Komitéen til skadedyrenes bevarelse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Komitéen til skadedyrenes bevarelse

Post by Lone Beck »

Her den anden dag galoperede en stor, velnæret rotte ud på vejen lige foran min bil, og jeg var naturligvis oppe at stå på bremsen, for ikke at køre det lille pus over 8) Nu ved jeg jo godt at rotter er skadedyr, som skal bekæmpes med alle forhåndenværende midler, men derfor behøver man vel ikke slå dem ihjel, vel? :roll: Det er det samme med mus. Hjemme hos os tramper musene rundt og samler krummer og anden ´´nedfaldsfrugt´´ op mellem fødderne på os. Eller det gjorde de indtil vi anskaffede et par killinger for et par måneder siden. Men hvis JEG får fat i musen først, bliver den ligeså forsigtigt sat op på høloftet :D Udenfor er der totalforbud imod bekæmpelse af mosegrise. Haven ligner et helt lille bjerglandskab, men det er da en biting. :twisted: Er der nogen af jer andre der vil være med i komitéen til skadedyrenes bevarelse? :P
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

NEJ :!: Sidste år efter høst flytte der mus ind i mit køkken, og de blev meget hurtigt til MANGE mus. :shock: Jeg tror at et rigtig smart eksemplar, har opdaget al den herlige mad der er i sådan et køkken, og derpå har dette forbandede geni af en mus, piftet i sine små nuttede (de ER nuttede) poter, for at hidkalde hele familien, venner og bekendte!! :evil: Jeg SIGER jer at jeg havde mus :shock: De bed hul i alle poser, så mad lå over alt i skabene. Der var muselort i ALT og der stank af mus. Hold op hvor var det ulækkert :!: Jeg smed alt mad ud som de havde kunne komme til, og alt blev vasket op, og sat i plastkasser med låg på. Mine bradepander var fulde af muselort, jeg får kvalme bare ved tanken. Alt sammen fordi jeg ikke kan lide at dræbe kræene. Der blev købt klapfælder! 8) Og i år er fælderne blevet sat op, den dag der blev høstet :twisted: Så, NEJ jeg vil ikke bevare de kære kræ. Heller ikke rotterne! De gnaver i al ting! Ødelægger elinstallationerne! Møgdyr :evil:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Jeps... her har vi også høstet. Og i højtidens anledning har min mand lavet et hul under en dør ud i det nye køkken (som stadig står i åben forbindelse til høloftet), så vi kunne løbe nogle kabler igennem. Klooooog storbydreng! Så forleden materialiserede de første muselorte sig bag kaffemaskinen. De viste i livagtig gengivelse musens zigzagfærd henover køkkenbordet og den rene opvask (som jeg skulle have sat på plads) og ud til vaskemaskinen. Én mus fangede sig selv i skralderen og blev sat udenfor, men mindst en anden er stadig på fri pote. Jeg så den i går aftes mens jeg sad her og skrev... jeg sidder på gulvet fordi vi bygger og jeg ikke har noget kontor. Så så jeg den sødeste lille mus, der kiggede ud under vaskekurven og pilede ud på gulvet, hvor den fik øje på mig og tog benene på nakken. Jeg tilvirkede en intermistisk musefælde af min datters numsevaskefad, en grydeske og noget gavebånd... Anders And-style... og lagde rosiner ind. Men musen var for hurtig eller også var jeg for langsom. Ikke desto mindre synes jeg jo nu at jeg kender den, så jeg vil ikke sætte klapfælder op. Jeg mindes stadig med gru det efterår jeg var 16 og alene hjemme i et nyt hus og klapfælden i skraldeskabet gik og musen ikke var helt død. Vi havde ingen skovl eller andet, der kunne hakke den over med et hurtigt hug, så jeg var nødt til at slå den lille mus i hovedet med en hammer, så den døde rigtig meget.... gys. Jeg forbød min mor nogensinde at sætte klapfælder op igen mens jeg boede hjemme. Rotter kan jeg dog godt leve uden. Der bor en under min foderpalle, og den er godt nok grim. Julie
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´komitéen til skadedyrenes bevarelse´´????? :shock: Nej, dér bliver jeg ikke medlem! :roll: Jeg synes osse at mus er søøøde - men kun sålænge de opholder sig UDENDØRS!! :evil: Mosegrise er teoretisk set søøøde: tykke og runde med store øjne - men KUN indtil de sætter deres ækle tænder i MINE æbletræers rødder! :evil: Rotter er overhovedet ikke nuttede. HELLER ikke udenfor. :evil: Ovenstående regler udstikkes med høj røst HVERT efterår. :oops: Og herefter haver alle skadedyr at rette sig - ellers er det på eget ansvar, at de færdes på MIN matrikel. :x Jeg lægger dog ikke gift. Selv om man er et skadedyr, har man ikke fortjent at dø langsomt og pinefuldt af indre blødninger. :cry: Jeg sætter HELLER ikke levende-fælder op for bagefter at drukne en stakkels desparat rotte i en balje :cry: (som min arbejdsgiver gør! FØJ, føj, storføj: hvad bilder han sig ind!! :evil: ) Men rapp-fælder og de fælder der siger Mjav - dem har jeg (næsten)ingen samvittighedskvaler over at benytte mig af. Og de elendige skadedyr skal IKKE komme og sige, at jeg ikke HAR advaret dem! :mrgreen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

De skal da bare ned med nakken - ækle møgdyr!!!! :twisted: :twisted: Jeg hader mus og rotter - fatter ikke hvorfor de ikke kan holde sig ude på markerne - her snakker vi uafladeligt om overdomesticering og at leve efter naturen. Hvorfor fanden flytter sådan nogle ækle sataner så ind i ens hus frivilligt, skider allevegne, stinker, gnaver, piler rundt udstødende små ækle lyde? :evil: :evil: De skal dø, skal de - og jeg er sådan set ligeglad hvordan - her har vi en utrolig effektiv musefælde, som godt nok trækker pinen ud lidt længe for de små djævle - men tilgengæld er biologisk neutral, ugiftig og nogenlunde støjsvag: Kisser - Dræberkatten-Kisser - som gerne underholder sig i længere tid med de små slimede skadedyr og strør tarme og hjerner udover hele huset, som et spor af død og elendighed - mens hun skriger: [b:2df80ae871]Dø, dø -svin!!![/b:2df80ae871] og lader sin halvautomatiske pumpgun fylde de små ildelugtende bæster med godt varmt bly og skarpe hjørnetænder Nå, ok - her lod jeg mig vist rive lidt med.... Kisser har på én dag fanget og MYRDET 14 mus under vores køkkenvask - og så var det lissom budskabet sev ind hos de små uønskede ækel-pelse, vi havde faktisk ikke flere den vinter! Ha!!!!! Dø.........
Jeanie

Post by Jeanie »

Ohhhh..jeg er det ondeste, vil nogen sige...men endog det venligste væsen, når det kommer til udrydelse af skadedyr....jeg fodre dem gerne, men med af mig udsøgt blå korn... :twisted: ...og dernæst lader jeg dem forbløde langsomt, af deres indre kvæstelser på organer der er ekspolderet... :twisted: ....jeg lader dem dø i stilhed, og giver dem derefter en værdig begravelse i smukke omgivelser, ja såmænd har de hele familiegravsteder...... :? ...jeg er ikke ond, holder bare bestanden nede, og tager dem en efter en, efterhånde som de flytter ind i stalden !!!... Jeg orker ikke deres svineri, og de er med garanti smittebefængte, og de laver kun rod og kaos... :evil: ....jeg kan ikke tåle at blodtrykket stiger, når jeg opdager at de sidder bag fodertønden og venter på spild..... :twisted: .......hos mig må de ikke bo i stalden.....jeg bliver aldrig medlem af den omtalte skadedyrsbevarelsesklub.....never !! :twisted:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Hvor kan I dog være så grusomme? Hjerteløse strigler :evil: Rotter og mus kan da ikke gøre for at de er smittebærere/-spredere med hang til human luksus :idea: Det er straks noget andet med fluer og hvepse. DE skal dø! Satans små uhyrer :twisted: Men jeg må indrømme, at når jeg har sprøjtet fluegift i hele huset, og fluerne snurrere rundt på ryggen og summer i TIMER, før de udånder, så bliver jeg skidt tilpas og kommer til at tænke på Auschwitz :cry:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Jeg hørre nu også til deom som fanger de små mus i fælder og bærer dem over til naboen på den anden side af vejen og slipepr dem løs :-) Med mindre missen ser dem først, de holder ikke ret længe til at lege fange leg... Rotterne de dør MEGET hurtigt hvis de kommer i nærheden af Pernille og en skovl.... Lidt sjovt når man tænker på hendes bestand af underlige væsner ..
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Post Reply