At udstille sine børn på nettet

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Det kan jo faktisk gå hen og blive farligt.... Har for 3 dage siden haft samme diskussion, med en far. Han havde lagt billeder af sine børn ud på nettet....... Et billede, var i mine øjne lidt ´´uha at du tør´´ Det viser hans dengang 4-årige datter igang med at slå en kolbøtte, ganske splitternøgen...... Billedet er taget i det split-sekund, hvor alt forneden vises........ Det turde jeg godt nok ikke!!! Hans mening var at jeg da så spøgelser, for det var jo bare et barns leg..... Ja, det burde også være sådan, men i denne IT- verden, kan det altså være lidt farligt..... For ikke at sige pinligt for datteren der idag er 14, og har hørt fra klasse-kammerater? at de har set hendes fie....... Ved godt at dette er en af ekstremerne, men for os der ikke har de tanker, er det jo svært at sætte sig ind i at at godt billede af vores børn, kan blive en onani-ting for andre........ Så min mening er helt klart : sæt IKKE billeder ind af nogen (eller skriv noget), før du har tænkt på billed eller tekst med dig selv i hovedrollen. Hvis du gerne ville vises eller omtales på følgende måde, så må det vel være ok......
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg ville aldrig lægge mine børns liv ud på nettet hvis jeg havde nogen. Heller ikke kæreste/par-problemer, med mindre jeg kunne være anonym. Jeg har derimod ofte skrevet om mine depressioner, eller andre psykiske problemer, fordi jeg er træt af at det er tabu. Det er betydligt sværere at leve med, når omgivelserne ikke vil forholde sig til det. Da jeg bor på Bornholm, hvor info. løber hurtigt, passer jeg nok også ekstra på med, hvad jeg skriver. Især på HN.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Ja, JEG forstår det ikke, :roll: - altså at man bare uden videre lægger billeder af mor, far og børn på nettet uden at være anonym på nogen måde, eller i det mindste bare kritisk med hvad man lægger ud til offentligt skue. Man skal jo huske på, at det ikke nødvendigvis kun er ´´de andre mødre på børneforum´´ (eller hvor som helst ellers) der ser billederne og teksten, - der kan jo sidde hvem-som-helst ude bag skræmene. Selv kunne jeg ikke finde på at vise billeder af mennesker, der ikke har givet mig tilladelse til det, - og kunne aldrig finde på at skrive/vise ´´pinligt´´ om andre navngivne/viste personer. Jeg bryder mig ikke om at der er billeder eller tekster om mig på nettet, - men mindre det er noget jeg selv har skrevet/lagt ud. Gruppebilleder kan jeg umiddelbart godt tolerere, men ikke billeder af mig som person. Så nej, jeg forstår heller ikke folks ukritiskhed. /Punktummet
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

´´Jeg synes at det er respektløst overfor ens børn og forstår ikke at forældre i den grad anser børn for blot at være en forlænget del af dem selv, så de kan tillade sig at udlevere alt. ´´ Hørt. :!: Jég har enkelte ridebilleder på min præsentation, hvor tre af mine fire unger er på - og dé blev spurgt først, om det var O.K. Men generelt lægger jeg nødig billeder eller virkelig personlig info ud på nettet. I det hele taget står jeg lettere uforstående overfor fænomenet med personlige hjemmesider - jeg mene: HVEM kan det interessere!??! Fx. Har en af min mands familiemedlemmer en rimelig ´´tam´´ hjemmeside, hvor hun fortæller om sig selv, sin yndlingschokolade og sine fugle!??! :roll: JAMEN!??! Hvis jeg nogensinde møder benævnte kvinde og taler med hende, vil jeg da GERNE høre om hendes parakitter og chokolader og hvad ved jeg. :D - men hvis jeg som vildtfremmed dumpede ned på en af disse ´´personlige´´ hjemmesider, hvilken NYTTE - for slet ikke at sige GLÆDE - har jeg så af besynderlige oplysninger om at en mig totalt ukendt person fx. ikke kan fordrage flødechokolade og at de iøvrigt har problemer med deres eks. kærester...og foretrækker stearinlys med ROSENduft?? :roll: Alt sammen suppleret med diverse fotografier af både chokoladen, kæresten, duftlyset og hvad har vi ellers?? :oops: Hjemmesider som oplyser om et eller andet potentielt INTERESSANT - som udvider min (indskrænkede) horisont på nyttige områder - dét kan jeg forstå. Og om man med illustrationer af forskellig art kan fremme sit budskab, så for mig gerne! :idea: Men hvad der får folk til at lægge alskens banaliteter ud i cyberspace med tilhørende fotografier - dét fatter jeg slet ikke??! :?: - og Jeg GIDER forresten heller ikke vide alle disse ting om totalt ukendte mennesker!! :evil: Bliv mig fra livet med jeres billeder af moderkagen fra den førstefødte :shock: , Marielouise, da hun var tre år og havde fået en stor is, Lillemor i G-streng og et foruroligende ansigtsudtryk :oops: eller isdesserten og festsangene fra svigerfars 70 års fødselsdag! :roll: Måske lider jeg bare af informations-anorexi?? :wink:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Nej Atengstedt, du lider ikke af info.anorexi eller noget tilsvarende. Hvad f**** skal man bruge alt den, totalt unyttige info. til, andet end glemme den igen? :twisted:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply