Louise Frevert

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Louise Frevert

Post by Lone »

Hvad synes I om hendes udtalelser på nettet: [url=http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=399824]Louise Freverts udskejelser på internettet[/url] Og hvad synes I om at hun er blevet politianmeldt: [url=http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=400008]Stadig politianmeldt for racisme[/url] Og synes I hun kan repræsenter København som medlem af Borgerrepæsentationen? [url=http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=400051]Repræsentere København?[/url] Har racister ligeså stor ret som andre til at ytre sig frit? Nazister? KuKluxKlan?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Man har jo netop IKKE ret til at ytre sig frit om folk af anden race eller religion...Man må gerne sige at blondiner er dumme og at rødhårede er hysteriske, men man må ikke sige den slags om muslimer og negre. :D Louise Frevert går langt over stregen. :shock: Men den her citat er da usandsynligt morsomt: [quote:31a8887a6a]Det skyldes nok, at landets mest tænksomme borgere er véd at indse, at tiden arbejder for muslimerne og Islam i Danmark - og endda for vores skattekroner![/quote:31a8887a6a] :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Jeg kan kun sige en ting om Louise Frevert... ´´Jeg synes Louise Frevert er et rædselsfuldt menneske´´ Slut-prut-finale
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

Jeg synes, hendes holdninger (uanset om det er til udlændinge, folkeskolen eller andet jeg har hørt hende tale om) er så latterligt ude i hampen, at jeg har hende mistænkt for at ryge små joints rullet af en blanding af højskolesangbogen og den danske salmebog. Jeg håber, politiet kører en sag - jeg er overbevist om, der er grundlag for en dom efter racismeparagraffen. JEG har ikke stemt hende ind i Borgerrepræsentationene, så hun repræsenterer ikke mig. Jeg synes sådan set, det er fint nok, DF stiller op - jeg synes ALLE skal have lov til at stille op til valg med ethvert obskurt parti de kan komme på. Jeg ville bare ønske, der ikkevar nogen, der stemte på Pia & Co...
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Post by Ane »

[quote:1392ccde7d=´´99E´´]Jeg synes, hendes holdninger (uanset om det er til udlændinge, folkeskolen eller andet jeg har hørt hende tale om) er så latterligt ude i hampen, at jeg har hende mistænkt for at ryge små joints rullet af en blanding af højskolesangbogen og den danske salmebog. [/quote:1392ccde7d] :lol: De kalder hende landsbytossen inde på Christiansborg.. jeg synes godt man kan kalde hende det der er værre inden injurielovgivningen har noget på en. Ane
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Nobody ever went broke by underestimating the taste of the general public PT Barnum
Lone

Post by Lone »

[quote:d9d014323d]Jeg syntes at alle og enhver har ret til at ytre sig om deres meninger. Og alle vi andre har ret til hver vores mening om netop deres holdning. Ret eller uret. [/quote:d9d014323d] Jeg synes sådan set ikke at man har ret til at ytre sig så racistisk som Louise Frevert gjorde. Og det synes resten af DF heller ikke, skal man sige til deres ros. Den slags politikere spiller netop på folks frygt for forandringer og for fremmedhed. For hvor blir vores historie af, bare fordi nutiden ændrer sig? Forsvinder den - eller er det snarere sådan, at historien ER - nutiden kan formes - og fremtiden KAN VÆRE? Den dér med vores historie der tar skade af at blive besudlet med en anderledes nutid - det er sådan en god ting, at sige - men hvad betyder det? Betyder det, at vi mister vores historie, som landet med bøgetræer og vajende Dannbrog? Vil Holger Danske endelig gå i stykker - eller måske rejse sig og udvandre? Rigtig mange danskere har ingen historieforståelse - de fremfører sangen om det smukke, grønne danske land uden egentlig viden om de faktiske forhold. Jeg kan ikke se noget positivt i, at skaffe sig en plads på borgen ved at spille på folks allerlaveste følelser - frygt og misundelse. Jeg kan se noget positivt i, at have en fornuftig flygtninge politik og en fungerende integrationspolitik - hvilket selv DF er begyndt at indse. Louise Frevert er en skændsel - og jeg håber, at hun bliver straffet efter lovgivningen for sine underlødige og racistiske udtalelser. Et demokrati må have sine grænser - ytringsfriheden må være under ansvar - og der må handles derefter.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Jeg var engang til noget foredrag med Naser Khader for pædagoger, lærere og andre, der arbejdede med børn af 'anden etnisk herkomst end dansk'. Det var et helt fantastisk foredrag som jeg kan anbefale alle at løse billet til hvis de nogensinde får chancen. Khader belyser de forskellige integrationsmæssige problemstillinger fra en saglig og humoristisk indgangsvinkel... man får som dansker virkelig øjnene op for hvorfor både store og meget små muslimer (og dem i lømmelalderen) af og til gør som de gør. Eksempel: En far til et børnehavebarn vil ikke give den kvindelige leder af børnehaven hånden da han kommer for at aflevere sit barn. I stedet står han på afstand af hende og lægger hånden på hjertet. Pædagogens umiddelbare konklusion: Han regner mig for mindreværdig fordi jeg er en kvinde. Altså vil han ikke give mig hånden som han gør med de mandlige pædagoger. Islams dogma: For at kunne bede skal en mand (eller en kvinde) have renset sit legeme. Det involverer at kroppen vaskes o.s.v. Traditionelt regnes kroppen så for at være besudlet igen hvis personen f.eks. har blødt, rørt ved et medlem af det modsatte køn, været på toilettet o.s.v. Herefter skal legemet renses igen inden der kan bedes. Der skal bedes fem gange i døgnet, altså minimum en gang mens vedkommende er på arbejde. På arbejdspladsen har manden ikke mulighed for at forette den nødtørftige renselse af sit legeme inden han beder. Altså må han holde sig 'ren' indtil middagesbønnen. Rører han således ved den kvindelige pædagog, skal han hjem for at vaske sig inden han kan bede. Det er ikke muligt - altså har han tre valg: Han kan lade være med at bede. Resultat: Han har forbrudt sig mod sin gud. Han kan bede selvom han ikke har renset sit legeme. Resultat: Han har forbrudt sig mod sin gud. Han kan undlade at røre ved en kvinde. Resultat: Allah er glad og pædagogen er måske sur hvis hun ikke forstår. For at vise sin respekt og ærbødighed, lægger manden hånden på sit hjerte. På den måde hilser han på pædagogen uden at gøre Allah vred. Her er efter min mening ikke noget problem. Det virker måske omstændigt på os at man skal igennem alle disse ritualer, men hvordan manden bruger sin tid er vel op til ham selv. Hvis pædagogen forstår hvilke motivationer der ligger bag mandens adfærd, kan hun jo godt se at hun ikke behøver at føle sig stødt. Inviterer jeg en jøde på middag, laver jeg jo ikke flæskesteg, vel? Det er fordi jeg ved at jøder ikke spiser svin. Der er ingen praktisk grund til dette - de spiser bare ikke svin. Punktum. Der er da ingen danskere der bliver sure over det eller forlanger at jøder skal spise mad fra pølsevognen for at bevise at de er 'rigtigt danske'. Hvorfor skal muslimer så hoppe op og ned af lykke for vores traditioner og holdninger? Man kan da godt være tilhænger af demokrati selvom man går med tørklæde eller beder fem gange om dagen eller ikke vil røre ved fremmede medlemmer af det modsatte køn. Jeg synes i høj grad der bliver talt forbi det relevante i den danske debat. DF spæder i høj grad til problematikken med deres konstante fokus på forskellighederne. I stedet burde vi se mere på hvad vi har til fælles. Jeg har lige læst Dit Kompetente Barn af Jesper Juhl. Genial bog om hvorfor man skal lade være med hele tiden at fortælle sine børn at de er 'forkerte'. Der hersker denne her idé om at børn er potentielt asociale små bæster der skal formes og trænes til at blive civiliserede. Vi fortæller vores børn hvor 'forkerte' de er så de kan lære at skamme sig til at blive 'rigtige'. Resultatet er at børnene bare bliver mere og mere 'forkerte', for der er ikke noget sværere end at være 'rigtig' når man føler sig 'forkert'. Der er nogle slående ligheder med den måde vi behandler vores muslimske medborgere på. ´´Jeres religion of grundlaget for jeres moral er forkert. Vores er rigtig.´´ Hvad skal de med det? Hvad kan de bruge det til? Jeg arbejdede engang i en ungdomsklub hvor de muslimske drenge blev irritable og aggressive omkring jul. Alting var pyntet med nisser og vat og drengene så dette som et meget åbenlyst tegn på at de var udenfor. Klubben sendte et meget klart signal om at nu var det jul og vi skulle alle sammen hygge os med at det var jul... altså lige bortset fra de vantro der ikke holder jul. De kan passe sig selv, men de slipper ikke for at høre julesalmer og se på billeder af Jesus. Jeg satte mig ned med drengene en dag hvor vi klippede juleklip og snakkede lidt om lighederne mellem Kristendommen og Islam. Vi fandt ud af at der i begge religioner findes engle - et meget jule-agtigt symbol. Så drengenes opgave blev at lave engle til udsmykningen af klubben. Det var lige til at tude over som de gik op i deres opgave med at lave 'feer' som de kaldte englene. Mon jeg havde fået et lige så godt resultat hvis jeg havde forsøgt at få dem til at acceptere Jesus som deres Frelser og i øvrigt æde en portion flæskesteg? Mennesker er mennesker og mennesker overalt ønsker bare at passe ind. Vi er jo ikke så forskellige fra heste på det punkt. Vi vil bare vide hvor i flokken vi skal være, vi vil føle at vi er en del af fællesskabet. Kan vi ikke finde ud af det eller er der nogen der står i vejen for os og holder os udenfor, bliver vi aggressive og ubehagelige. Mvh Julie
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Amen! Julie!!
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply