I skal da se mit føl - ikke?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

I skal da se mit føl - ikke?

Post by Anja »

Willow: [img:54a33ccc30]http://heste.dyregalleri.dk/uploads/86773_s.jpg[/img:54a33ccc30] [img:54a33ccc30]http://heste.dyregalleri.dk/uploads_large/87555.jpg[/img:54a33ccc30]
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Flot Anja, jeg synes ellers jeg fulgte anvisningen beskrevet i et andet indlæg... Jeg må prøve igen - hmmmmm.
Lone

Post by Lone »

Hvor er han dog sød? Og sikke en lækker farve og aftegn. Hvad er han for en? P.S. Du havde fået en dato med i din bibilledhenvisning - bileldet skal ende på .jpeg. Det rettede jeg lige. Men det første billede er lidt spøjst?!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Tak Lone :-) Hun er 4,5 måned gammel. Fadern er en pintohingst ved navn Castor, moderen var ifolet, da vi købte hende, så vi har ikke set faderen, kun hans stamtavle. Moderen er en eller anden blandig, gammel springhest mener min venindes ridelærer. Jobbet kalder, jeg smutter :-)
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Her er Mama: [img:2e0bbdca86]http://heste.dyregalleri.dk/uploads_large/18658.jpg[/img:2e0bbdca86]
Lone

Post by Lone »

Er moar så din hest? Hun er dejlig - hvor stor er hun og hvor stor forventes Willow at blive? Hvor stor er Willow nu? Har hun ( og nu spørger jeg for selv at blive klogere ) stejle koder? Hun er simpelthen så sød!!! Oplever du, at et hoppeføl er mere tilbageholdende med at fare rundt end et hingsteføl? Min Athene ( som er min datters - tror hun :twisted: ) er meget kælen, nysgerrig og sød - følger en som en lille hund, men hun tager ikke sådan de der vilde galopper rundt på folden. Faktisk gjorde hun det igår, fordi hun havde været på en lille gåtur til gartnerens vejbod - og det var åbenbart spændende - så dér fløj hun rundt bagefter med halen i vejret!! Men ellers er hun meget lissom de ældre hopper.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Moderen er min og min venindes, men hun skal væk til januar. Hun har en skulderskade hvilket ikke gør hende brugbar som ridehest. Hun er bortgivet med kontrakt til en sød dame ikke så langt fra hvor hun står nu (vil ikke transportere hende for langt med en skulderskade). Willow bliver ikke overdreven stor, hingsten er 1.64 og moderen er 1.57. Willow er ca. 1.20 - 1.25 nu. Hun er ufattelig rolig, nærmest lidt vallakminded i sin optræden. Det kan muligvis være fordi en af vallakkerne har adopteret hende, hun står meget tit sammen med staldens irish cob, som nogle gange holder hoppen væk fra føllet, er det normalt? Jeg aner ikke om det kan have nogen indflydelse??? Willow tager heller ikke de vilde galopture, ikke ret ofte i alle fald, og hun er meget menneskeglad. Stejle koder? Det kan godt være, det har jeg ikke lige lagt mærke til. Jeg synes generelt føl har nogle underlige ben og hove. Hun bliver allerede nu tilset af smeden, så han retter vel op på evt. mangler, han er ret dygtig og rolig.
Post Reply