jeg er cool!!!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

jeg er cool!!!!!

Post by Dorte Hansen »

Jeg er en cool mor! Det synes mine unger ihvertfald! Meeeen, det har også en bagside.... Nogle af mine venner/bekendte synes jeg er uansvarleg.... Nu vil jeg så gerne høre nogle voksne fornuftige og yderst velbegavede qvinder om deres mening. (fedte fedte fedte) Min datter er 17. Hun har en MEGET god ven, af det modsatte køn! Han er også 17. Han kommer her jævnligt, og mit indtryk af ham er rigtig godt. Han er en utrolig sød fyr, der også kommer på besøg selvom Marie ikke er her ( han har det ikke hely nemt hjemme). Nu er det ferie, og han kommer fra fredag til onsdag, og skal jo derfor overnatte... Det gør han sammen med min datter, på hendes værelse! Jeg havde egentlig ikke set noget galt i det. Mine venner og bekendte mener at jeg ligefrem opfordrer dem til at have s*x, når de godt må sove sammen.!.!.?.?. Den tanke havde jo slet ikke strejfet mig, og jeg spurgte min datter ligeud om der var noget der, og hun var lettere chokeret, for hun havde heller ikke tænkt den tanke, og syntes jo bare jeg var cool når jeg uden videre accepterede at hendes bedste ven var af det modsatte køn. Jeg har altid selv haft venner af det modsatte køn, og har først for 5 år siden fået veninder! Nu er det så jeg undrer mig, er jeg dybt underlig, når jeg lader 2 unge på 17 sove i samme rum? Jeg kan IKKE se det skulle være et problem, men da flere siger det kan det jo være at det bare er mig der ikke forstår en sk*d! Ikke at det vil ændre noget, for de får uanset hvad lov, men vil da godt lige høre andres mening!!!! Så hold jer ikke tilbage, fortæl mig om i ville ha´gjort det samme!
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

hvorfor skulle det dog være uansvarligt, de er jo begge over den sexuelle lavalder, og hvis de vil så gør de det jo bare på andre tidspunkter.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Hvis unge mennesker vil have s*x, skal de nok finde ud af at få det, med eller uden forældres accept. Det gør ingen forskel om man sover sammen eller ikke gør, s*x foregår ikke kun i sengen om natten, men det er alle vist godt klar over herinde :lol: Jeg kan intet galt se i det, havde jeg en 17årig, ville jeg også sige ok for det.
Lone

Post by Lone »

jeg kan ikke helt se det uansvarlige eller det forkastelige. Jeg kan heller ikke se noget anstødeligt eller forkert i, at to unge på 17 dyrker s*x? Hvad jeg finder meget mere anstødeligt, moralsk forkasteligt og dybt uansvarligt, det er når forældrene udsteder forbud, som de burde vide de unge hverken kan eler vil overholde, og nægter at se virkeligheden i øjnene - og dermed forhindrer de dem i at lære åbenhed og i at søge hjælp og råd, hvis de får problemer. Dette gælder både s*x, at drikke alkohol, at ryge - gå i byen - you name it. Mine døtre har altid haft en væld af veninder, hvis forældre hårdnakket hævede at ungerne ikke drak, ikke gik på diskotek osv - og når jeg så hentede mine så jeg veninderne rave sanseløst rundt, uden at kunne tage hjem - iøvrigt er det altid de unger, hvis forældre der er sådan, der drikker mest - Se, det er uansvarlig forældre-opførsel -
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Jeg kan kun være enig i ovenstående... Lad du dem bare sove sammen og hav lidt ondt af de venner der syns de bør være moralens vogtere og ikke indse at vi lever i 2005 og ikke i 1940. Og har det fuldstændig som Lone Jeg kom på efterskole da jeg var 15 og havde en del drenge venner som jeg sov med i weekenden uden at der blev løftet pegefinger hverken fra min mor eller deres forældre... Og det var skam ikke fordi de var ligeglade, men fordi vi blev opdraget med frihed under ansvar. Din datter er heldig at have dig til mor :wink: Manner da jeg var 17 boede jeg for mig selv :mrgreen: Hilsen Heidi
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

[quote:13ef0737d6]Hvis unge mennesker vil have s*x, skal de nok finde ud af at få det, med eller uden forældres accept. Det gør ingen forskel om man sover sammen eller ikke gør, s*x foregår ikke kun i sengen om natten, men det er alle vist godt klar over herinde Jeg kan intet galt se i det, havde jeg en 17årig, ville jeg også sige ok for det.[/quote:13ef0737d6] Se ovenstående. - og gid JEG havde haft en så fornuftig mor, da jeg var i dén alder! :idea: (eller rettere:Gid jeg havde en så fornuftig mor....OSSE da jeg var i dén alder!! :lol: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

For det første: Hvis du ikke ville have, din datter dyrkede s*x - så skulle du tage at låse hende inde 9og/eller lænke en vagt fast til hende... For det andet: HVIS din datter på 17 ville dyrke s*x med en anden 17-årig - hvad skulle der så være galt i det???????? Stakkels din datters veninde (OG deres forældre)...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Nu mødte jeg jo min nuværende mand som 17-årig, så skal være den sidste til at løfte pegefingre. Har så altid selv haft en meget fri opdragelse og sovet hos venner uden at der skete noget af den grund. Aftalen hjemme var at jeg skulle ringe hjem, hvis jeg ikke kom hjem og sove uanset hvad klokken var og det gjorde jeg så altid og løj aldrig. Hilsen Britta, som selv har to børn på vej til teenageårene
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Jeg kan kun tilslutte mig det ovenstående. Ih hvor er vi frejdige og frimodige herinde. Det er jo en ren ølejr *L* Jeg tror at hvis man får lov til at føle sig selv på tænderne lige fra man er lille af, og man oplever at omverdenen (mor og far) respekterer ens grænser, så bliver man også helt automatisk god til at forvente at andre (teenageknægte, navnligt) respekterer ens grænser når man bliver ældre. Så jeg synes du kører en god og respektfuld linie overfor din datter, og det vil hun sikkert takke dig for senere hen. Mvh Julie
Post Reply