Så fik jeg lov

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Så fik jeg lov

Post by stratego »

til at købe mig en unghest, som skal være afløseren for min nuværende og være den hest der skal ud og gøre stævnepladserne usikre. :D Dvs. at jeg bruger min nuværende som lærehest til at lære de svære øvelser og samtidig uddanner en ny hest til at tage over indefor de næste 2-5 år. Har også kun brugt 2-3 uger om overtalelsen. Husbonden får så lov til at få en ny putter. ;-D Lad mig lige høre hvis I kender til noget spændende. Hilsen Britta
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Hø hø... min mand skal også ha' en putter hver gang jeg køber en hest *L* Ikke for at være lummer eller noget ;-) Tillykke, Britta. Det er jo skønt at være på udkig. Vi skal nok holde øjnene åbne. Mvh Julie
Lone

Post by Lone »

He, he - ja sådan er de jo - de mænd! Tillkke med det - jeg skal vel osse kigge efter en *snøft*. Håber du finder noget godt!
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Er der virkelig ikke nogen af jer, der vil købe ham her? Kom nu... elitemor, elitemormor, elitefar... fair pris ved prompte bud. Mvh Julie
Lone

Post by Lone »

Ej for søren - han er en nusse. desværre vil jeg kun have hunheste, ellers kunne han da lege med Athene...... Han blir da super! Hvad er afstamningen? Og prisen.......
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Han er efter ERDS-hoppen Asta Foldager (Astaire/May Sherif) og elitehingsten Leandro. Hans mormor var elitehoppen Flika, som fik sølv for afkom og er mor til flere meget succesfulde konkurrenceheste både i spring og dressur. Hans mor er mormor til den kårede hingst Akeem Foldager, og til eliteskuet sidste år havde Asta både en datter og en datters datter med blandt toårshopperne. Begge er nu kåret i hovedstambogen. Han er en krammebamse med gode manerer og et venligt sind. Jeg kender flere af hans søskende efter samme hoppe, og det er en meget rolig og medgørlig linie. Han har tre smidige og taktfaste gangarter og nu hvor han har smidt følpelsen er han meget, meget mørkebrun (næsten sort) med et komma i panden og fire sokker. Smart lille hest. Han bliver 165-170 cm tror jeg. Måske lidt større. Pris: Giv et bud. Han er ikke min, men han står hos mig. Jeg håber virkelig at han finder et godt hjem. Mvh Julie
Post Reply