mellembrun, mørkebrun eller sort?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

mellembrun, mørkebrun eller sort?

Post by Lone Beck »

Med fare for at lyde som om jeg burde holde til på junior-HN, hvad farve synes I så jeg skal male min grønligtgrimme sadel? 8) Sadlen ligger - i hvert pt - på ryggen af en rød hest: [img:ccfdebf328]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/210305skipper2.jpg[/img:ccfdebf328]
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Mørkebrun eller sort. Syns at mellombrun vil se ltt ´´blegt´´ og kjedelig ud på din hest. Ta før og etter billeder da,så man får se resultatet af ditt lille farveprosjekt. :D Du kan jo kanskje låne sadler i aktuele farger og bare legge på hesten for at se hva du synes best om,FØR du starter med at farve sadelen.
hilsen Ellen, den Danofile norske!
Jeanie

Post by Jeanie »

På ryggen af min [color=red:707f390dfb]RØDE [/color:707f390dfb]hest ligger der, når hun er hjemme og bliver redet , en [b:707f390dfb]SORT [/b:707f390dfb]sadel, og det ser fint nok ud. Det er heller ikke meget man kan se af sadlen, da jeg plejer at sidde i den og dækker den med min brede bagdel... :D ..så hvad betyder farven .... :roll:..???? Og ja din sadel er IKKE køn, men farven ændre nok ikke meget på komforten og ridefærdighederne....så igen, hvad betyder farven... :roll: ?? Men ! Du fik hermed et bud på en evt. farve nemlig [b:707f390dfb]SORT [/b:707f390dfb]!!!!.. :wink:
Lone

Post by Lone »

Sort er pænt - også til en rød hesT!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Du er jo nødt til at farve den i en farve så den passer til trensen!!! Eller købe en ny trense! Nytter jo ikke at farve sadlen, hvis man så har en grønliggrim trense :lol: (bortset fra det så synes jeg der er noget særligt over den grønliggrimme farve... selvom jeg normalt ikke kan lide grøn, så må den da egentlig være pæn på en rød hest..??? Men man kan vel ikke få trense i samme farve - og så nytter det jo ikke :mrgreen: )
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Her er lidt visuel hjælp :) [img:c91cc0b197]http://heste.dyregalleri.dk/uploads_large/127038.jpg[/img:c91cc0b197]
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Altså Ose..... Du mangler den grønligtgrimme stribe og firkant!!! :mrgreen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Du har ret, øjeblik, øjeblik... :mrgreen:
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Sådan :-) [img:2f22a97fd0]http://i20.photobucket.com/albums/b202/Roeber/farveproever/ceb9ad1e.jpg[/img:2f22a97fd0]
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Tak tak, Ose :D Jeg kan faktisk bedst lide at kontrasten mellem hest og udstyr ikke er så stor som sort udstyr på rød hest. Her er Skipperen med sin grønligt-grimme sadel - der jo ikke bliver kønnere af det sorte tilbehør :D Sadelmageren forsikrer, at trense og stigremme KAN bestilles hjem i matchende farve. [img:3a7332305f]http://i14.photobucket.com/albums/a310/LoneBeck/081005skippermedsadel.jpg[/img:3a7332305f] Jeg kan godt se, at sadlen ligger forkert. Det så jeg med skam at melde ikke før, jeg lagde billedet ind :oops: Underligt. Gad vide om han er vokset over ryggen, så den ikke længere passer, eller om det bare er hestepasseren, der ikke kan sadle op :roll: Det må jeg vist hellere have kigget nærmere på...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply