Katte

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Katte

Post by Lone »

Jeg har altid haft kat - på et tidspunkt havde jeg endda kun to katte og ingen hund. Jeg synes om dem, jeg bruger penge på dem, de har det godt - jeg aer dem og bekymrer mig for dem. Men jeg har ikke rigtig noget forhold til dem - ikke som med hundene eller hestene. De er ikke på samme måde en vigtig del af tilværelsen. de er der - og hvis ikke de er der mere, ja så er det da trist - men det vækker ikke nogen dyb sorg. Så får jeg bare en anden kat. Derfor har jeg ofte den tanke, når folk taler om deres katte ´´årh, det er sgu da bare en kat´´ Kan slet ikke forholde mig til at folk ææælsker deres katte, behandler dem som var de lige så vigtige som børn ( eller hunde :twisted: ) - og især har jeg enormt svært ved at forholde mig til at folk kan have rigtig mange katte, 10-20 stykker. Det synes jeg nærmest er ulækkert. For sagens kerne er vist, at jeg synes katte er en smule urene dyr. De er umulige at opdrage, de æder mus og får orm, de hopper på bordene medmindre man virkelig har ´´trænet´´ dem, fx ved at kaste spande af vand i hovedet på dem - de er lidt dumme, synes jeg.... Og så synes jeg det er ufatteligt, at nogen lader deres katte få millioner af killinger - som blir fordelt rundt omkring, ofte gratis. Hvad skal det til for? Man kan holde en kat med p-piller for 130 kr- om året - det er da billigere end al det mad de æder, når de er gravide - og killingerne får vel osse lidt mad? Nå, men Kisser og Kille er søde katte - de er nemlig mest ude :twisted: , og de kan lide mig - men for mig er de allermest bare nogle katte - når de er væk kommer de nogle andre katte .... for kat skal man jo have.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Nøøøj - der er nogen der har det ligesom mig!!! Jeg har også en kat - vi bryder os ikke vildt meget om hinanden, men jeg aer den når jeg går forbi - og fodrer når den vil have mad. Det meste af tiden er den ude, og jeg åbner gerne døren for den når den vil ind eller ud. Engang imellem (når den er sulten) gnider den sig op af mine ben. Men den vil IKKE løftes, og IKKE sidde på skødet. Man kan ae den når den VIL. Min hund har bestemt at vi ikke gider have katte i stuen - det er ok med mig. Så katten har lov at være i køkkenet, bryggerset og udestuen. I de rum gør hunden den ikke noget. Kommer den i gangen eller stuen bliver den jaget ud. :roll: Da katten og jeg alligevel ikke kan lide hinanden ret godt, så har jeg accepteret at dyrene har opdelt huset selv. Har jo hunden i sofaen så katten behøver ikke være her... Er ikke sikker på JEG skal have en ny kat når den engang er væk... Men så længe den er her mangler den ikke noget. Men jeg har det også lidt mærkeligt med folk der har så nært et forhold til deres kat, som jeg har med hunden.. forstår ikke man kan :) Men jeg er nok bare ikke katte menneske....
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Sådan har jeg også altid haft det, en kat er bare en kat. Bevares de er da søde, men at sidde og tude snot over en død kat - helt ærligt :?: MEN, så fik jeg misse møgkat, nu er billedet helt anderledes :oops: Møgkat ER min lille baby og jeg kan ikke gøre for det, bliver helt blød i knæene når jeg kommer hjem og han står der med poten fremstrakt og miaver groggy(t). En noget underlig situation :mrgreen: Undskylder på forhånd for stavefejl og evt. forståelsesfejl, jeg var kvinden med de meget blå tænder igår...
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

For mig rangerer kattene cirka på linje med hundene, måske dog en smule lavere :roll: JEG kan ikke begribe at folk kan knytte sig ligeså meget til en hund som til en hest. Det er sgu da bare en HUND??? :roll: Jeg kan skam godt lide hunde - OG katte - og jeg holder også af dem, men da slet, slet ikke på samme måde som med hestene... 8) Og så har jeg altså en ting med kaniner. De kan næsten komme op på siden af hestene :oops:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg er udpræget kattemenneske. Jeg har lige fået aflivet min sorte perser, som jeg havde i ni år. Det var trist. Men det var MEGET værre for 1½ år siden da min grå perserhunkat, Missepigen, måtte aflives. Hende og jeg havde et virkeligt specielt forhold. Hun EJEDE mig!! og jeg hende :roll: Jeg savner hende stadig. Vi har også hunde her i huset, men det er min søsters. Jeg orker ikke dette flokforhold som hundene vil have til mig. Jeg er alt for meget enspænder til hunde. De sidder der og GLOR på mig, med mærkelige forventninger til, at jeg skal være leder og jeg ved ikke hvad. Jeg får ´´noya´´ af deres øjne i nakken. Når min søster er ovre (læs: resten af DK på bornholmsk) og jeg passer de to små klæbedyr, er jeg ved at blive sindssyg af ders evige forventninger om SAMVÆR med mig. Jeg HADER det. Katte og jeg har lige meget brug for personligt rum omkring os. Vi passer hver vores, og så kæler vi løs når det er tid til det. Og, jeg elsker at have en spindende kat i min seng. Det er SÅ beroligende :D
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

Også jeg er udpræget kattemenneske, jeg fik aflivet Philou i tirsdags og jeg er stadig ikke helt kommet mig endnu. Går nok nogen tid fortsat. Desuden er jeg aldeles ikke ening i at man ikek kan opdrage en kat, medmindre man smider en spand vand i hovedet på dem. :evil: :twisted: Gunilla, det du skriver til sidst med en spindende kat i sengen, er jeg 300% enig i! :D :mrgreen: Katte er SKØNNE! Céleste
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Lone

Post by Lone »

Nej, du har ret, Celeste - det hjælper ikke ret godt, som regel kun i nuet :twisted: - katte er sgu da uimodtagelige for almindelige høflige henstillinger, endsige nogen form for dressur! Hunde derimod - hunde følger én, ved hvordan man har det - varmer ens fødder i sengen - katten ligger på hovedpuden og holder en vågen med sin maniske spinden! OG gnider sin vamle snude i ens ansigt - sin vamle MUSESNUDE! Og så vil de ud og ind hele natten - grrr !!! :twisted: Hra man måske nogensinde hørt om handicapkatte - som kunne hente avisen, hjælpe sin ejer med at snøre et par sko, åbne køleskabet - har man måske nogensinde hørt om KATTE PÅ JOB?´´´´ 8) Nej, vel?! :evil: Katte er dumme. :evil: Men hunde? Hunde er gode. :P :P :P Hunde kan endda være ens sjæleven - hvis man er en anelse forskruet :shock: Kaniner er for den sags skyld kun velegnede som føde - for mennesker, katte eller hunde. :shock: Men jeg vil indrømme: både katte og kaniner har blød pels. Gode som muffer!!! :twisted:
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg har et alvortligt ´´kat som spinder i sengen´´ -mangel-problem. De der to vandalhunde vi har gående, slår katte ihjel. :evil: Mine persere boede her jo før hundene, så dem vænnede de sig til fra små. Men alle andre katte slår de ihjel. Min staldkat Viola, som er meget kælen og tam, har de haft fat i to gange! Heldigvis kom hun fri, og slap væk. :twisted: Så jeg kan ikke have en kat inde i huset mere. Jeg tør ikke forsøge, da der ikke er styr på de to killer-bæster :twisted: Så det er slut med katte i min seng :cry:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Jeanie

Post by Jeanie »

Katte !! Jeg har ingen kat, eller katte...men dog sender jeg donationer til Lesbos , til de vilde katte, så de kan blive streliseret og kastereret, og i det hele taget overleve...her er nogle billeder jeg tog dernede, sidst vi var der..et meget lille udpluk af de mange hundrede billeder jeg tog af vilde katte... Nyd dem de er dejlige !! [img:6280a9fa93]http://i15.photobucket.com/albums/a396/Kondanizza/5b54c553.jpg[/img:6280a9fa93] [img:6280a9fa93]http://i15.photobucket.com/albums/a396/Kondanizza/904db319.jpg[/img:6280a9fa93] [img:6280a9fa93]http://i15.photobucket.com/albums/a396/Kondanizza/5159dd01.jpg[/img:6280a9fa93] [img:6280a9fa93]http://i15.photobucket.com/albums/a396/Kondanizza/4b16f53a.jpg[/img:6280a9fa93] Vil i se de resterende 200 billeder... :twisted: Eller vil i´give en skærv til at hjælpe de vilde katte på Lesbos... :?:
Lone

Post by Lone »

Hvad er dog det for skumle køtere?! Sådan skal en hund da ikke være? Godt nok er jeg til hunde, men mine hunde skal ikke genere kattene - Springeren har haft lidt svært ved at lære det - men her i hytten er det mig, der bestemmer hvem der skal æde hvem - og det omfatter ikke kattene ( det må da være nok, at de åd hønsene, når jeg ikke var hjemme?). Pand dem én!! Eller tal til deres bedre jeg - hvilken version du nu foretrækker - send dem til psykolog, eller stir dem med et dræberblik i øjnene! :twisted: :twisted:
Post Reply