Jeg er FRUSTRERT og RASENDE!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Jeg er FRUSTRERT og RASENDE!!

Post by Elsoma »

[glow=red:8f6008480a]GRRRRRRRRRRRRR!!! [/glow:8f6008480a] Må altså bare ha litt luft,og gjerne noen fornuftige kommentarer fra voksne kvinder(og mend?). Forhistorien er kort fortalt.De siste 4-5 årene har jeg kommet sammen med en mand. Det har fungert fint i starten(kærlighed gjør blind?),vi har begge våre gode og dårlige sider. Vi er godt voksne begge to,han er 7 år eldre enn meg. Men etterhvert som tiden gikk,ble forholdet vårt mer og mer skjevt. Manden ville ´´bli gammel med meg´´ som han sa,MEN ville fortsatt være ungkar,gjøre som han lystet,bo for seg selv. Og ikke engang nu hvor vi hadde kunnet købe noe sammen ville han det. Han har kommet hit,holdt på med SINE hobbyer,spist min mat og rodet rundt her,men ALDRI lavet maden hjulpet til med ting osv. Er vi på tur køber han sjokolade osv. til seg selv,jeg køber til oss. I sommer blev det helt galt da vi var på ferie.Jeg fikk stå for alt! Vi var bl.a på hytten som jeg har arvet etter mine foreldre . Så kritiserte han hele tiden! Gresset var for langt,hytten var møkkete osv.osv. :evil: Hjalp han meg med vask? NEI. Hjalp han meg med gresse? NEI. Han har fire egenskaper som jeg ikke kan med lenger. Han kritiserer hele tiden,alt jeg gjør og ikke gjør.(og min datter). Han er NÆRIG, på grensen til det sygelige. Og han har ingen respekt for meg som menneske.(min oppfattning). Og værst af alt,han kverulerer! Selv når jeg bare forteller ham en vanlig hverdagsting MÅ han kverulere og diskutere! :evil: :evil: :evil: Så fikk jeg altså NOK.Så jeg sa at dette ville jeg ikke mere,og at jeg vil være alene med min datter,slik at vi kan ha en litt hyggelig og forutsigbar hverdag. Så gikk noen uger uden at jeg hørte noe fra ham. Så plutselig en dag var der 4 langstilkede roser her. Og et kort der det sto: ´´Takk for mye fantastisk fin sex. Pluss alt det andre. Du er spesiell´´ Det er ordrett alt der sto,og jeg reagerte med at bli rasende! Han vil at vi skal fortsette forholdet. Jeg ble bare sint,for det kortet fikk meg til å føle meg billig og brukt. Nesten som ´´hun er morsom i sengen,bare jeg slipper for at ha hende ellers´´. Vet at dette er subjektivt skrevet og at jeg selvfølgelig er unyansert og selvrettferdig,men hvordan ville I reagere på det kortet som fulgte blomstene? Og er jeg helt galt på den om jeg synes at man kan forlange litt mer enn sengehygge fra en voksen mand etter flere år? Eller skal jeg parkere ham i båsen ´´psykopat´´ uden voldtendenser? For det er faktisk psykisk terror han har holdt på med i årevis.Syns jeg. Beklager rodet indlegg,var bare så arrig og frustrert! Og vil da gjerne høre nogle fornuftige ord.Og i må da gjerne gi meg en smekk verbalt om I synes at jeg er galt på den. Ellen
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Hej Ellen. Jeg må sige, at jeg ikke umiddelbart finder din kæreste særlig charmerende, jeg ville ikke kunne holde ud at blive kritiseret konstant og så kan jeg ikke rigtigt med meget nærige mennesker. Har du egentlig spurgt din datter hvordan hun har det med ham? Har du spurgt dig selv hvorfor du bliver sammen med ham? - Trykhed - Nemhed - At du rent faktisk elsker ham - Andet Jeg kan ikke helt forstå, at man vil dele resten af sit liv med en anden person, men samtidig holde så stramt på dit og mit. Noget helt andet er, du er 38 år gammel, det er jo ikke metusalem vi er ude i, hvis du bryder med din nuværende kæreste, skal du ikke nødvendigvis være alene resten af dit liv, hvis det er det du er lidt nervøs for og derfor ikke har det helt store mod på at bryde med din kæreste (???) Som sagt, jeg ville ikke kunne holde det ud, men hvad hjælper det at jeg ikke ville kunne, når det er din kæreste? Du må gå i tænkeboks, Ellen, find dine egne grænser, det er dem du skal handle ud fra. Men du kan få et trøstekram med på vejen, det kan du vist godt trænge til :-)
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Uha det er lidt svært.. For som du siger så er du rasende lige nu, og vi kender kun din korte version af det. Så nogle spørgsmål: Hvordan har manden det iøvrigt med at udtrykke følelser? Hvordan er DU med det? Hvis i aldrig snakker følelser, og udtrykker hvordan i har det med hinanden, så ER det jo også svært for manden at fortælle i et brev at han faktisk savner og elsker dig (hvis han altså gør det). Nogen mænd har lettere ved at skrive ´´tak for fin sex + alt det andet´´. Kun du som kender ham og jeres forhold, kan vurdere OM han faktisk mener han savner og elsker dig, men ikke kan sige det - eller om han bare synes du er sjov i sengen. Dovenskaben og nærigheden... at han køber til sig selv men ikke til jer, det er et andet problem. Har det altid været sådan? Har du evt. selv vænnet ham til at det var ok, at du købte ind og lavede mad, og han ikke hjalp? Det kan man let komme til i starten af et forhold, man er forelsket og ønsker bare at varte den udvalgte op. Ikke at jeg vil give dig selv skylden for alle problemerne her - vil bare have dig til at tænke over hvornår det blev et problem. Hvis han aldrig har hjulpet til, og du i starten har syntes det var ok - så er det jo svært for ham at forstå, når du ikke længere finder det ok. Om du skal skippe ham, eller beholde ham - det ved du nok bedst selv.... Hvis hans roser slet ikke vækker andet end raseri i dig - kan det jo godt være du ikke skal lukke ham ind i varmen igen.... Håber du kan bruge mine ord til et eller andet :wink:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Hei Ose og Helle. Takk for veloverveide svar! :wink: Til at starte med sto han for mad når jeg var hos ham.Da var min datter hos mine foreldre(senere hos min far,etter at mor døde.) Det fungerede slik at nogle weekender var vi hos ham,andre hos meg.Den vi var hos sto for indkjøb og madlavning. Etter at min far også døde har vi så kun vært hos meg...... Han vil gjerne ha nogle øl og vin i weekenden også(og det er dyrt i Norge).Så jeg bruger en masse penge ekstra hele tiden og han kommer hit og nyder medbrakt sjokolade mm UDEN at dele med min datter og meg?! Ja,jeg ved at nu høres jeg nærig ud,men dette har faktisk gått udover min økonomi etterhvert. Og jeg har blitt bitter fordi han faktisk har mer udbetalt hver måned og aligevel lever på mig.Og på toppen af alt klager over at vi ikke gjør noget sammen! Men jeg har ikke råd til alt han har lyst til,og det kunne ikke falle ham ind at betale en kopp kaffe engang for meg. Men det han klager mest over er at det har blitt lite sengehygge i det siste.Men han fatter jo ikke at man mister lysten totalt når man skal legge øre til alt som er galt ved en selv,og aldri føle at man er noe verd. Det med nærigheden har været der hele tiden,men har blitt MYE verre det siste året. Når jeg spør om han elsker meg,svarer han ikke,eller siger noe i retning af noen ganger gjør han,andre dager ikke? Når han gjør er det stort sett når vi har hatt sex..... I starten så jeg på ham som en god turkamerat,en solid venn og en god støttespiller. Når det gjelder min datter har de aldri vært spesielt glade for hinanden. Jeg trodde først at hun var sjalu fordi hun aldri før hadde måttet dele mor med noen,men det viser seg at det ikke bare har vært det. Og etter sommerferien sa hun: Mor,hvorfor er X så sur hele tiden? Og det var han også,for før ferien sa jeg at han godt kunde la vær med at rode når han var her.Han blev skide sur,for han syntes nu ikke jeg skulle kritisere ham for at å rode. Så han demostrerte og var sur i hele ferien.Surt. Så jeg er riktig skuffet over ham,for jeg trodde han var voksen og ansvarsfull.(55 år) Hele forholdet begynte at gå riktig galt for et år siden,da min far døde. Jeg falt rett i kjelleren, og hadde nok med meg selv i flere måneder. Etter at jeg kom til overfladen begynte ting at gå riktig galt. Nu var der ingen som min datter kunne være hos,så hun var alltid her. Så jeg kunne ikke lenger leve et ´´ungkarsliv´´ med ham,og han vil ikke engasjere seg i vårt liv,sålenge det betyr ansvar og plikter for ham også. Så jeg vil ikke dette mer. Og jeg tror ikke at det er noe håb om at reparere dette forholdet,for han er som han er,og jeg kan ikke forlange at han skal endre seg. Og jeg vil ikke lenger godta at han skal bestemme hvordan vi skal ha det her hos meg.Selv kattene måtte flytte ud,da han ikke kan li` dyr. Så jeg opplever ham som fryktelig egoistisk og sær.Og lite interesert i andet en sex. Det hører med til historien at han skilte seg fra sin kone(før jeg møtte ham)fordi han syns han fikk for lite sex..... Og han den han var ifølge med før meg, etter 3 års tid endte opp som et mentalt ødelagt menneske,som bor hjemme hos sin mor og ikke er istand til at ta vare på seg og sine teenagedøttre. Så dette er litt af baggrunnen til at jeg reagerte så negativt på rosene og kortet. Virket nærmest som en dårlig skjult spydighet,eller en utrolig klosset måde at beholde en elskerinde på.Jeg skulle helst vært litt mer end en elskerinde! :oops:
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

På trods af dit raseri, siger du det så ikke selv ? ..........det du reagere på, det er jo en del af manden.....og jeres forhold........ De positive sider af forholdet opvejer det, alt det du bliver så gal over ? Egentlig kan jeg ikke sige så meget som ikke allerede er sagt.......... Iøvrigt havde sådan et kort fået mig til at reagere meget surt og sikket barnligt, med vissen plante....og et eller andet om ligegyldig sex...... Man siger, man ikke kan lære gammle hunde nye trix........det gælder nok mest for de 2benede....... Birgitte :roll:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Som du beskriver det i din andet indlæg - ja så tror jeg du er nået dertil hvor du ikke længere får noget positivt ud af jeres forhold - og som du selv er klar over, så kan du ikke ændre ham - og har strengt taget heller ikke ret til det..... Der er intet galt i at være i et forhold som ANDRE måske synes er besynderligt. Der er heller intet galt i at finde sig i noget ANDRE synes er urimeligt. Så længe man selv synes det er godt, og man har noget positivt ud af det. Men når dagen kommer, hvor man får mere negativt end positivt, og hvor man ikke længere SELV vil finde sig i det - så skal man også reagere på det. Det har du gjort, og sagt du ikke vil se ham mere. Mon ikke du skal holde fast ved det, selvom han kommer stikkende med en dusk blomster....??
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Ja,dere har helt rett.Jeg er ferdig med dette forholdet. Han har lige vært her,og jeg sa hvordan jeg nu opplever det hele. Har ikke sagt alt tidligere da jeg er redd for at såre andre(det gjelder ikke bare ham),men han ble ikke såret,syntes bare jeg var urettferdig for at jeg syntes han var sur og kritisk i sommer. For det hadde han da all mulig rett til for jeg hadde jo sagt at han rodet hjemme ved meg? :roll: Så da var det nemt,han er ude af vakten her. Mentalt hadde jeg indsett det for flere uger siden,men tenkte at kanskje er jeg galt på den. At han kanskje mente noe andet enn hva jeg oppfattet,og at det var meg det var galt med. Derfor skrev jeg det første indlegget også,var usikker og ville ha litt synspunkter på det. Selvom det blir subjektivt,så er det jo slik jeg oppfatter det. :| Takk til alle som har lagt øyne til! Flere synspunkter er også velkommne! Uff,føler meg nesten som en teenager med drengeproblemer :!:
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´Vet at dette er subjektivt skrevet og at jeg selvfølgelig er unyansert og selvrettferdig,men hvordan ville I reagere på det kortet som fulgte blomstene? ´´ Jeg ville såmænd have reageret MEGET værre end du overhovedet kan forestille dig! :evil: - noget med at sende blomsterne retur med et følgebrev om, at han da vist havde sendt blomster og kort til den forkerte, da jeg ikke mindedes nogensinde at have haft GOD sex med ham...og at det faktisk var forstemmende på denne vis at blive oplyst om, hvor NØJSOMME kvinder der rent faktisk fandtes i verden!? :twisted: (medmindre han var MEGET god i sengen, naturligvis: jeg har altid vægtet humor, intelligens og sex meget højt i ethvert forhold...og følgelig endt med morsomme, intelligente mænd, som tillige er FREMragende elskere, MEN som ikke er til at have med ude blandt folk... :oops: ) Nuvel: god sex KAN jo også blive for dyrt betalt: navnlig hvis han ikke er SJOV. Og det lyder han jo ikke umiddelbart til at være? ..Nærige mennesker er noget af det mindst morsomme jeg kan forestille mig næst efter smålige mennesker. (nærighed er jo dog ´´kun´´ økonomisk smålighed) Alt i alt: jeg tror det var GODT at du blev gal - der kan næppe være meget forgjort ved at afslutte et forhold som dét du der beskriver??! :idea: Skulle du senere hen komme til at mangle nærigt, selvretfærdigt og småsurt sexuelt selskab, så burde den slags jo ret beset være nemt at finde andetsteds! :wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

:mrgreen: Atengstedt,you made my day!!!! :D :D :D Griner så min datter tror jeg er gal. :D For den reaksjonen du siger at du ville fått af det kortet,var da også min umiddelbare reaksjon. :evil: Problemet var at min datter var her og jeg ville ikke gjøre noget så lenge hun var i umiddelbar nærhet. Så fikk jeg tid til at tenke litt,og så heldte jeg all min frustrasjon og vrede ud over jer medstrigler. Og så tenkte jeg at kanskje er jeg ond som tenker og reagerer slik,kanskje lurt at høre hva andre syns? At du så skriver,hva jeg tenkte var da bare sjovt. :twisted: Og skal jeg være helt ærlig,så var det nærigheden som var det mest ødeleggende,at han så ikke var verdens beste når det kom til sengehygge var ikke noe problem før jeg forsto at jeg kun var et morsomt objekt og ikke en likeverdig partner i et tosidig forhold. Flovt at blive så gammel som meg og enda hoppe ud i et slikt håpløst prosjekt! :oops: Verst af alt,jeg forsto ikke det selv før det hadde gått lang tid. :oops: :oops: :oops: Normalt er jeg ganske reflektert og fornuftig(men impulsiv!) og jeg fatter ikke at jeg har vært så DUM :?: Nåja,jeg får heller la være med at skryte for meget af meg selv,for så blir I sikkert skuffet når i ser meg til striglertreffet! :mrgreen:
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´At du så skriver,hva jeg tenkte var da bare sjovt. ´´ Ja, dét må du da nok sige: to sjæle, een tanke! Og lad nu være, at være ALT for hård ved dig selv ang. dumhedsfornemmelsen. Man HAR jo gudskelov lov at have andre bevæggrunde i sit liv end blot og bar fornuft! :idea: En oplevelse er jo aldrig spildt, når blot man lærer noget af den! :idea: (men jeg indrømmer gerne, at jeg selv har somme og visse erfaringer, hvor den erkendelsesmæssige gevinst ligesom ikke stod mål med de komplikationer som samme erfaringer tilførte mit liv!! :oops: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply