Snøft

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Snøft

Post by Lone »

Den ene hest skal til røntgen i faxe - og jeg aner ikke hvordan, men frygter lidt hvorfor. Den anden har linseluxation og stær :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: Man skal aldrig bestille dyrlæge......
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Hvad ??? Det lyder da skrækkeligt, men kan du ikke lige forklare lidt nærmere...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Den ene har måske slidgigt og den anden blir blind på ihvertfald et øje, muligvis på begge. Var det forklaring nok? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Nej, det var da ikke!!! Er det Schannon, der er ved at miste synet? (Du fortalte jo, at hun havde noget i øjet) Er det datterens fuldblod, der måske har slidgigt? Men uanset hvem af dem, der fejler hvad, er det da forfærdeligt. Stakkels jer - og så to heste på én gang. Det er da for meget :cry: Kan hun bruges, hvis hun bliver blind på begge øjne? Jeg kan forstå, at det ikke betyder så forfærdeligt meget, hvis det kun er det ene. (Den på HN meget omtalte kæmpe, har jo også grøn stær og er blind på det ene øje, så vidt jeg husker).
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Ja, det hører sådan set til kategorien ´´ mindre sjovt´´. Pina Cherie, som er datterens fuldblod har ikke været optimalt gående i nogen tid - og er under mistanke for slidgigt. Det skal nok gå, for hun har ikke ondt eller noget - så jeg tror på specialsko og måske varig Chondroitinsulfat med MSN - og konstant bevægelse/ridning. Men Stephanie har tilbragt tiden siden igår i dyb forstemthed - det er jo ikke bare nogle heste vi har -- det er HESTENE for os begge. Det er den hestt hun har ønsket sig altid og som hun selv har sparet op til. Men det skal nok gå med Pina. Men jeg mangler nogen der vi køre hende til Faxe d. 14 med en hestetrailer? Schannon har grøn eller grå stær på det ene øje og sandsynligvis linseflytning på det andet. En proces der har været i gang længe. Det mærkelige i øjet, som kommer og går, er åbenbart forkalkninger efter en skjult infektion, som afsondres. Hun har ikke ondt i øjet. Øjet med linsen kan man forsøge forskellige operationer på, som måske ikke har nogen effekt - så det skal hun ikke plages med, men der kan måske på et tidspunkt om nogle år blive tale om et øget tryk i øjet, så man må fjerne dette. Det vil jeg gøre i så tilfælde. Stæren kan man ikke gøre noget ved. Jeg er rimelig chokeret og meget ked af det - men har besluttet at hun kun skal gennemså en øjenfjerning - ikke nogle som helst andre eksperimenterende operationer. Blir hun blind på begge øjne kan hun nok ikke have et godt liv - så det håber jeg varer meget længe. Blir hun blind på det ene først kan det nok sagtens gå. Som altid når kriserne kradser erkender man, at man skal prioritere det man sætterpris på - så jeg har besluttet at bruge så meget tid jeg kan med Schannon. ride hende som vanligt - men mere - og begynde at træne med hende, at følge mig rundt - så jeg kan guide hende, når hun kommer til at se ringere. Men hun skal aldrig nogensinde udsættes for langtrukne behandlinger eller operationer - det er uværdigt for dyr. Jeg vil ikke sørge heller, selvom det jo er nærliggende - det ville være at tage noget fra hende. Min erkendelse er jo ikke hendes - hun er den samme som før, for hende selv og sådan vil det være for hende altid. Jeg vil undersøge mulgiheden for at få de 40% af forsikringen som jeg kan være berettiget til, hvis hesten er ubrugelig, men jeg vælger at beholde den. De penge vil jeg så gemme til der evt. kan blive brug for fx den der øjenfjerning osv. Altså til hende. MEn - hun er her endnu - og vi har lang tid sammen endnu - det blir en god tid. Hver dag blir en god dag, som var det den sidste dag. Hvilket jeg så lagde strålende ud idag, med ikke at sove i nat - og indskrænke heste-aktiviteterne til at drille Athene og Amoocca - og klø Schannon og Pina lidt, af bare træthed. Man skal lige ha lidt tid - den har jeg haft nu - så nu fortsætter vi bare.
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

det er en skam, jeg bor helt her ovre ellers skulle jeg nu nok have kørt jeg til røntgen den 14. med det bliver nok lige noget af en lang tur og nok også lidt dyr... Det er ikke rart men syge dyr i familien, det kan jeg vist (om nogen) tale med om, heldigvis ser det ud til at vores er ved at vende, men vi har vist også dr. dyr regninger for noget nær 40.000,- på 3 mdr. Jeg hber for det bedste med Shannon, og med gigt kan mangfe heste godt få et OK liv med diverse tilskud.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Men tak for tanken, Jytte - det varmer rigtig meget. For den der tid jeg skal have - er lidt - *snøft* endnu - suk......så tilkendegivelser som dine er - gode.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Der er da ikke noget galt i at sørge, når højtelskede heste bliver syge. Og der er heller ikke noget galt i at lade hestene se det. De ved jo ikke hvad I er kede af, og de er gode til at trøste. Heldigvis lyder det til, at begge hestene kan klare sig længe endnu. Jeg håber du får løst transportproblemet.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

http://www.heste-nettet.dk/forum/1/867034/867034/ En tråd om blinde heste, ............men måske har du set den........der er flere meget positive historier........ Og hvorfor i alverden skulle du ikke sørge over din hests problemer ? Og hvor er det dog hæsligt for dig og din datter...... :cry: Birgitte
Jeanie

Post by Jeanie »

Det er da rigtig ÆV Lone.. :( Og man bliver helt ked af at læse det.. :( Bare de kan gøre noget for Schannon, men det kan de vel !?.. Så var der jo nok noget om den plet du har set tidligere i hendes øje, men forsvandt den ikke igen ??? Slidgigt....tja !! den er heller ikke rar, men hvis i mener der ikke er smerter, så.. Men ellers kig her på denne side, der findes flere ting der måske kan afhjælpe ved evt. smerter og måske forebygge at det bliver rigtig slemt !! [url=http://www.rheumacure.com/dyr.htm]SOLANUM [/url] Håber at alt flasker sig for jer....kan det mon hjælpe at sige god bedring !!
Post Reply