Hestehandlere på sjælland

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Hestehandlere på sjælland

Post by Camilla... »

Min veninde har endelig besluttet sig for at købe ny hest, da kemien med den hun har absolut ikke passer. Og det er jo fint Nu skal hun jo så sælge den hun har og det bliver bestemt ikke nemt. Derfor vil hun gerne sælge den til en hestehandler. Men det skal være et ordentligt og reelt sted, hvor hesten bliver behandlet ordentligt og ikke ricikerer en enkelt billet til nærmeste italienske slagteri. Så alle i kære strigler... Hvem kender i som kan anbefales ? Eller hvis i kender en som lige står og mangler en sød 7 års vallak på 159 cm. Ikke nybegynder hest og en hest der SELV vælger hvem den kan lide og ikke lide. Kan gå en LC, men den er stadig at ride som en unghest, meget usikker og det går lidt hurtigt. Camilla
Lone

Post by Lone »

[quote:1e6c092ed7]Nu skal hun jo så sælge den hun har og det bliver bestemt ikke nemt. Derfor vil hun gerne sælge den til en hestehandler.[/quote:1e6c092ed7] Den dér har jeg aldrig forstået?! Man har en hest, som anses for at være en god hest - men den er nok lidt svær så derfor til en hestehandler - som så kan sælge den videre uden at føle sig forpligtet til at oplyse HVOR svær?! Er det ikke lige præcis det samme som, at sige at man vel egentlig er lidt ligeglad med hest og ny ejer - man skal bare af med kræet? Ligeglad med om hesten SVÆRHED kommer til at udmønte sig i elendighd for den og den kommende nye ejer - og ikke en suítuation, hvor de n nye ejer kan spørge den gamle til råds? Er sandsynligheden for at denne hest ender på en transport til Italien ikke rimelig stor alligevel - bare måske efter nogle år som omflakkende SVÆR hest for flere forskellige nye ejere? Hvis ens hest er for svær til at sælge videre - for vanskelig til at man mener at kunne slippe af med den, så kan man da ligeså godt aflive den? ELLER man kunne drage konsekvensen og ærligt fotælle om dens sværhed og sælge den billigt til nogen, der måske var bedre istand til at ændre på dens problemer?! Argh - jeg blir sgu forarget, må jeg sige - og jeg ved godt at det ikke er din hest, Camilla - eller dit ansvar!! Men ellers er der da mange hestehandlere: Lars Frederiksen, Skibby, Eliassen, Torben Andersen, Tappernøje - i en rækkefølge efter kvaliteten af de heste de sælger - med de bedste først.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Man KAN vel godt sælge til en hestehandler, uden at være ligeglad med hestens ve og vel. Dels kan det jo - ved jeg af bitter erfaring - tage noget nær en evighed, at sælge en hest. Specielt hvis man er lidt kritisk med, hvem man ønsker at sælge til. Hos en hestehandler kommer der langt flere potentielle købere forbi (går jeg ud fra) og dermed er chancen for at finde den rette køber vel også større. Jeg bliver da også snart nødt til at sælge Dengsen til en hestehandler, når jeg nu ikke selv kan finde en køber til hende. Jeg kunne selvfølgelig også slagte hende, som du foreslår som alternativ og mere ansvarlig løsning. Men jeg synes saftsuseme det ville være vanvid at slagte en sund, rask, smuk og helt igennem dejlig og medgørlig hest.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Selvfølgelig kan man da sælge til en hestehandler - det var slet ikke det der var pointen! Men at man vælger en hestehandler, fordi hesten kan være svær at sælge ellers! Selvfølgelig fordi man ved, at hestehandlerne ikke stiller så mange spørgsmål - og heller ikke har så mange svar, når man køber. Sælger man en helt almindelig hest via hestehandler synes jeg ikke der er noget problem i det - men jeg synes det er lidt synd, hvis man fx ved at hesten er meget vanskelig at ride - eller har et meget specielt sind. Der er mange udmærkede hestehandlere - jeg har da selv handlet med stor tilfredshed med et par stykker af dem!
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Lone hesten fejler som ikke en fløjtende fis. De gange jeg har redet eller undervist veninden på det har den været sød og rar. Den er usikker og meget ungheste agtig og ride på trods af sin alder. Da veninde fik den var den en møgkrampe og den smed hende af i tide og utide og på trods af hun faktisk har fået godt styr på den, så har den oplevelse sat sig i livet på hende. Hesten bliver uden tvivl meget svært at sælge som så mange andre små heste blandinger uanset hvordan man sætter prisen. Bare se på hvor svært Lone har med at sælge sin. Og veninden har fundet en anden hest, som kommer hjem snart og derudover har hun stadig sin gamle pony på 30 år. Man kan ikke have 3 heste opstaldet ude på en SU. Hun hellere end gerne fortælle alle om hesten og alle dens større eller mindre skavanker (hvilket hun sikker vil til en grad hvor det overdrives, fordi hun selv ikke kan med den) og også meget gerne have kontakt til den nye ejer. Men hesten skal sælges NU og så er der ingen vej uden om. Lone eller andre; Er der nogen af jer der har tlf: nr. til de hestehandlere ? Eliasen har jeg selv. Camilla
Lone

Post by Lone »

Du kan søge Torben Andersen på Krak - hans går hedder Sølvhøjgård - eller noget lignende. Lars Frederikesen: Adresse: Hovedgaden 79 4050 Skibby Danmark Type: Salgsstald. Hjemmeside http://www.hestehandel.dk/dk/ Email: larsfrederiksen@mail.tele.dk Telefon: 47528718 Mobil: 21632218 Fax: 47528794
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Tusind tak Lone. Synes ellers jeg havde prøvet krak. Men et søge-geni bliver jeg vist aldrig. :oops: Camilla
God d
Post Reply