Hvor er min timemanager?!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Hvor er min timemanager?!

Post by Lone »

jeg må snart have sådan én. Jeg har travlt med alting og må derfor prioritere alt - så mange timer til arbejde, såmange timer til familie, såmange til dyr og til strigler - for at få alt til at gå op i en højere enhed. Så jeg anvender min tid efter uret. Det er faktisk meget afslappende i forhold til tidligere - hvor jeg synes jeg skulle være færdig med alting på en gang. Hvor jeg[i:60aeaa7007] ´´skynder mig med alting, så jeg kan komme igang med at lave noget andet[/i:60aeaa7007]´´ - ciatat: har jeg glemt Jeg er ikke så god til stress - men jeg trives udmærket med at have travlt, bare selvdisciplinen er der, så jeg ikke kommer til at arbejde i 17 timer i døgnet - jeg er nemlig arbejds-oholic - og må sommetider virkelig tage mig sammen for ikke at lave noget hele tiden. Lige nu er jeg faktisk på afvænning - jeg skal lave tre arbejdsopgaver idag - ingen af dem vil blive færdige, men jeg skal kun bruge 6 timer på det har jeg bestemt - så er det tid for al det andet. Men det er ikke helt nemt for mig - hjernen arbejder jo og midt i familiehyggen eller romanen jeg læser kommer jeg i tanke om, løsningen på at lille problem - og så kræver det viljestyrke IKKE at rende ind og afprøve det!!! Kender I det? Eller er det endnu en af de ting ingen andre kan genkende - :roll:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

[quote:c7a87fa919=´´LoneSchannon´´]Kender I det? Eller er det endnu en af de ting ingen andre kan genkende - :roll:[/quote:c7a87fa919] Lone det lyder som om du ofte føler dig HELT anderledes end alle andre??? :lol: Engang havde jeg (næsten) en timemanager. Ihvertfald havde jeg en kalender, og ALT skulle stå deri for at blive ordnet. Jeg planlagde og ordnede.. Alt var skemalagt. Det eneste jeg opnåede var at blive stresset over det jeg ikke nåede alligevel. Jeg er IKKE arbejdsnarkoman - nogen dage arbejder jeg alligevel i 10 timer. Men der er også dage hvor jeg ikke når noget. Jeg får for det meste også klaret huslige ting (på en minimumsplan) - men det er ikke skemalagt - det er mere noget med: I dag SKAL der ryddes op. Og så bliver der det. Jeg er heller ikke struktureret når jeg gør rent. Tager sjældent et rum af gangen - ej heller ikke én ting af gangen.. drøner rundt og støver lidt af, samtidig med jeg rydder op - støvsuger - tager lige badeværelset - videre med noget andet.. Og vupti - HELE huset færdigt! Da jeg gik fra skemalagt hverdag til min nuværende, stressede det mig MEGET at jeg ikke vidste hvornår jeg skulle hvad. Men nu er det blevet godt. :) Jeg er meget mindre stresset generelt. Jeg er gladere, jeg får taget mig tid til MIG og til at slappe af. Og tid til børnene de dage de er hos mig. Så timemanager er ikke et hit hos mig.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Jamen, jeg skal jo netop bruge denne struktur for ikke at fare sanseløst rundt - og for at give mig tid til det der jo virkelig betyder noget: familie, dyr, mig selv og kjærligheden :) ! Så jeg blir mindre stresset af at planlægge - og mindre tilbøjelig til at udleve min trang til at gøre tingene færdige - Jeg kan sjældent blive hurtigt nok færdig - så jeg kan se resultatet, komme videre, lave noget nyt elller lave det jeg lige har lavet om... 8) Gørd u ikke rent i et rum ad gangen :shock: Det må jeg sige - godt jeg ikke er gift med dig!! Jeg ville blive sindssyg af at se på det - det er sgu lissom min mor!!!! Men godt vi er forskellige ( det skal jeg jo sige, så du ikke blir fornærmet.....) [quote:b80852be49]Lone det lyder som om du ofte føler dig HELT anderledes end alle andre???[/quote:b80852be49] Jamen, det er jeg jo........
Jeanie

Post by Jeanie »

Tjaa, jeg kender det, og GUD hvor jeg kender det.. :? Jeg har en fin kalender ( time maneger), og jeg bruger den...ihvertfald til at skrive det jeg skal i, men så heller ikke mere.... :? ....for jeg glemmer at slå op i den, og kigge hvad det lige er jeg skal, nu eller senere... Eller også har jeg slet ikke brug for den.. :roll: ..?? Men kan huske hvad det er jeg skal, når jeg skal noget.. :roll: Og det skal jeg hele tiden, der er ikke mange pauser i mit liv... :roll: Og de fleste ville korse sig over det jeg får nået i løbet af en uge....tag nu bare denne uge, hvor rigtig mange holder efterårsferie...hvilket jeg også kunne have gjort, hvis ikke min tur til Sverige blev ændret til et Strigletræf.. 8) ....det hele starter idag Mandag, hvor jeg kl 15 møder ind til en døgnvagt som vikar, og den strækker sig til imorgen kl 15, hvor jeg kører derfra til et møde med en Travtræner i Billund kl 15.30........ -Så går det hjem over , hvor fire heste venter på at få ´´ rystet sengetøjet´´, lukket ind og blive striglet og fodret, så skal der skrives ordresedler fra sidste uge, og kørerapport..... :? ....og læses på strigler og Travnyt..!!! Onsdag skal jeg til møde med endnu en Travtræner, som kommer fra Stavanger med fly til Billund, hvorefter vi holder møde over en god frokost på Billund kro....( Ja lidt fornøjelser skal der jo være ..) Derefter hjem, for at ordne fire heste, som skal fodres og have ordnet bokse...så skal der læses på Strigler og Travnyt, hvor efter turen igen går til Billund, hvor jeg skal til møde på Billund Travbane kl 18, med Marketings chefen og min egen chef.... :? Hjem og sove fem kvater i timen, for at stå op kl 04.30, mødes med chefen i Kolding torsdag kl 06.00 og kører 200 km syd for Hamborg, hvor vi skal til møde og have produkt undervisning hele dagen PÅ TYSK..... :shock: ...hvorefter vi kan køre hjem trætte udmattede, og bustet... :shock: Fredag har jeg så lige et møde igen, med en forretningsforbindelse, og derefter skal jeg til Fredericia og stille en palle vare frem i en butik, som har købt sortimentet, og lørdag formiddag skal jeg ned i samme butik og snakke med kunder, hvor efter jeg lige snupper en DØGNVAGT mere fra kl 15, som vikar indtil søndag kl 15..... :? Søndag eftermiddag, skal jeg have mine kære forældre til Kaffe og spisning om aftenen, og så går jeg havldød i seng....for dagen efter Mandag at tage en 10 timers vagt som vikar.....Tirsdag er endnu ikke planlagt, men Onsdag er jeg optaget på Fyens væddeløbsbane...skal lave et interview med en frivillig medarbejder, og det skal postes når jeg kommer hjem kl LORT..... :shock: ...... Se bare !!! hvad fanden skal jeg med en timemaneger.????...det får jeg sgu ikke mere tid af.....Og indimellem bliver der gjort rent, skrevet på strigler, nusset lidt med manden, talt med datteren, besøgt forældre, og svigerfamilie.....passet hunde for en kammerart, og venner og veninder får lige en hurtig sms, så de ved der stadig er puls.... :!: :!: :!: :!: Læner mig tilbage trækker vejret dybt, og tænker....hvor er jeg skide heldig, at jeg har et ..to....tre...jobs jeg Elsker....og en familie der bare acceptere tingenes tilstand..... :wink: Men det kræver at ALT er planlagt ned i mindste detalje, når det gælder pligterne herhjemme , mht. rengøring og vasketøj...så det er styret ind i system...det er ganske enkelt nødvendigt..... :wink: Det eneste jeg ønsker mig til jul , er et døng med 36 timer..... :P
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Gisp :shock: jeg bliver helt stresset bare af at læse om dine dage Jeanie!! Jeg pensionerede (netop pga. stress m.m.) strigle ville simpelthen gå i sort over sådan en dagligdag. :!:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Jeanie

Post by Jeanie »

Fakta er Gunilla, at sådan er næsten hver uge.... :? Og jeg har det trælst i denne uge, da ´jeg ikke kan finde tid til at tage ud og se på en ny ejendom.... :( Og det vil jeg bare så gerne !! Men manden må selv mødes med ejendommægler.. :( ... Det er alletiders sted, og jeg kan hvis vi køber det, få min egen 1000 m rundbane....jaahhhh.... og et stuehus på 330m2 ......:? Skal ikke engang lave bokse de er der allerede......nå men vi har jo ikke købt endnu... :roll: ....og derfor vil jeg med, med, med.....men har ingen huller i min ´´TIMEMANEGER´´..... Du skal ikke blive stresset Gunilla....lad mig om det...det er nok at der er én strigle, der er rundt på taget.... :) Der skal være nogen til at bevare roen...ikk' sandt !!
Post Reply