Mad til strigletræf

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Mad til strigletræf

Post by Dorte Hansen »

Meld jer, alle der vil på madhold! Så kan vi jo beslutte en menu, og hvad vi ellers bør beslutte! Meld jer, alle der har menu-forslag, så vil vi på madholdet se hvilke ønsker vi kan og vil opfylde........
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

spinatroulade med reje/lakse mousse er en fremragende og ikke-dyr forret...forudsat at man kan lide spinat, æg og rejer eller laks, naturligvis...som forresten kan laves hjemmefra og transporteres uden at lide skade. Hovedretten har jeg absolut ingen ideer til: det er galt nok, at jeg skal finde på mad herhjemme til daglig! Desserten kunne være en Missisippi mudslide, om vi skal være virkelig ulækre...eller noget med alle de fremragende danske æbler der p.r. er på markedet?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Vil gerne med på madholdet, men elsker et godt glas vin under tilberedelsen. :) Bedst kendt med de gængse danske retter, men tager gerne nye udfordringer op. :lol: Hilsen Britta, som er helt vild med blå nykøbinger. Undskyld Dorte :oops:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jeg er helt enormt god til at være yndig assistent (har bevis på at have bestået det modul på et kursus) og servere vin eller andet for dem der laver mad :wink: Kan kun anbefale atengstedts spinatroulade med rejefyld... Den er fabelagtig - især hvis JEG ikke skal lave den. Har ødelagt den 2 gange :oops: Hovedret: Ja, jeg er altså kødspiser, og vil vældig gerne have steg. Ligemeget hvilket dyr det kommer fra. Har aldrig smagt ged. Dessert: Noget med chokolade? Jeg har fået en dessert vin engang der var lavet af Pedro Ximenes druer - og det var noget med de var soltørrede INDEN man pressede vin af dem. Så det var en helt utrolig sød vin med rosinsmag. Fabelagtig. Vil se om jeg kan skaffe noget og medbringe, hvis vi skal have dessert der passer til :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Spinatroulade med laksefyld lyder herligt - nogen her spiser IKKE REJER - men de melder sig nok... Men en sød vin med rosinsmag - (hvor er min bræksmiley) - men drik I bare den! Og hvad mon dette er: [quote:e741c1e052]Desserten kunne være en Missisippi mudslide, om vi skal være virkelig ulækre...[/quote:e741c1e052] Steg er godt - hvad med den steg Dorte ville donere? Ged er meget dyrt her på Lolland - det kan vi prøve en anden gang, måske
Jeanie

Post by Jeanie »

Spiser ikke [b:6fdd79c703]fisk[/b:6fdd79c703] men rejer .. :wink: Men jeg springer bare forretten over, hvis der er flertal for laks... :) Ellers kan jeg da smørre en klemme og spise som forret... :wink: ...Er heller ikke sikker på at jeg kan sætte tre retter mad til livs, så to retter til mig er fint !! :roll: ...eller jeg tager to gange af desserten...og dog........... Missisippi mudslide :shock: ?????......hvad er det ????
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Mississippi mudslide er en amerikansk sydstatsting og kan være to forskellige ting: en KAGE eller en IS. (hvis man fryser kagen ned, bliver den ikke en frossen kage, men en is...comprendo?) Den består for størstedelens vedkommende af chokolade, grov-kiksekrummer og....tør jeg skrive dét her?....smeltede rocky mountains skumfiduser - og den på det nærmeste KRÆVER en kop stærk,varm kaffe som følgesvend! Fakisk kan Mississippi mudslide være en TREDIE ting også: nemlig en brownieagtig chokolade/kaffe-formkage med en slags pecennødde-sirup-skumfiduseglasur ovenpå, men dén variant har jeg (endnu) aldrig haft mod på, skønt jeg har opskriften liggende. Uhh, hvorfor kom jeg ind på de der VAMLE sydstatsdesserter? Vi kunne også få lun Pecanpie med vanilleis?? OG stærk kaffe!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Mudslide - ja , hvorfor ikke - selvom det lyder allermest som noget børn ville elske :P . Nu er jeg ikke den der spiser mest dessert - så jeg skal ikke have et afgørende ord her - men synesda det kunne være sjov at prøve. Om ikke andet for, at jeg kan tage hjem og fortælle om en dessert lavet af smeltede skumfiduser...... gud, hvor blir de misundelige :twisted:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg har det modsat Jeanie: Jeg spiser gerne fisk - og især laks - men ikke rejer *bræksmiley* Kan vi ikke holde de to dyr adskilt, hvis de skal indtages som forret? :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Tilbuddet om steg står ved magt, men da LoneSchannon ikke var så begejstret for at spise øffer, kunne vi måske lave den, og noget andet kød også? Måske skal vi kun ha 2 retter, der er en del der mener at det bliver for tungt at spise sig gennem 3, så hvad siger i til enten forret +hovedret, eller hovedret+ dessert ? Måske skippe forret, da der vist er ´´noget´´ med fisk, eller rejer hos en del (migselv inclusive).
Post Reply