Hvorfor social

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Hvorfor social

Post by stratego »

Lyder måske lidt som et underligt spørgsmål, men hvorfor kan man ikke få lov til at være sammen med hesten, når man er på opstaldningstedet. Så skal man helst være social og snakke med de andre pensionærer istedet for at bruge tiden på hesten. Eller ihverfald noget af den. Ikke fordi jeg ikke vil snakke med de andre, men med mand, hus, arbejde og børn, så kniber det med tiden og så synes jeg det er mega træls at blive afbrudt midt i en seriøs træning, fordi nogen da lige keder sig lidt og forventer at jeg kan holde dem med selskab. Vil jeg da også gerne, men NÅR jeg har redet. Er det mig der er underlig eller hvordan med jer andre? Hilsen Britta
User avatar
Baloozhi
Posts: 70
Joined: Sun 20. Nov 2005 23:16

Post by Baloozhi »

Kender det så udmærket, enten det eller også om man ikke liiiige kan hjælpe med det eller det. Og jo det vil jeg da gerne, men ikke på bekostning af den tid jeg har med drengen, vel? Ham først og så må vi se om der er tid bagefter. Men det kan godt give lidt dårlig samvittighed selvom det jo ikke burde :| Jeg må indrømme når jeg rider er jeg både blind og døv :lol: og det har de andre vist vænnet sig til. Tillykke med fødselsdagen :) Venlig Hilsen Baloozhi
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Er også en af dem, hvor der kan falde en bombe uden jeg bemærker det. Det har de andre så accepteret efterhånden, men bestemt ikke uden sure miner. Rider jeg så hilser jeg når jeg er færdig og vil ikke forstyres inden. Men dejligt at høre jeg ikke er den eneste. ;-) Hilsen Britta
Lone

Post by Lone »

Jamen sådan er det vel på mange opstaldningssteder - og sommetider får man redet mindre, end snakket eller hjulpet andre. Jeg gider heller ikke snakke mens jeg rider - så kan man da ikke koncentrere sig. Men nu har jeg heligvis mine heste hjemme, så det er begrænset hvor meget jeg blir forstyrret.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Jeg står jo i den ´´lykkelige´´ situation, at mine de brune står herhjemme hos mig selv, så jeg enten skal ride SELV eller med min elleveårige datter som ridekammerat, hvilket er meget hyggeligt, omend jeg kunne ønske for hende, at der var et par andre ponypiger i nærheden. (Området VRIMLER med heste...men ingen rider på dem??) Det ´´eneste´´ der følgelig forstyrrer mine muligheder for at få redet er de enorme BUNKER af opgaver der ligger for snuden af mig i hjemmet, og så sker der jo ofte det at jeg IGEN tænker: ´´Han hyyygger sig jo derude i løsdriften...så jeg rider først imorgen, når jeg kan se bund i dyngerne´´ Så giv mig til enhver tid et socialt indstillet opstaldningssted, hvor man er NØDT til at ride sin hest og hvor folk RYKKER i mig, for at få mig med ud at ride, når vi liiige har ordnet dette eller hint.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Lone

Post by Lone »

Jamen, så er det jo at man må holde sig for øje, hvorfor det lige er man holder hest. :?: Jeg kender så udmærket syndromet, med alt det man lige skal lave - og nu vil hesten osse hellere ha mad - og så skal den jo stå en time - og tja, så er det mørkt. :shock: Da jeg havde dem på ridecenter red jeg meget mere - mest for at slippe for al smalltalken :evil: Men man HAR jo ikke de kære dyr, for at betale en formue i foder, dyrlæger og smed. :twisted: Man opbevarer dem ikke for nogen andre, der vel kommer og rider engang. :evil: Man har dem heller ikke, fordi det eneste sted de kan trives er på ens egen fold :twisted: Man har dem jo primært for at ride - eller måske køre. :D Hvorfor man så har mere endman behøver, at ride på - det skyldes jo helt andre faktorer :twisted: Og så er der lige det med velværet - man får det så godt af at ride! Når man har gentaget den remse for sig selv et par gange - OG lige har købt foder, et nyt underlag og det røvdyre tilskud til ponyen, som man fik som selskab for ridehestene og som nu dels selv VIL rides, dels koster mere i drift end de store heste :evil: - så kan man komme ud at ride! Så jeg rider faktisk næææsten hver dag - :) :) Men jeg savner osse at ride med nogle gamle hejrer, som mig selv - selvom min 18 årige datter er udmærket rideselskab. :P Og hun savner at ride med nogle andre unge. Men hvorfor pokker har alle de andre i nabolaget deres heste?! :roll:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Dét ved jeg ikke?? Måske bruges de primært som Paddock Decorations?? For jeg kan indenfor en cirkel på 2 km i diameter tælle ikke under 26 heste, vores egne ikke inkluderet! :shock: I samme område ligger MINDST 4 ridebaner, som aldrig bliver brugt..og et lille ridehus, som bruges til opbevaring af maskiner, og som man IKKE må få lov at ride i eller på, ikke engang for gode ord og ditto betaling, hvorfor vi har måttet lave en ridebane SELV, bare for dog at have een til når HHansen kommer og underviser Aja. :roll: Og jeg kan ride i skoven igen og igen uden nogensinde at have mødt een eneste rytter i mere end 9 ÅR!??! :shock: Dog ser jeg af og til SPOR af andre (skoede) heste, så en eller anden MÅ vel snige sig derned til hest i ny og næ?? :lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply