Indretningshjælp søges

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Indretningshjælp søges

Post by Heidi »

Vi skal snart flytte og jeg vil så gerne have malet vores nye køkken/alrum så det passer til vores ting... eller rettere til vores spisebord :wink: Køkken/alrummet er sammenlagt af 2 rum, og dermed 2 foskellige slags guld samt 2 forskellige farver på væggene :? mindre fedt.. Rummet vender mod syd øst. Gulvet kan vi sagtens leve med , det er nyere gulve og spild af penge at hive op. Køkkendelen er grøn og spisedelen er lys gul/lys orange Vores spise bord er stort 8 pers. med hvide stole (kan males) Det er bord i dette design, men hvide ben og larkeret egetræs bordplade [img:16e83addc4]http://www.ide.dk/graphics/ide-dk/boligkat0304/largephoto/1300312.jpg[/img:16e83addc4] Jeg har kun 1 dårligt billede af hvordan det ser ud nu, men man kan da se farverne. ( og gyse i stilhed :lol: ) [img:16e83addc4]http://www.heidi-soren.dk/images/nythus/inde/alrum.jpg[/img:16e83addc4] Jeg er helt lost på hvad jeg gerne vil have af farver så hjææælp :)
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Post by Ane »

det er røvsygt, men jeg sværger til hvidt... det giver ro til øjnene, lys og uanede muligheder for at bruge farver alle andre steder

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Der er jeg helt enig med Ane :-) Udover at det giver lys og uanede farvemuligheder alle andre steder, så vil det få rummene til at hænge bedre sammen. Billeder på væggene, giver farve og kan skiftes ud efter humør og behov :-)
Lone

Post by Lone »

Jeg synes ikke ren hvid - men havd engang en farve, der hed østers - som var næææsten hvid, men som i sollys osv. fik et meget smukt skær - af meget, meget svag grårosa tone. Det var rigtig flot i et rum, hvor solen kom ind. Samtidig syntes farven hvid i lampelys, så man opnår de ting, som Ose skriver. Man skal altid tænke over hvad tid på dagen man bruger rum - og hvilke lysindfald der er, eller om rummet mest ses i elektrisk lys.
Post Reply