Hvad er der med den krop!??!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hvad er der med den krop!??!

Post by annetteB »

Sig mig engang: HVEM ville ønske sin værste fjende at have en KROP!?! :evil: Godt nok er den praktisk, når man fx skal løfte en spand o.a. som ikke lader sig gøre ved tænkekraften alene - og godt nok er der visse fornøjelser og aktiviteter som også kræver rådighed over en sådan, om man skal have det helt store udbytte heraf - men dybest set kan det kadaver dog være en PLAGE af den anden verden! :roll: Som man kan forstå af ovenstående er jeg godt træt af skroget for tiden - og dét er der naturligvis en årsag til - nemlig alskens gebrækkeligheder, som bare VÆLTER ned over mig p.t. Således har jeg de sidate tre uger IGEN døjet med mit karpaltunnelsyndrom i form af sovende fingre, hænder og arme, kraftløse fingre (i hvertfald i forhold til NORMALEN) og andet sjovt, jeg døjes p.t. med en godartet udvækst af en slags lige midt i nakken..og der går hele tiden hul på skidtet så jeg står der med blodet rendende ned af nakken (og se om lægerne kan få tid til at gøre noget ved det: har i TRE uger forsøgt at få en tid hertil!!) - men ved den søde julegrød, om ikke jeg igår rendte ind i en blødningsforstyrrelse af rang!?!? :roll: Midt i cyklus, uden forvarsel af nogen art, så begynder blodet bare at rende!?!? Og det render STÆRKT!?! :cry: Hrmpf. Det er sikkert begyndende overgangsalder. Nu har jeg i det mindste reddet mig en TELEFONkonsultation hos de ´´travle´´ læger...så får vi se, hvad DEN hjælper. (måske kan jeg i det mindste snige mig til at få en tid for den forbandede udvækst på halsen...altså den ANDEN!?) ÆÆÆV, æææv æææv: I mit næste liv vil jeg være en AMØBE. Jeg mener: Hvor mage komplikationer er det muligt at redde sig på en krop, der består af EEN celle!?? :lol: Og hvis livet som amøbe viser sig keedeligt, så er det jo nærmest en TRØST at det ikke varer så længe?? :wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Men dog! Atengstedt! Det lyder da ret ubehageligt!! :( Har din læge ikke åben konsultation en eftermiddag i ugen, hvor du kan belejre vekommende? Hvad er karpaltunnelsyndrom for en fisk :?: Jeg går også og døjer med sovende fingre og arm. Det er møg irriterende, og jeg kan ikke være på Puteren så meget som jeg gerne vil, af samme grund :evil: En ret væsntlig årsag til at vi vil sælge huset her, er netop at jeg ikke kan magte arbejdet fysisk. Der er hele tiden noget nyt som går i stykker på den der oldsag af en krop, øv. :evil: :evil:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

karpaltunnelsyndrom er såvidt jeg husker noget med at seneskederne er for smalle til senerne - derved kommer der ´´en rotte i maskineriet´´ i form af en nerve. Symptomerne er sovende fingre, oftest de midterste først, og nedsat styrke i hænderne. Ofte får man tillige springfingre og sovende fornemmelse i underarmene. Sidstævnte symptom har jeg først nylig fået ´´glæde´´ af...og jeg håber det går i sig selv igen til vinter, når jeg går og laver ´´ikkenoget´´. Karpaltunnelsyndrom er meget almindeligt hos gartnere - måske fordi vi bruger hænderne så meget? ÆÆÆV, hvor jeg hader, når der er noget i vejen med maskineriet! Føler mig uværgerligt hypokonder og ´´pjækkesyg´´ når jeg ikke er på arbejde. (men jeg VIL ikke grave en hel forhave op med blodet pissende ned at benene...9 km fra nærmeste toilet! Kald mig så bare vanskelig! :mrgreen: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Ih - jeg havde lige skrevet sådan et godt indlæ - men det forsvandt! Øv, øv øv - må prøve igen senere!
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Ja, ja, ved godt jeg nok har nævnt det før, men har jo noget med de der bukkehornsfrø. :roll: :) Det kan kun smertelindre og tage lidt hævelser, men har opdaget det er kanon til inflamationer, som jo tit er grunden til sovende et eller andet. 2 spsk hældes på en ren klarklud og der hældes lidt kogende vand på, så man får et grødomslag. Lægges på det ømme sted som en varmepude. Købes i Matas for kr. 16,- for 200 g. Blodet kan jeg desværre ikke hjælpe med. :) Hilsen Britta
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

æææv, stratego! :mrgreen: jeg har et i dén grad vrantent forhold til bukkehornsfrø, som sikkert skyldtes min mors veninde som i min barndom hævdede bukkehornsfrø som løsningen på ethvert problem og derfor indtog (eller udtog - det må det vel være, når det er udvortes :roll: ) bemeldte frø i diverse udgaver, afkog og udtræk stort set uafladeligt - og som følge deraf i dén grad LUGTEDE af billig karry, at hun var uudholdelig for et barn med fungerende lugtesans at være i nærheden af!? :lol: Men et varmt omslag er sikkert generelt en god ide - mon ikke jeg kan bevilge mig selv sådan eet til hver arm i aften?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Nå, fru Tengstedt.... Hvorledes går det så med den gamle krop??? :mrgreen: Har du været pakket ind i omslag? Og har du talt med din læge??? Har du overvejet om du kan få byttet de dele der ikke længere fungerer optimalt? Det har JEG nemlig overvejet - seriøst... Min ryg og nakke har det GLIMRENDE efter jeg er startet på det træning - til gengæld kan mine knæ ikke fordrage det, og de er derfor hævede og ømme nu :cry: Du har HELT ret i at enhver løsning forandrer problemet.... :(
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´Du har HELT ret i at enhver løsning forandrer problemet´´ Damn...I HATE it, when I'm right! :mrgreen: Næh, ingen omslag - men en ny DYR hovedpude, som jeg har ønsket mig i årevis! Den har allerede forbedret min nattesøvn væsentligt - bl.a fordi mine arme ikke sover (så meget) når jeg ligger på dén! Den kloge doktor fortalte mig, hvad blødningen sansynligvis var...nu har jeg glemt hvad det hedder...men hvis ikke det er gået over til weekenden, skal jeg fodres med hormoner i 14 dage - så det HOLDER op!! :evil: Du må til at SVØMME, Helle: Dét er knæ glade for! (og dét kan man LIGGE NED og gøre! :mrgreen: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Tillykke med hovedpuden - er det sådan en facon-en i skum? Sådan én har jeg jo haft i ÅREvis, og jeg kan ikke leve uden. Godt det hjælper på nattesøvnen og armene. Svømning duer ikke for mig - er muligt mine knæ vil kunne lide det, men når jeg ikke kan finde ud af at svømme med hovedet nede, så vil det forværre nakken... :( Nå, håber du kommer i topform til strigletræffet :)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Hmmm..begynder at tro, jeg skal være GLAD, om jeg lever til at opleve strigletræffet! :roll: Har lige brækket en kindtand (mere!) Kommer faneme snart til at ligne en 60årig zigeunerkælling med kæften fuld af guldkroner! :evil:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply