Jeg har besluttet at sælge mine æsler.

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Jeg har besluttet at sælge mine æsler.

Post by Godzilla »

Svært, men sandt. 8) Det er dybt urealistisk og uoverskueligt, med min økonomi, at skulle flytte rundt i DK med 5 æsler. Og det kan nemt gå hen og medføre panikagtige midlertidige løsninger, og det skal de ikke udsættes for. Jeg er nødt til at overbevise mig selv om, at der rent faktisk findes mennesker, som kan give dem et lige så godt liv som jeg kan. :roll: Så er der nogen her som pønser på at blive æselejere, så sig endelig til.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Øv ha da.... Jeg har jo ikke hverken råd, tid eller plads til æsler. Ville ellers gerne have et par stykker :lol: Men det går ikke. Har kun lige råd til ponyen. Forstår godt din beslutning, selvom den er svær. Men nogen gange skal man vælge med fornuften - og også vælge for sig selv (ved godt der er mange der vælger deres dyr fremfor deres eget liv - men det ville jeg heller ikke gøre). Held og lykke med salget og dit nye liv på sjælland :)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

ÆV ! Gunilla...det er da en træls beslutning... :( ... Men okay kan du finde 5 stjernede hjem til dem, så er det selvfølgelig halvt så slemt.... :wink: Jeg har desværre ikke pladsen, men havde jeg, så havde jeg slået til...æsler er da bare for seje !!... :D Alle burde eje et æsel !!! Jeanie- der har tid til at sidde her idag, da et møde er blevet aflyst..!!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Øv, Gunilla, hvor er det træls :( Jeg har altid ønsket mig et æsel, så hvis der er én du særligt gerne vil beholde, må den gerne bo her hos os indtil du finder en anden løsning, men jeg tør altså ikke tage mere en én. :?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Tak Lone. Jeg husker dit tilbud, kan du tro! :D
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Vi har engang taget et æsel, Pedro, i familiepleje efter at han var blevet fyret fra BonBonLand for at bide fingeren af en lille pige. Jeg er bange for at Pedro har vaccineret mig imod æseldillen for livet. En dag da jeg skulle trække ham på fold, vendte han sig og bed mig så hårdt i tommelfingeren, at jeg stadig har et ar... blodtørstige lille bæst :-( Så nej tak... men held og lykke med at finde nye hjem. Mvh Julie
Lone

Post by Lone »

Hm, Gunilla - det var da trist - men lyder meget fornuftigt for dig. Jeg ville skam gerne have hele flokken - bare jeg havde haft plads nok - men jeg har ikke engang plads til et af dem... :( Håber du kan finde et godt sted til dem - Hvad er prisniveauet på sådan nogle?
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Æsler sælges for 3.500 og op, alt efter størrelsen. De helt store på 135 - 150 koster vel 10.000 - 20.000 vil jeg tro. Miniatureæsler skulle efter sigende være rasende dyre, i omegnen af 30.000. Mine små ville vel koste 3.000 - 4.000 stykket. Pytte har jeg givet 5.000 for, han er ca 120 høj, og kan således bære op omkring 70 kg. Jeg vil dog mene at han er så sky, at han nærmest er uanvendelig, så det vil jeg nok ikke være bekendt at tage for ham. Fenne er usælgelig tror jeg. Han skrupskør, og har sommereksem. Julie: Mine æsler bider ikke!! De sparker heller ikke!! Men de vil MEGET gerne kæles med, helst i timevis. :)
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply