Ny hest

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Ny hest

Post by stratego »

Så fandt jeg min nye hoppe. Hun er en 3-årig dv ( kåret som føl), mørkebrun og med en lille stjerne. Vi var ude for at se på en anden hest, som var et virkeligt flop ( 10 cm mindre end i annoncen) og så blev husbonden og jeg slæbt med ud for at se på venindens nye 2-års og en 3-årig søster. Husbonden var med og optage video og han var solgt. Jeg var selv lidt mere moderat, men overgav mig da jeg så gangarterne på video senere. Glæder mig nu til at få hende ´´hjem´´ på tirsdag. Kan stadig ikke helt fatte det. ;-) Hilsen Britta
Lone

Post by Lone »

Tillykke med det!!! Hvor dejligt! Må vi se bilelder? Og hvordan er hun? Det bliver da spændende - jeg vil glæde mig til at følge med i tilridningen osv - for jeg går da ud fra, at du vil skrive en masse om det!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Tillykke :D Og skynd dig at sætte billeder ind, så vi kan beundre damen!
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Post by Ane »

Tillykke - glæder mig til at se billeder :-) Sønt at du har fundet en hest. Ungheste er dejlige. Pernittengryn : Heste bliver ikke kåret som føl. Man kårer kun voksne dyr. Følskuer er bare en bedømmelse :-)
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Tak tak Har ingen billeder pt., men skal nok få taget nogen i løbet af ugen. Har en video liggende på nettet, men har måte opgive at linke til den. Hoppen er brændemærket og kan kåres som 4-års, men om jeg så gør det er nok en anden sag. Da jeg jo ikke skal avle kan det nok ikke betale sig for mig. Hilsen Britta
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Tillykke, Stratego. Det ER nu en dejlig fornemmelse at få en NY hest! - og så en unghest, endda! :D (Så får den KUN de fejl, som man selv rider ind i den! Ikke at jeg tror det bliver det store problem i dit tilfælde - men nok i MIT! :lol: ) Glæder mig til at se billeder af hende! Hvad hedder hun?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Hun hedder Lisette og må nok hellere tage ud og tage nogle billeder idag. :D :D Hilsen Britta
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Nåede ikke billeder idag, men har fået fri et par timer i morgen så jeg kan modtage hende ordentligt. Måske kan jeg få taget et billede eller to. Men ellers så tager jeg nogen på onsdag. Lone: hun er verdens største kælepot og har et rigtigt godt sind. Hun har været i hænder altid og har lært at mennesker er til for at hjælpe og sørge for hende. Hun har prøvet at have både sadel og trense på og avler har været oppe at sidde på hende inde i stalden. Kun er blevet ´´kørt´´ en smule samt longeret. Så tror ikke det bliver det store problem at tilride hende. Hilsen en spændt Britta
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Så er der lidt billeder taget fra videoen: [img:f0f7de66fa]http://stratego.users.whitehat.dk/Lizette.JPG[/img:f0f7de66fa] [img:f0f7de66fa]http://stratego.users.whitehat.dk/Lizette2.JPG[/img:f0f7de66fa] Hilsen Britta
Post Reply