Hvorfor er den krikke usælgelig?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvorfor er den krikke usælgelig?

Post by Lone Beck »

Vil I ikke prøve at se på Jinx her, og sige mig, hvorfor jeg ikke kan få hende solgt? [url=http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/25719/]Jinx[/url] Der er ikke nogen ´´ufortalte sandheder´´ - hesten er helt igennem reel og ukompliceret. Prisen er måske forkert, men hun har stået til salg til 18.000, 19.000, 22.000, 25.000 og 28.000 kr. Jeg fik 4-5 henvendelser indenfor den første uge hun var til salg. To var her og kigge. Den ene ville have en hest, der kunne mere, den anden ville have hesten på prøve (hvilket jeg konsekvent siger nej til). Siden har jeg ikke fået en eneste henvendelse. Jeg har set en del andre heste i samme størrelse og alder og prisleje, og da deres annoncer er forsvundet, må man jo formode at de er blevet solgt. Så hvad dælen er der galt her???? Jeg er godt klar over at højden ikke er god og at der ikke er papirer på krikken og at det ville være bedre at hun var stævneklar, men som allerede nævnt har jeg holdt øje med markedet, og tilsyneladende er der blevet solgt en del ´´tilsvarende´´ heste, hvoraf de fleste så ud til at være dårligere bygget og - ifølge annoncerne - ikke nær så nemme at have med at gøre som min... ...så hvad F*** er der galt??? Er folk bange for araberblandinger? Bor jeg i den forkerte landsdel? Eller hvad??? Jeg kan forstå, at det er svært at sælge sådan en mokke som Madigan, der er besværlig at omgås. Men en ´´perfekt´´ hest som Dengsen??? Jeg begriber det ikke??? Har i nogle bud på, hvad jeg gør forkert?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Elsoma
Posts: 249
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:00

Post by Elsoma »

Intet galt med hesten,ei heller annonsen. Kan det være at folk tror det er noget galt med hesten fordi annonsen har stått lenge og med stadig lavere pris? Jeg tenker slik hvis jeg ser en annonse og hesten står tilsalg leeenge,samtidig som prisen synker.Da tror jeg helt bestemt at noe er galt med hesten. Om du har råd at vente litt,så tag annonsen bort,vent et stykke tid og prøv på nytt. Alternativt prøv et andet sted. Du skal nok få solgt henne,hun ser dejlig ud.Og alle ønsker da ikke at ride på høyhus? :mrgreen: Synd jeg ikke leter hest lige nu,ellers hadde jeg nok kommet en tur for at se hende!
hilsen Ellen, den Danofile norske!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jamen, prisen er skam ikke bare faldet :D Jeg startede på 22.000, satte ned til 19.000, satte op til 25.000, gik ned 22.000, op til 28.000 og ned til 18.000 (eller noget i den stil :roll: ) Hun har kun været til salg på HN i 2-3 uger, inden da på dba og på hesteinfo. Hun har været til salg siden midt i juli, og de henvendelser jeg fik, kom på baggrund af annoncen på dba. At folk tror der er noget galt med hesten, når den har været til salg i mere end et par uger, er jo svært at gøre noget ved. Jeg tænker selv på samme måde, skal jeg gerne indrømme 8) Men hvis kræet ikke står til salg, er der da slet intet håb om at komme af med hende. :evil: Det er strengt taget ikke nødvendigt for mig at sælge hende, men jeg har ikke noget at bruge hende til (rider ikke så små heste). Det er mere på det psykologiske plan, at det er vigtigt. Jeg går og drømmer om at blive avler, men når man ikke engang kan få solgt en hest som Jinx - hvordan kan man så gøre sig håb om at avle og sælge afkom (til en rimeligt fair pris)?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

det er nu nemt at svare dig på lone, en stamtavle gør somme tider meget når det er en hoppe... Jeg mangler p.t. en hope på 4 eller 5, men alt det jeg kan finde er ifolet og det vil de ikke have, der er såmen kun få krav, en fuldledet stamtavle og ca. 1.60
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Jeg tror du ikke bruger de rigtige superlativer - men det har jeg jo sagt. Og så - og det har jeg osse sagt - så synes jeg du skal vise den med rytter. Send den ned til os - Stephanies hest er sgu halt hele tiden alligevel!! Eller få en til at ride den lidt mere - løsspringe den, starte et lille stævne og den slags.
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Hvor er hun dog skøn, men skal ikke have ny hest før om ca. 4-5 år. I så fald skal jeg jo sælge min nuværende og det gør ondt. :( Har hverken tid eller råd til mere end en. Vil foreslå dig at sætte et billede ind med rytter og evt. et hvor hesten løsspringer. Foldbilleder sælger desværre ikke så godt. Håber du finder det rette hjem til hende. Hilsen Britta
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Sæt en rytter på hesten osv., ja............ :evil: Jeg kan ikke få fat på en rytter (der kan noget og gider køre herud for at ride mine heste)!!! :cry: En stamtavle kan jeg heller ikke fremtrylle - ligesom jeg ikke kan trylle krikken 8 cm større eller sort med fire hvide sokker. Lone: Annoncen ER rettet til efter dine anvisninger, og du har altså også sagt god for resultatet!!! Jeg bliver sindssyg :cry: :cry: :cry:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Næh, - jeg sagde du skulle skrive ord, der var lidt mere rosende - men så sagde du, at det da var at overdrive :twisted: !! Har lige spurgt Stephanie på 18, som vel er en slags målgruppe - hvad hun synes om hende - og hun siger desværre, at hun synes det er en sød hest, men at billederne viser en meget kraftig hals, hvilket sikkert er billedets skyld - og at hun ville mene, at den skulle sælges for 10-12.000 :oops: - især fordi du bor i Nordjylland! Inden du går amok og flår hovedet af mig, så er det altså bare ungens mening ....jeg ved jo ingenting :D Nå, og så mener hun at billederne ikke er gode nok - kan du ikke finde en rytter så fremvis den med pæn trense, i løsspringning osv - evt. et hvor man præsenterer hesten med et menneske - fx dig selv. Men hun vil gerne ride den for dig nogen tid - så bare send den til Lolland - den skal bare stå på et ridecenter!! :P :P
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Ja, så blev jeg sateme godt nok snydt, da jeg købte hende. Jeg gav 10.000 kr. for hende for to år siden, da hun var 2 år. 8) Hun løfter jo halsen og spænder musklerne på billederne - hun har en pænt lang, slank araberhals :roll: Jeg er ked af at jeg ikke har gemt nogle af alle de annoncer, jeg har sammenlignet med. Men jeg har altså svært ved at se, at Jinx skal koste det halve af andre utilredne/let redne småheste uden papirer - især når de andre er mindre kønne og velgående og nogle af dem endda er vanskelige at have med at gøre. Jeg kunne selvfølgelig sende hende til Lolland og bruge 10.000 kr. ekstra på hesten. Så kunne jeg sikkert få 2000 kr. mere for hende ved salg :roll: Ellers tak - jeg tror jeg vil prøve at begrænse tabet :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Iiiihhh: Lone - nu ikke muggen!!! Hvor er den humoiristiske sans?! Det er en fin hest - den skal nok blive solgt til den rigtige pris - du skal bare være tålmodig! Men hvad var så forskellen på din og de andre annoncer?!
Post Reply