Derfor skapte Gud barn(og barnebarn....)

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Derfor skapte Gud barn(og barnebarn....)

Post by Elsoma »

HVORFOR GUD SKAPTE BARN (OG DERMED BARNEBARN) Til de av oss, som har barn i våre liv, uansett om det er våre egne, barnebarn,nieser, nevøer eller elever. Her er noe, som vil få oss til å smile. :lol: Når dine barn er ute av kontroll, kan du trøste deg med tanken på, at selv Guds evner ikke strakte til hans egne barn. Etter å ha skapt himlen og jorden skapte Gud Adam og Eva. Og hans første ord til dem var: ´´Ikke gjør det!´´. :!: ´´Ikke gjør hva?´´ spurte Adam. ´´Ikke spis den forbudne frukt´´ svarte Gud. ´´Forbuden frukt? Har vi forbuden frukt? Hei Eva, vi har forbuden frukt!!!! ´´Det har vi ikke!´´ ´´Jo, vi har!´´ ´´Ikke spis frukten!´´ sa Gud. ´´Hvorfor?´´ ´´Fordi jeg er deres far, og fordi jeg sier det!´´ svarte Gud, mens han undrede seg over hvorfor han ikke hadde stoppet skapelsen etter å ha laget elefantene. Kort tid senere så Gud sine barn holde eblepause, og han ble rasende: :evil: ´´Sa jeg ikke til dere, at dere ikke måtte spise frukten?´´ spurte han. ´´Uh huh,´´ svarte Adam. ´´Hvorfor gjorde dere det da?´´ spurte Gud. ´´Jeg vet ikke,´´ sa Eva. ´´HUN begyndte!´´ sa Adam. ´´Nei, jeg gjorde ikke!´´ ´´Jo, du gjorde!´´ ´´NEi JEG GJORDE IKKE!´´ Gud hadde fått nok og hans staff var at Adam og Eva skulle ha sine egne barn. Slik blev mønsteret, og det er aldri siden blitt endret. Men det er trøst å finne i denne historien! Hvis du vedholdende og kjærligt har forsøkt å inndgyde dine barn visdom, og de ikke har lært det, skal du ikke være for hård med deg selv. Hvis Gud hadde problemer med å oppdra sine barn, hva får deg til å tro at det skulle være lett for deg? :idea: Litt å tenke over: 1. Du bruker de første 2 år av barnas liv til lære dem å gå og snakke. Deretter brukes de neste 16 år på å be dem om å sette seg ned og holde munn! 2. Barnebarn er Guds belønning for ikke å slå dine egne barn ihjel. 3. Mødre til tenåringer vet hvorfor noen dyr eter sine egne unger. 4. Barn siterer deg sjeldent feil, når de gjentar hva du har sagt. Faktisk gjentar de som regel fullstendig ordrett, hva du ikke skulle ha sagt. 5. Hovedårsaken til at man holder barnefødselsdag, er å minne seg selv om at det finnes barn som er mere redselsfulle enn dine egne. 6. Vi barnesikrer våre hjem - men de kommer inn allikevel. Dagens råd Vær snill mot dine barn - de skal velge ditt pleiehjem en dag. Og sist! Hvis du har store spendinger i kroppen og får hodedpine, så gjør, som det står på glasset med hodedpinepiller: Ta 2 og oppbevar deg utilgjengelig for barn. :idea: :!:
Post Reply