JAAAAA, JUBIIIIIIII; JUHUUUUUUUUUU- jeg har fundet HESTEN!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

JAAAAA, JUBIIIIIIII; JUHUUUUUUUUUU- jeg har fundet HESTEN!!!

Post by Lone Beck »

[i:ad65b9c371]Nu har jeg ledt og ledt i mit ansigts fodsved og set på 100vis af dødssyge kramper, og endelig er det lykkedes: HESTEN er fundet :D Jeg behøvedes bare at se på dyret i 5 sekunder, så vidste jeg at han var HESTEN!!! Han har det helt rigtige glimt i øjnene og jeg ved bare at vi bliver lykkelige og stjernedygtige sammen.... :roll: [/i:ad65b9c371] Historien fortsætter en uge efter at HESTEN er kommet hjem: [i:ad65b9c371]Har jeg ikke bare gjort et vildt godt køb? Sælger var slet ikke i tvivl om at HESTEN skulle tilhøre mig, så jeg fik den for næsten ingen penge. Hvad tror I jeg ku' få for ham, hvis jeg satte ham til salg? (Han bliver selvfølgelig ALDRIG solgt, men hvis nu....)[/i:ad65b9c371] 8) ...nogle uger efter, hvor hesten er sat til salg til det dobbelte af købsprisen: [i:ad65b9c371]Min moster er syg og mit marsvin er dødt, så jeg er desværre - hulk, hulk - nødt til at sælge min elskede sjæleven... *snøft*[/i:ad65b9c371] ... endnu nogle uger senere, hvor krikken endnu ikke er solgt: [i:ad65b9c371]KEMIEN er helt forkert mellem mig og hesten, og faktisk har han både snævre ganacher og stejle koder, så selvfølgelig kan han ikke bruges til dressur, som sælger (den bedrager) udmærket godt vidste, at jeg skulle bruge MØGKRIKKEN til.[/i:ad65b9c371] :evil: [i:ad65b9c371]Er det ikke handelsfejl? Skal sælger ikke også tage hesten tilbage, når den er komplet uridelig? Og hun vidste jo godt det med ganacherne og koderne, så hun skal også betale alle de udgifter jeg har haft til hesten, ikke?[/i:ad65b9c371] VORHERREBEVARES, hvor jeg krummer tæer, når jeg læser sådan en gang bavl. UHA, hvor er der dog mange, der finder HESTEN ved at se på den i et splitsekund og konstatere at den har lige ´´det dér´´ :evil: For sidenhen - under højlydt klynken - at opdage, at ´´kemien´´ slet ikke passer, så nu må de *snøft-snøft´´ sælge deres højtelskede møgkrampe (til det dobbelte - mindst - af hvad de købte den for naturligvis) :roll: HVORDAN i himlens navn kan man købe en hest, fordi den har det rette glimt i øjet - hvis alt det andet er helt forkert? Ja, jeg forstår det sgu ikke....men hvor sker det dog tit at man støder på den slags historier på et beslægtet forum.... :wink:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

:twisted: Nu ramte du plet igjen! Trodde at jeg var kommet til et andet forum! :P Jeg har heller aldri forstått de der indleggene, og jeg forstår heller ikke dem der vil ha en vurdering af sin PONZE???,som ikke skal selges men...? Og de heder alle sammen KNUZZZZZZZZ :?: Men det er kanskje fordi jeg er norsk og har lidt svært for at læse det danske sprog? Ellen
hilsen Ellen, den Danofile norske!
Lone

Post by Lone »

Eh - jeg turde jo ikke skrive det før - men jeg fandt osse hesten på et splitsekund! Havde hørt om hende og set billeder - og så så jeg hende og gik lidt rundt om hende - og så ville jeg bare have den! Og det er den bedste hest jeg kunne få - omend lidt sær - eller det er den vel nærmest blevet mens jeg har haft den :?: Sådan købte jeg også min gamle hest - og det var også den rigtige hest - Det tog mig under 2 minutter at beslutte mig, selvom jeg spillede cool og skulle tænke osv. Og jeg købte mig endda helt bevidst til en strubepiberoperation - men den gik osse godt. Så det kan være sådan - det er bare der, hvor man ikke er nok bevidst om egne evner og behov, man går galt i byen - eller ikke har vilje nok, måske? Elelr bare har en flyvsk mentalitet? Begge de to finker har ikke været nemme at ride i almindelig forstand - men de passede til mig og jeg gav mig tid - og det tror jeg folk glemmer: alt skal ske så hurtigt, hesten skal falde til og præstere noget med det samme. Og så har man jo næsten indbygget muligheden for at de skal gå galt.
Lone

Post by Lone »

P.S - og jeg havde ledt og ledt i begge tilfælde - men så stod de der!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jamen, selvfølgelig kan det da også gå godt. Mon ikke det sker i de tilfælde, hvor hesten ikke bare har et tiltalende glimt i øjet, men rent faktisk også passer til ens behov? :wink: Det er heller ikke så meget dét, jeg himler op over. Det er, når det hysterisk rørstrømske lynhurtigt erstattes af spekulation og derpå måske brok og beklagelser. :roll: Eller måske har jeg bare ikke set lyset: Jeg har da mødt mange heste, som jeg ´´faldt pladask for´´, men det er ikke dem, jeg er blevet mest vild med. :? F.eks. tog det mig ikke mange minutter at beslutte mig, da jeg var ude at se Jinx, mens jeg var meget i tvivl om Skipper. 14 dage efter at jeg fik dem hjem, var Jinx bare en vældig sød hest, mens Skipper bare var vidunderlig. 8) Den hest, der blev HESTEN for mig, synes jeg var en dum klump i starten af vores bekendtskab... :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg fandt Blökk på samme måde. Da jeg så hende, vidste jeg bare at det var hende. Jeg sagde dog nej i første omgang, pga. at hun åbenlyst var et skravl. Men da det gik op for mig, at tidl. ejer virkelig mente at hun var en ok ridehest, og fortolkede hendes meget tydlige signaler efter eget forgodtbefindende, blev jeg nødt til at ´´redde´´ hende. Jeg KUNNE ikke lade den hest i stikken. Nu har jeg gjort alt hvad jeg kan komme i tanke om for at få hende ´´rettet op´´ men dr.dyr og jeg er enige om at det er omsonst. Det er ærgeligt, for den hest ville være perfekt for mig, som ridehest. Vi går bare i hak, hende og jeg. :cry: Så min mentalitet er vist frygtelig flyvsk. Jeg skulle selvfølgelig ikke have købt hende, selvom jeg fik næsten alle pengene tilbage. Nogle gange er jeg bare dum som en dør :roll:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

Jamen Gunilla - nogle gange er man bare nødt til det. Bare spørg Amocca - hun har da ikke lyst til at være ejet af flere,der misbruger og ødelægger hende - men hun vil da heller ikke slagtes eller aflives, bare fordi hun ikke kan så meget! Hun kan være hest - og det er hun god til! Og spørg mig ikke hvad jeg gav for hende - [img:d8f5391034]http://www.sitecenter.dk/lonerugaard/nss-folder/scrapbog1/4Ruller%20sig%20II.jpg[/img:d8f5391034]
Post Reply