptunet og helt ok? [/b:3d65ddb955] Tilliden er der - men det er da rart at vide, hvad den anden bruger tiden (og tankekraften) på i løbet af sådan en dag. Så nej, ikke ned i smådetaljer som ´´Og så havde vi den lektion, og så skulle jeg tisse, og så startede dén lektion hvor vi havde om dét og læreren sagde sådan og en af eleverne sådan og en anden var uenig og jeg drak cola´´ - mere på overordnet plan. (Som når jeg kommer hjem og er træt af folk, der dukke rop til timerne uden at have læst - fordi de ikke har købt nogen bøger endnu - og bare håber at hvis de dukker op, så dumper der sg'u nok noget viden og klogskab ned på dem...) [b:3d65ddb955]Han skriver med andre kvinder - med ømme ord og søde tilnavne? Ville det være ok, hvis det ikke var skjult? Blir det mindre ok, hvis i tilfældigt opdager det? [/b:3d65ddb955] Nej - og bestemt nej. :evil: Søde ord er nemlig til MIG - ligesom kys... :lol: Hvad nu hvis: [b:3d65ddb955]Han fører lange korrespondancer med gamle veninder? Hvad er iorden og hvad er ikke? [/b:3d65ddb955] Det gør han ikke. Slet ikke ekskærester, jvf. ovenstående bemærkning om hans kones hysteriske jealouxi på levende mennesker, især af hunkøn... Heldigvis virker det heller ikke som om han har et stort behov for den slags... [b:3d65ddb955]Hvad hvis han får nye venner, som I ikke får noget at vide om - sådan lige med det samme? [/b:3d65ddb955] Det foreommer mig usandsynligt, idet vi jo stort set altid er sammen. Samtidig ville jeg da synes det var sært og mærkeligt, han ikke havde fortalt mig om dem før - ligesom jeg ville synes det var sært pludselig at kunne servere et stk. fikst og færdigt venskab på bordet en aften - uden at have nævnt den nye ven på forhånd. (Jeg gør også en yd ud af at nævne hvem det er jeg chatter med på Skype/MSN, og somme tider hænger det fast - selvom han fx en del gange fik spurgt ´´Céleste???´´) [b:3d65ddb955]Fortæller I alt? Gør manden? [/b:3d65ddb955] ´´Alt´´ er sådan et stort ord. Men jo, jeg fortæller hvad der er sket af vigtige ting - jeg tror Mikkel gør det samme, men kan jo ikke VIDE det, da jeg ikke har mulighed for at overvåge ham 24/7/365 og dermed vide ´´hvad der rent faktisk sker´´ og kunne sammenholde det med hvad han fortæller... :P
Jeanie

Post by Jeanie »

Læser ikke mandens breve, sms'er, eller mails !! Han ( tror jeg ikke) læser heller ikke mine, det eneste han læser der er mit, er min kalender, for at få klaring på hvor jeg er hvornår...og det er OK !! Jeg har ikke det reneste mel i posen, med hensyn til at sende og modtage SØDE sms'er, men det var dengang...og jeg var sgu da hundeangst for at de skulle blive læst af uvedkommende, så derfor slettede jeg ligeså så kvikt, de var læst...og dem jeg sendte blev slette ret hurtigt fra udbakke... :oops: 8) :oops: 8) :oops: ..Lad det nu ligge !! Min egen dårlige samvittighed tilfølge, gør at jeg ikke kunne drømme om at snage i hans ´´privat´´ post, hverken elektronisk eller i papir form !! Faktsik ikke engang de breve jeg kan se der er fra hans søster, adresseret til os begge mad ham først nævnt, læser jeg før han selv har åbnet og læst...!! Jeg ville nok derfor blive sur hvis han snagede i mine ting...men jeg kan jo i bund og grunde ikke vide om han gør.. :roll: ..må gud forbyde at han har gjort.... :oops: ....Næææ så ville jeg have vidst det
Lone

Post by Lone »

[quote:834aa529df]´´Jeg ville aldrig læse breve og mails - selvom jeg kunne. Jeg ville synes det var pinligt og nedværdigende - for mig alltså - og iøvrigt ville jeg slet ikke kunne holde min kæft med det - især ikke, hvis jeg læste noget der ikke var helt ok. ´´ Hvis det nu er GANSKE i sin orden, at DU osse læser mails og breve - så kan du jo NETOP roligt snakke om det?? Så skal det jo netop IKKE holdes skjult!! [/quote:834aa529df] Det forstår jeg ikke ganske, Atengstedt? [quote:834aa529df] Nej - og bestemt nej. Søde ord er nemlig til MIG - ligesom kys... [/quote:834aa529df] Ja, hvor enkelt kan det siges - det er jo sådan det er!!!!
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Har gerne generelt den holdning at man ikke kan ´´stæle´´ en andens, hvis personen ikke er modtagelig. Er personen modtagelig, så er der nok noget i parforholdet som ike er helt som det burde være. Ved godt det er lidt uden for emnet, men så alligevel ikke. Hilsen Britta
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

99E:´´ Søde ord er nemlig til MIG - ligesom kys... ´´ HA - dejligt at se, at jeg ikke er den eneste der ikke ´´giver ved dørene´´ i dén sag! :lol: LoneSchannon: Jeg prøver lige igen. :wink: ´´Jeg ville aldrig læse breve og mails - selvom jeg kunne. Jeg ville synes det var pinligt og nedværdigende - for mig alltså.´´ Det er vel kun pinligt og nedværdigende at læse den andens post, hvis du gør det i smug og/eller brevets oprindelige modtager eller afsender med bestemthed ikke vil synes at det er OK?? :?: Altså: Hvis Manden din stikker dig fx. julebrevet fra Svigermor, så du SELV kan læse det, istedet for at han giver dig et resumé - dét kan da umuligt føles NEDVÆRDIGENDE??? :shock: (I så fald vil jeg IKKE høre om, hvad din svigermor skriver i sine julebreve! :mrgreen: ) ´´ - og iøvrigt ville jeg slet ikke kunne holde min kæft med det - især ikke, hvis jeg læste noget der ikke var helt ok. ´´ Holde kæft med det overfor HVEM?? :?: :?: :?: Hvis du læste noget der ikke var helt OK?? Ikke helt OK for HVEM?? Brevets modtager?? Afsenderen?? For DIG?? :?: Sig mig:Taler du i virkeligheden konsekvent om ´´Breve Med Mistænkeligt Indhold Læst I Smug´´ :oops: ( Hvor meget af dén slags modtager din mand egentlig?? :lol: ) - For dét JEG taler om er ´´Åbenlys Læsning af Almindeligt Forekommende Og Ikke-Mistænkelige Breve Med Modtagers Ubetingede Tilladelse Hertil´´ I dén situation kan jeg nemlig IKKE se, at der nødvendigvis skulle være noget at holde kæft MED?? :wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Altså, det troede jeg da var åbenlyst for alle? Jeg skriver jo ikke om, hvorvidt man læser de breve som den anden stikker op i snotten på én, eller som osse er til en selv - jeg mener lige præcis om man tiltager sig retten til, at læse den andens breve, bare fordi man er gift ! HVIS jeg gjorde dette, hvilket jeg ikke ville gøre - så ville jeg føle det nedværdigende for mig selv, at være så lusket, eller at være i en situation, hvor jeg mente at denslags skulle være nødvendigt! OG jeg ville straks røbe mig selv, fordi jeg ville blive nødt til at sige det, drevet af samvittigheden - og ikke mindst hvis jeg dér antraf noget som ikke var helt fint i kanten. Og ikke -ok betyder - for søde ord til en anden - Jeg ved da ikke hvor mange af denslags breve min mand modtager, eftersom jeg ikke læser hans breve og mails. Men jeg TROR ikke han modtager nogen - det har jeg ihvertfald tillid til. Men jeg ville blive edderspændt, hvis han gjorde - og jeg ikke vidste det. Og ja, selvom det ikke har noget med emnet at gøre, så mener jeg heller ikke, at nogen kan ´´stjæle nogen´´. Men jeg tror at man kan være i en situation, hvor forholdet knirker og man har brug for tid til reparation - eller den ene part kan være i en tilstand, hvor man ikke magter at se hvad der foregår - der kan visse være ´´nemme ofre´´ for en andens interesse. Alt er jo ikke idel lykke konstant - og mange glemmer at snakke sammen når kriserne kradser.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

Som sagt [i:4ca90358e4]tror[/i:4ca90358e4] jeg heller ikke, Mikkel lader sig stjæle. At jeg har ladet mig fortælle at jeg heller ikke ligefrem har udstrålet venlighed og imødekommenhed overfor en ekskæreste (hvis forældre er veninde med forældrene til en af Mikkels gaaaaamle venner = optræder til div. familiearrangementer) - det er så en anden sag... :lol: Faktisk [i:4ca90358e4]er[/i:4ca90358e4] der ergang en, der har prøvet - og som ikke fattede et ´´Nej, jeg har en kæreste´´ men insisterede på at SMS'e hver/hveranden fredag og høre om han ikke ville med i byen. Og som man kan se havde hun ikke det store held med det, så jeg føler mig ganske sikker ´´i positionen´´ som officersfrue... 8) Men nu har jealousi jo heller aldrig været en [i:4ca90358e4]rationel[/i:4ca90358e4] ting... :oops: I øvrigt må jeg jo tilføje, at Mikkel skam sagtens [b:4ca90358e4]kunne[/b:4ca90358e4] holde mail-konversationer skjult for mig - og han har endda gjort det. Han har nemlig engang købt en julegave over nettet - via mail på arbejde... :roll: :P
Post Reply