Børn skades mindre af voldtægt end voksne

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Børn skades mindre af voldtægt end voksne

Post by Lone »

[quote:beea9fcff2]Svenske eksperter langer ud efter Sveriges retspraksis.

Udgangspunktet for diskussionen er en sag om en 14-årig pige, der i sommer blev voldtaget af en 24 år gammel mand.

Gerningsmanden blev fik en dom på to år for voldtægten og samtidig blev den unge pige tilkendt en skadeserstatning på 75.000 kroner.

Men nu er den erstatning skrumpet ind til 50.000 kr., efter sagen kom for ved den svenske landsret.

Fordi hun er under 15
I landsrettens vurdering af sagen lyder det, at et barn under 15 år ikke lider lige så stor skade af en voldtægt som en voksen.

Ifølge retten er det ikke nødvendigt for en gerningsmand at ty til vold ved en børnevoldtægt, og derfor er skaderne ikke så store hos mindreårige. [/quote:beea9fcff2]

Er det ikke bare lige for sygt?
Man blir jo helt gammel-rødstrømpesk? Sådan en skide forbandet mandschauvinist af en lortedommer!

Læs mere her:
[url]http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=408582[/url]
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

JEg er målløs :shock: :shock: :shock:

Dommeren må da være rablende sindssyg :evil:
Jeanie

Post by Jeanie »

En af Ole's døtre blev for 2 år siden forsøgt voldtaget, som 12 årrig, og dette forsøg har dæleman sat sine dybe spor..... :shock: ...hun er sommetider stadig helt uden for rækkevidde, så det vås de Svenskere kommer op med her....det passer sgu ikke !!!!

Det vil jeg fastholde...de kan da ikke vide hvad de taler om ...de skulle selv prøve at stå med et barn der har været udsat for den slags overgreb ... :evil:

Det er opslidende... :(
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Nu må de FANDEN LYNE MIG STOPPE!!! :shock: :evil: :twisted:

Børn (jeg er selv en af dem) som bliver udsat for sexuelle overgreb kommer sgu ALDRIG over det!! Ikke helt. :cry:

De folk må være totale ignoranter, hvis de kan konkludere sådan! :?: :!:

Hold da kæft hvor bliver jeg RASENDE når jeg hører sådan noget latterligt ævl!! :evil: :twisted: :twisted:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply