Hvad byder i uventede gæster ?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Hvad byder i uventede gæster ?

Post by Camilla... »

Uventede gæster er for nogen en plage, som jeg aldrig helt har forstået. Jeg elsker når folk kommer daskende til en lille sludder for en sladder over en kop kaffe. Herhjemme er døren altid åben for hvem der nu har lyst til at kigge forbi. Eneste regel er at man må tage rodet som det er hvis man ikke ringer min. 2 timer i forvejen og at man muligvis må finde sig i at jeg liiiige skal det og det :lol: Her er altid plads til en middagsgæst mere og tid til en ekstra kop kaffe, the eller cola, hvis nogen kigger forbi. Det er hyggeligt og bryder hverdagen. Nogen gange kommer man lidt bagud med dagens gøremål, men jeg værdsætter stadig en hyggestund med en god ven eller veninde højere end rengøring, opvask og støvsugning, ja selv mine lektier må lide under det i ny og næ :oops: :lol: Men jeg er også generelt et super impulsivt menneske, der kan finde på at bruge timer på nye indfald uanset deres omfang :lol: Hvordan har i det med mennesker der komme dumpende ind i jeres stuer ganske uventet ??? Camilla
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Jeg elsker uventede gæster :) Jeg byder på rødvin, aftensmad og djævelsk rod.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg AFSKYR uventede gæster :evil: Jeg er ved at grave mig ned af flovhed over hvordan her ser ud :oops: Desuden bliver jeg møgirriteret over at de kommer og forhindrer mig i at nå alt det, jeg har sat mig for. Jeg ville formentlig ikke have fået samlet mig sammen til det halve, men i denne situation er det jo skønt at have nogen at give skylden :idea: :twisted:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Jeg hader osse uventede gæster - jeg har altid ting jeg har planlagt at gøre - og uventede gæster ødelægger jo hele skemaet!!!! Men hvis de dukker op kan de få kaffe eller te - de kan vel osse få mad, hvis de insisterer eller vi alligevel skal spise - Heldigvis har vi altid boet så utilgængeligt, at vi meget sjældent får uventede gæster. Tilgengæld elsker jeg at have planlagte gæster -
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Hvis der kommer uventede gæster, må de tage det der er her i huset.... Rodet m.v. og MÅSKE får de lov til at smage min rødvin... og her er så at siger altid rodet...
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Jeanie

Post by Jeanie »

Uventede gæster... :roll: ..hmmm ! Her kommer så tit nogen forbi, så mon ikke de er mere ventet end uventet.. Jeg har dog ´´opdraget´´ folk til, selv at lave kaffe, de ved hvor øl og vand står, og køleskabet kan de frit gå i. Jeg sidder ofte og arbejder, eller er i stalden, så folk klare sig selv. Hvis jeg på en god dag skulle varte folk op, så kunne jeg få hulens travlt, da vi på en god dag ( sommer dag), har haft op til 25 mennesker igennem, bare sådan lige for at sige Dav eller hej, aflevere et eller andet, eller låne en hest til en tur i skoven...!! Måske har folk skullet ned til vandet og bade, og da vi ikke bor længere fra vandet end 75 m, så er det da nærliggende lige at smutte op til os og nyde kaffen... :roll: Bliver de og spise til aften, så køre vi ud og køber ind efter det, hvis der ikke er nok af det der var planlagt... Om vores hjem er slidt...ja ned til soklen, men jeg nyder selskabet, og folk finder sig i at jeg går til og fra, så jeg kan få lavet noget samtidig. Nu hvor det er efterår og snart vinter, så stilner det lidt af, lige indtil der skal laves dekorationer og adventskranse, så kommer de igen, for så hygger vi os med en ´´uventet´´ tur i skoven til fods.... :) Er der ikke noget at byde på...tjaa, så må de nøjes med ingenting !!!!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Jeg har det som Lone beskriver det...med ALLE gæster! Men især de INDBUDTE - der er noget inderligt deprimerende ved at have brugt TIIMER (som man i virkeligheden burde have brugt på alt mulig andet) på at få huset gjort bare nogenlunde visibelt, og det så alligevel ligner lort!?!? Så er de UVENTEDE alligevel NOGET mere velkomne, for der har jeg ikke allerede INDEN de kommer spildt 15 timer med indkøb, madlavning, rengøring og skænderier! Desværre bor vi ikke lige et sted, hvor man tilfældigvis ´´kommer forbi´´. Borridsø er en by af den slags, som udelukkende eksisterer for at folk skal kunne sige, at de kommer derfra - og derfor er majoriteten af mine gæster desværre af den inviterede slags. Håber min gæstefobi går over, når det nye hus er klar. (og at folk får mere lyst til at besøge mig spontant, når jeg ikke længere er en sur og stresset kælling i et ækelt selvnedrivende hus )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Jeanie

Post by Jeanie »

Stik mig din adresse Anette...så dukker jeg da gerne uventet op til kaffe, næste gang jeg er oppe ved ´´pigen´´ & ´´ Madammen´´..... :P For at gøre det lidt lettere tager jeg selvfølgelig gerne kage med !!!!!... :)
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

Uventede gæster? Hvad er det??? Jeg har brugt et par dage på at tænke over, om vi nogensinde (mens vi har været ´´vi´´) har fået uventede gæster. Jeg tror, det nærmeste vi kommer er, at min mor en gang har ringet og sapurgt om vi gav aftensmad, hvilket vi nølende accepterede. Som udgangspunkt har jeg sådan set ikke noget imod uventede gæster - men som regel er vi ikke hjemme, og hvis vi er, er vi på vej afsted... ;-) Hvis ikke vi er dét - så er det ikke sikkert, vi har tøj på... :oops: Gæster, der kom uventet forbi lige nu ville lige kunne nå et halvt glas cola (før vi får tømt flasken) og nogle chips. Men så ville vi også kaste aftensmad sammen og flyve i stalden... :) Ellers har vi altid kolde drikkevarer (cola, juice, saftevand, appolinaris ell. vand), varm kakao, (pulver)kaffe & the. Får vi et varsel på en rimelig tid har vi også hjemmebagt kage eller boller - ikke Camilla... ;-) Til gengæld må især uventede gæster leve med det næsten altid eksisterende rod - bøger, fjernbetjeninger og computergrej og hesteting over det hele. (Og tomme colaflasker i poser i et hjørne...)
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply