Hilsen fra Strigletræffet

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Hilsen fra Strigletræffet

Post by Dorte Hansen »

Til alle dem der IKKE er til strigletræf, synes vi lige at vi skal fortælle hvor HYGGELIGT vi har det :lol: Vi har set islændere - og købt alt for meget i rideudstyrsforretningen - og derefter er vi jo landet hos Dorte (og det er ikke Dorte der skriver...) - og det er vildt sjovt... Der drikkes og snakkes og snakkes og snakkes og snakkes.... Og lige om lidt er maden vist klar råber Dorte :lol: Synes der virker lidt dødt på foraet i dag - er det mon fordi vi alle sidder her hos Dorte i dag??? Der må da være NOGEN tilbage der kun er nettet???? Der skal nok komme billeder herfra senere - især af JulieT og Stratego der øver piaffe og passage :lol:
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Og vi er SLET ikke mislundelige :roll: Men vi forventer billeder i stakkevis af strigler i mere eller mindre pløret udgave især under upwordsseancen... :lol: :lol: :lol: Kan i have en rigtig hyggelig aften og imorgen tidlig, vil jeg glæde mig over at i hvertfald JEG ikke har ondt i hårrødderne... :twisted: :twisted: Camilla
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Baaaahhh... Jeg har heldigvis fundet hygge andensteds og er ´´overhovedet ikke misundelig´´ MEN jeg er glad for at i har det hyggeligt. GODNAT!!!!!!
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Min hårrødder fejler skam ingenting. ;-) Men kunne man da bare sove lidt længere. Kom vistnok til at gå forkert i aftes på en tur til det lille hus. :shock: :D Intet er så skidt for noget at det ikke er godt for noget andet, for nu får man jo lige tid til at kome sig og få kaffen og ikke mindst badeværelset for sig selv. :roll: :D Hilsen Britta
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

Nå det er DERFOR her er så stille... Jaaaehja...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´Og vi er SLET ikke misundelige ´´ ...jeg vil da til ENHVER tid hellere være hjemme i barakken i regnvejr og lave gravskrammel eller male vinduesrammer sammen med en tvær mand...
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Ja Atengstedt - hvis han alligevel er tvær kunne du jo ligesågodt have været med os... :? Det mindste han kunne gøre var da at være GLAD når du nu vælger ham fremfor os :roll: Men vi havde et godt træf, til trods for at vi ikke fik Dirty Tart - for der var ikke nogen der kunne tyde opskriften da klokken havde passeret 20 :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Atengstedt du var savnet....uanset det var hyggeligt...men jeg kunne godt have brugt nogen af alle dine ord...var jo lige ved at køre tør for ord med alle dem der skulle bruges igår aftes.. :shock: ..... Faktisk er det ret godt at det vi skriver ikke skal høres...for det fatter man ikke en bjælde af... :? .....Forestil dig at alle indlæg var skrevet i et, og ryst dem så rigtig godt sammen, og sæt lyd på..... :roll: ....sådan lød det igår hos Dorthe... :shock: Aldrig har jeg hørt syv høns kagle så meget, og var faktisk på et tidspunkt....rigtig glad for, at vi ikke var syv mere....for så havde ingen fattet noget....og vi havde ikke fået mad før kl 02.....med al det der skulle siges !!!! Men du kommer bare næste gang...sæfø'li.... :)
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Nuvel: Dirty Tart skal I i det mindste ikke gå glip af - her kommer opskriften. 250 gram udstenede dadler i små stykker drysses med 1 tsk natron og overhældes med 2,5 dl kogende vand. Imens dadlerne trækker vand piskes 100 gram rigtigt ægte smør cremet med 2,5 dl sukker og et MEGET stort æg...eller 1½-2 mindre. Bland 3½ dl mel med ½ tsk salt, 1½ dl hakkede valnødder (eller pecannødder) og 1 tsk bagepulver. Bland de tørre dele i ægge-smør-sukker-cremen skiftevis med dadler og iblødsætningsvand. Dejen hældes i en flad form på omkring 20x27 cm og bages v/175 grader i 45 minutter...midt i ovnen. Imens kagen bager koges 1, 25 dl vand med 1,25 dl sukker og en tsk smør. Lad koge, indtil sukkeret er helt opløst og en del af væsken kogt væk. Køl lidt af. Hæld 1,25 dl whisky eller bourbon i siruppen. Når kagen er færdigbagt tages den ud af ovnen og prikkes med en gaffel. Prik tæt, og helt til bunden. Hæld langsomt siruppen ud over kagen, så den når at blive suget op (eller ned). Serveres lunken med koldt flødeskum (eller god, ikke for sød vanilleis) og stærk kaffe. (forresten: ret skal være ret - han var kun vranten igår! :wink: ..og paradoksalt nok har vi haft huset fuldt af UVENTEDE gæster hele dagen idag!??! Vi, der ellers ALDRIG får uventede gæster?? :shock: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply