ormekur til katte

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

ormekur til katte

Post by Lone »

Hvor tit gir I kattene ormekur? Det irriterer mig grænseløst, at jeg skal betale dyrlægen for en recept, hvis ikke jeg skal bruge hnde til noget med hestene - :evil: Jeg VED at kattene skal ha ormekur et par gange om året, fordi de æder mange mus - og jeg kan se når de har orm - hvorfor fanden skal man så igennem al det der med dyrlæge?! Kan man ikke snyde - købe uden recept? :oops: Hvad gør I?
Jeanie

Post by Jeanie »

8) Pssssst...Man kan godt snyde ved at købe det i Sverige !!! 8) Psssst... Jeg køber til hestene i Sverige, og får tilsendt en ´´fødselsdagsgave´´ når jeg har brug for det...Psssst... 8) 8) Tror det kan lade sig gøre med noget til katten og hunden også..Schyyyy.... 8)
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Du kan købe dem i Holland, uden problemer og du må gerne købe dem, bare ikke bruge dem 8) . Jag køber til hestene i hollald, men har nu ingen problemer med at få min dyrlæge til at give mig det jeg skal bruge til kattene også i lidt større mængder en lige til een gang.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Jamen jeg skal jo ikke hverken til Sverige elelr til Holland, selvom det da elelrs var et udmærket påskud - men så er det vel billigere med en recept? Hvor køber I dem? Og hvad hedder dem til katte i hhv. Sverige og Holland?
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Uuuupppps :oops: Nu får jeg da helt dårlig samvittighed.. Og bliver nok snart lynchet for at være dårlig katteejer :oops: Det er da vist FLERE år siden min sidst fik ormekur.. Men jeg tror så også det er stærkt begrænset hvor mange mus den æder.. Den er i pæn stand, og jeg har ikke set orm i afføringen.. Så det går nu nok...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Giv dem det samme som du gir hestene. Min venindes far er dyrlæge, han har givet hende hesteormekur til kattene, det fungerer fint/efter hensigten. Men spørg lige din dyrlæge om mængden, de skal nok ikke have lige så meget som hesten :-) Sådan en ormekur til heste holder i lang tid, når den bruges til katten.
Lone

Post by Lone »

Jeg har tit tænkt på, bare lige at give dem en smule fra tuben - men har faktisk været bange for at slå dem ihjel :evil: . Men på den anden side - jeg brokker mig osse for meget - for jeg får jo altid en katte-recept, bare jeg har dyrlæge til noget andet...... :P Iøvrigt fandt jeg nogle ormepiller fra tidligere - hvor jeg havde været smart nok til at sige, at jeg havde flere katte end jeg har -
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

De ormemidler man kan få i Sverige er følgende: Axilur vet. Banminth vet. Droncit vet. Drontal vet. Flubenol vet. Jeg ville aldrig forsøge mig med hesteormemiddel til ander dyr end hesten.. men mindre at jeg havde talt med dyrlægen om det og jeg gav enten axilur eller banminth, som kan bruges til begge dyreslag. Ellers er der den ´´tunge´´ gang til dyrlægen med en pølle eller få det sendte fra Sverige... Jeg kunne i princippet godt hjælpe med sidste nævnte, hvis ikke lige jeg stadig har 550 kr ude at svømme da jeg købte ormekur med hjem til en ´´veninde´´ for 2 år siden :evil: Heidi
Lone

Post by Lone »

Også til heste, Heidi? Hvad sparer man så?
Pauillacine
Posts: 266
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Post by Pauillacine »

Hvad med dette engelske site: [url=http://www.wormers.co.uk/acatalog/Online_Catalogue_Dog___Cat_Wormers_16.html]Ormekur til katte[/url] Mvh Julie
Post Reply