Er jeg urimelig ?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

Eeeej, jeg havde lige skrevet en LANG smøre til dig Camilla, og så smed den mig af! ÆVÆVÆVÆV. Det er SÅ uretfærdigt. Det jeg gerne vil vide er HVORFOR Camilla ikke skulle kunne få forældremyndigheden over Emma? Hvilken retlig sædvane ligger til grund for det? Desuden ville jeg foreslå dig at tage kontakt til en retshjælp i den by hvor du bor. Det er et sted hvor man kan få hjælp gratis til at korrespondere med andre advokater, eksempelvis din eks mands advokat. Desværre er Retshjælpen ikke i stand til at føre en sag for en, så der skal man enten bekoste en advokat, eller se om man kan finde en som kan/vil føre ens sag pro bono. Det skulle kunne lade sig gøre, men jeg vil ikke love noget. Hvis du lige kan trække den 5 år skal jeg gerne føre din sag selv om jeg IKKE skal være skildsmisse advokat ;-) Jeg synes personligt at det er LANGT under lavmålet at lade Emma blive den det går ud over, for det er der ingen tvivl om i mit sind at det gør. Sender kærlige tanker til dig og Emmapigen Céleste
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Hej Céleste Jeg tror ikke der er nogen bestemt grund til jeg ikke skulle kunne få den, men der er jo altid en risiko for at eks´en får den :( Jeg har fået mig en advokat. Min mor er jo heldigvis advokat sekretær og en af advokaterne på hendes kontor har indvilliget i at tage sagen ganske gratis, men jeg kommer sikkert til at kunne få fri proces. Og han ER skilmissesadvokat og en god en af slagsen ovenikøbet :? Han mener mine chancer er overordentlige gode... Så jeg må hellere tage den nu og ikke vente 5 år :wink: Selvom tilbuddet er pænt :) Camilla
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Men kan retten ikke bestemme, at I fortsat skal deles om forældremyndigheden? Det var det, jeg umiddelbart gættede på ville blive resultatet... Hvis retten skal vælge imellem jer, er jeg da ikke i tvivl om at du vinder. Han HAR jo bevist at han ikke prioriterer sin datter særligt højt. Sådan en kraftidiot :evil:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Retten kan ikke bestemme at vi skal have delt forældremyndighed. Den vil enten blive tildelt moren eller faren. Forudsætningen for delt forældremyndighed er netop at man skal være enige som forældre og det kan retten jo ikke sige vi SKAL være og det kan man jo også se vi ikke er i og med at vi er endt i retten :roll: Så det er knald eller fald at tage en tur i retten, enten vinder man eller også taber man alt :cry: Camilla
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

Præcis det jeg mente med at tage sagen pro bono!!! ;-) Glad for at læse at du har den del under kontrol! Og ja, der er altid 50% chance for at han får forældremyndigheden, men når nu du frem lægger denne tråd for din advokat som bevis materiale for hans opførsel, mon så ikke der var en større chance for at du får den? Jeg krydser fingre for dig uanset hvad. Jeg havde heller ikke regnet med at du ville vente i 5 år ;-) *hehe* Så kunne du jo nå at blive små desparart over at være i cølibat... :-P DET kan jeg da ikke have sidende på mig, vel? :oops: Céleste
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply