Yndlingsforfatter

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Yndlingsforfatter

Post by Lone »

Har du en yndlingsforfatter - eller en som du ihvertfald skal læse hver en ny bog fra? Og har du også en hadeforfatter? helst af irrationelle grunde :twisted: . Jeg har flere: Salman Rushdie - som den forfatter jeg læser med stor glæde og stort udbytte. Han har den mest fantastiske måde at beskrive menneskene og livet - og et humoristisk syn også. Patricia Cornwell - en anden genre - men Scarpetta - romanerne læser jeg også med fryd! Gode krimier og lidt litterære også... :P Og der er mange flere... Og så hader jeg af et godt hjerte Svend Aage Madsen! han skriver i mine øjne alt efter en skabelon og alt er fortænkt og kedsommeligt, når man har læst et par stykker!! Afskyr ham....
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Jeg har flere yndlingsforfattere, men kun i de mere ´´lette´´ genrer..... Jeg ææælsker Ed Mc.Bain, hans krimier om station 87, er så lækre og ligetil. Man læser den, man lægger den væk, og det var så det..... Man behøver ikke at tænke en sk*d over det, det er ren underholdning! Jeg er også ret vild med Dean R. Koontz, gysere i den lette ende, men enkelte lidt mere ´´tænke over det´´ agtige...(nok fordi jeg har en levende fantasi, og er tiltrukket af det overnaturlige, uden dog at tro på noget af det) Jeg kan godt lide Herbjørg Wassmoe, bare ikke ´´Dinah´s bog´´. Den er jeg startet på mange gange, og er aldrig blevet færdig! Derimod har jeg læst: ´´huset med den blinde glasveranda´´ utallige gange, og er vild med den.... Læser egentlig ikke ´´tunge´´ bøger ret tit mere. Det gjorde jeg meget, før i tiden. Jeg læste Kafka bare for hyggens skyld. Det gider jeg ikke mere, nu vil jeg helst læse krimier og gysere, for de er lige til at lægge bag sig. En hade-forfatter har jeg ikke, men jeg synes ikke at Ib Michael, er noget at råbe hurra for. Ved egentlig ikke hvorfor, men har startet på mange af hans romaner, men altid lagt dem væk, for de kunne ikke fange mig. Hov forresten, yndlingsbogen over alle er ´´lev stærkt-dø ung´´ af Willard Motley. Den må jeg vist snart læse igen, det er over 2 år siden sidst! Hilsen Dorte...
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

MASSER af yndlingsforfattere! Jeg er bog-æder i stor stil, og vil om nødigt læse TELEFONBOGEN i mangel på egnet lekture. Mht bøger gør jeg, som jeg har oplevet at mange mænd gør mht musik. Hvis de har hørt een CD med en bestemt kunstner og kunnet lide den, så køber de omgående ALLE vedkommendes CD'er og dissekerer dem fra ende til anden, ofte i årevis herefter...derefter går de videre til en NY kunstner! Således er jeg nylig ´´kommet ud på den anden side´´ af Neil Gaiman og overvejer en tredie gennemlæsning, inden jeg finder et NYT offer at ´´kaste mig over´´. :wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

jamen det r det der er farligt - at købe/læse alt af en forfatter: sådan kom jeg tiil at hade Svend Aage - og det er ikke rart, når alle andre er enige om, at han er en suveræn forfatter. :evil: Jeg læste simpelthen alt han havde skrevet på en sommer - og siden har jeg ikke kunnet holde manden ud. Trist, når det er mandens yndlingforfatter :evil: Men på den anden side: så har han da nogle bøger for sig selv! :P Årh, telefonbogen - det kan da være udmærket lekture i mangel af bedre. Der er da både billeder og farver - og rigtig meget tekst! :P Men man er bog-narkoman, når man slås om at læse på mælkekartonen eller ikke kan få udleveret ketchuppen, fordi et af familiensmedlememr liiige er ved at læse indholdsdeklarationen. Ikke for at vide , hvad der er i - men fordi der er ORD! :P :P
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´jamen det r det der er farligt - at købe/læse alt af en forfatter: sådan kom jeg tiil at hade Svend Aage - og det er ikke rart, når alle andre er enige om, at han er en suveræn forfatter. ´´ Jeg kan KUN give dig ret! På et tidspunkt i 80'erne fik jeg også en alvorlig Marge Piercy forgiftning, som det tog ÅR at overvinde - og selv nu har jeg et lorent og halv-vrantent forhold til hendes bøger. ´´Men man er bog-narkoman, når man slås om at læse på mælkekartonen eller ikke kan få udleveret ketchuppen, fordi et af familiensmedlememr liiige er ved at læse indholdsdeklarationen. Ikke for at vide , hvad der er i - men fordi der er ORD!´´ I så fald har jeg fostret et helt HOLD af bog-narkomaner! :shock:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Indrømmet, jeg får ikke læst så meget for tiden, men er stadig i fuld gang med at købe en sengelampe, jeg glemmer det bare altid :D Mine favoritforfattere er Neil Gaiman, William Gibson, Gabriel Garzia Marquez og Stefano Benni. Min absolut hadeforfatter må være Dean Koons, jeg bliver irritabel hver gang jeg forsøger at læse en af hans romaner, især slutningerne.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Note til festudvalget: Når der skal afholdes strigletræf er det VIGTIGT at der er mindst 3 ketchup flasker - måske skal vi bare sige 3 af hver genstand med ord på - på bordet... Ihvertfald hvis både Atengstedt og LoneSchannon kommer.. :mrgreen: Ellers får vi andre jo hverken vådt eller tørt :mrgreen: Mht yndlingsforfattere.... Hmmmm... Sådan nogen HAR jeg ikke. Jeg har yndlingsbøger - men har opdaget at ikke alt det en forfatter har skrevet er ligeså godt som den første bog jeg læste.. Så jeg er holdt op med at gå efter bestemte forfattere. Vil dog indrømme at jeg har læst meget af Michael Crighton, og Dean R. Koontz - kan godt lide gysere :shock: Herbjørg Wasmo - har læst Dinas bog MANGE gange og også de to fortsættelser - men aldrig de andre bøger hun har skrevet. Alle Alistair Macleans bøger og en hel del Ed McBain.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja altså det der med at læse bøger, er ikke lige det jeg gør allermest i , men engang imellem har det dog grebet mig i et øjebliks panik, over ikke lige at have andet at give mig til :!: Når disse sjældne øjeblikke er dukket op, har det ofte været en Krimi, da jeg ikke behøver at bryde mine små grå, og tænke nærmere over tingene, idet der som oftest står på sidste side , hvem der er morderen. Forfatteren er gerne Ed Mcbain !! JA - Dorthe historierne om station 87, det er altid god læsning !! Ellers har jeg læst en del af Dan Turell's krimier og Stephen King. Jeg har ingen yndling ej heller hade, da jeg ikke er den største læsehest, eller for den sags skyld bogorm. Jeg læser dog af og til en del om korn og foderstoffer, men der er ikke lige en forfatter at pege på, da det oftes er oplysninger jeg får tilsendt af Dyrlæger, agronomer og div. producenter...tæller det med :?: .. :roll: Den sidste bog jeg har ´´læst´´ er ´´ Indimellem´´ skrevet /forfattet af Mikkel Molin, den omhandler Lasse og Mathilde....men den er let overskuelig, og passer mit temperament fint, da den fakta kun indeholder billeder.. :wink:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Koontz - men han er nu blevet lige vel religiøs de senere år. Det er da o.k. med syrede eksperimenter og overnaturlige kræfter - men guddommelig indgriben???? Den må han sgu længere ud på landet med :lol: Dick Francis Tage Skou-Hansen Tysktime (Siegfried Lenz) Leif Panduro I perioder er jeg også helt pjattet med Agatha Christie - det kommer og går... :roll: Hadeforfattere har jeg vist ikke. Jo, Leon Uris (min mands yndling :twisted: )
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Gud ja, Agatha Christie, hendes bøger har jeg godt nok læst mange af da jeg var teenager. Det var det fedeste ved at besøge min mormor, hun have reoler fulde af Agatha Christie eventyr :-)
Post Reply