Spareiver

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Spareiver

Post by Lone »

Når jeg endelig gør noget - så gør jeg det for fuld skrue..... Nu er jeg blevet spare-besat. Nu skal det være slut med et kost budget på 7-8.000 kr til 4 mennesker - hvor åndssvagt at æde sine penge op. :evil: Så jeg er for første gang i mit liv begyndt, at læse tilbudsaviser - gemme rester, og indkøb foregår under stramme retningslinjer - næsten! Ingen slinger i valsen, her! 8) Måske er jeg endlelig blevet fornuftig og voksen....... :oops: [b:4119b8b04d]Så nu skal vi have en tråd om gode spareråd! [/b:4119b8b04d] :shock: Kom hid med dem, så jeg kan drive familien endnu mere til vanvid i min fanatisme!! :shock: Jeg tør jo ikke skrive mine - det er vel gamle nyheder for alle I andre - selv de unge af jer :oops:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg tror verdens bedste spareråd er at købe ind, når man er mæt :oops: Indfør en ugentlig grød- eller suppedag. Dér er også penge at spare - øllebrød er f.eks. en særdeles billig ret og så er der sjovt nok altid nok til flere dage :D Jeg er fanatisk tilbudsjæger - tilbudsaviserne er ugens litterære højdepunkt for mig 8)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Sælg hestene... så er der råd til al den Primadonna-ost og oliventapenade, du kan stoppe i gabet. Julie
Lone

Post by Lone »

Er du da gal Julie - sikket et skodråd!!!! men gud hvor ville man have mange penge....... Det bedste råd for mig er, at handle alene - eller styre familien med lidt mere end den sædvanlige hårde hånd - for jeg er nemlig ikke forfalden til overflødige indkøb! Men jeg var mere efter reelle spareråd - som gør sådan, køb ditten osv osv. Mettes med at gemme kvitteringer tror jeg er god...... og at købe ind for flere dage ad gangen - det er vi begybdt på, opg det sparer rigtige meget.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Nu er jeg jo ultrafattig, og før jeg blev pensioneret var jeg på SU, så jeg er god til at spare. Jeg spiser aldrig kød fra supermarkeder, det er dyrt og dårligt. Jeg lever overvejende af vildt og lam, for det er mine favoritter. Og det købes selvfølgelig af jægerne/opdrætterne. Køber jeg ko, er det også stalddørs. Og ALT på dyret bliver brugt. Vi har køkkenhave, så de fleste grøntsager er næsten gratis. Og jeg spiser dem vi har (supplerer ikke!) Frugt er dyrt, men købes i store mængder fordi det er sundt. Æg lægger hønsene, så de udgør en stor del af mit proteinforbrug. Jeg finder nøje ud af hvad jeg vil spise, og køber KUN det, gerne i Netto. Jeg drikker meget sjældent vin, øl eller andet dyrt sprøjt så det fylder ikke på budgettet. Heller ikke sodavand, juice eller saftevand. Jeg foretrækker postevand. Jeg er holdt op med at ryge, DET batter i kassen!! Min dyreste vane er pulverkaffe, og der køber jeg ikke de billigeste! Jeg vil have ordentlig kaffe. Med og uden koffein. Oste ofrer jeg også på, jeg spiser helst Emmentahler, Myseost, Fransk Brie, Gouda osv. Ikke kedelige skrumpeskæreoste. Og, da jeg jo ikke skal lave mad til en hel familie, kan jeg spise en af mine favoritter til ethvert måltid: Grovvalsede havregryn med rosiner, mandler, hasselnødder, banan i skiver, æble i tern, pære i tern, vindruer og så med sødmælk. Det er fanme' bare lækkert. I perioder lever jeg nærmest af det :D Og, jeg er verdensmester i at lave retter ud af rester. Jeg smider af princip ikke mad ud. Gem alle rester, vær lidt opfindsom, og lav en ny ret ud af et par stykker af dem. Det skal lige nævnes, at jeg spiser meget lidt. Da jeg fik Basedow gik min vægt fra 53 kg. op og endte på 71 kg. Det blev jeg træt af at veje, så nu taber jeg mig, foreløbig 7 kg. Så mit madforbrug er meget småt p.t.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply