Jeg er vred

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Jeg er vred

Post by Dorte Hansen »

Afledt af en tråd, læst på et andet site, havde manden min og jeg en snak igår. Jeg er registreret som donor, og det er noget jeg har været i længe.... Min kære mand er ikke, og det er bare oki, med mig, da det er op til hver mand selv.... Det viser sig at selv om jeg er tilmeldt registeret, kan mine nærmeste omstøde dette, hvis det skulle blive aktuelt. Min mand meddeler mig, at det tror han faktisk han ville gøre!!!!!! Så blev jeg godt nok sur!! Jeg synes det vidner om at min mand, ikke respekterer mig og min beslutning. Han synes det er pjat at jeg hidser mig op, for hvis det blev aktuelt, ville jeg jo være død og ligeglad! Øv, hvorfor kan mænd nogengange være så dumme? Jeg spurgte ham, hvad han ville sige hvis jeg fortalte ham, at jeg havde tænkt mig at donere alle hans organer væk, hvis han kom i situationen. Det kunne jeg ikke tillade mig, mente han. Han mente ikke at de to ting kunne sammenlignes, for det var værre at jeg ville give ham væk, end at han ikke ville gøre det med mig! GODT SÅ! Hvorfor er det værre at jeg ikke ville respektere hans ønske (hvilket jeg selvfølgelig ville gøre), end at han ikke respekterer mit? Nogen gange er han altså stadig teenager på godt og ondt. ØV ØV ØV
Lone

Post by Lone »

Del lyder da ret respektløst - sig til ham, at hvis det blir aktuelt, så vil du hjemsøge ham, hvis ikke han gør som du siger :evil: !! Jeg er ikke donor - jeg tror ikke på denne reparationsmodel, der styrer vores behandlingsssystem. Men det er an anden og lang historie.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Det er HELT afgjort ikke værre hvis du ikke respekterer hans ønske, end det er hvis han ikke respekterer dit. Det er lige slemt! Jeg synes det er decideret tarveligt af ham at fortælle dig at han ikke vil respektere dit sidste ønske. HVIS det endelig var at han absolut ikke kunne bære tanken om at dine organer skal doneres, så kunne han i det mindste holde det for sig selv indtil du var død :evil: Respektløst!! :evil: Jeg er donor, og jeg har fortalt mine børn og min søster at det er sådan jeg ønsker det. Jeg har også angivet at de ikke skal spørge familien først, men jeg ved godt at de alligevel kan opponere. Mine børn har iøvrigt under den samme snak, fortalt mig at DE også ønsker at være donorer. Synes selv at tanken om at ens lille barn skulle være donor er lidt sværere end at man selv skal. Men jeg vil da respektere deres ønske!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply