Kan du li gyserfilm!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Kan du li gyserfilm!

Post by Lone »

jeg har aldrig kunnet lide gyserfilm - men nu er jeg pludselig faldet for genren! Jo værre jo bedre! The Ring - og især i den asiatiske version den var bare så gyselig, så jeg stadig kigger bag bruseforhænget når jeg går på toilettet om natten - og frygter hvad jeg ser!! :twisted: I det hele taget er de asiatiske film i den genre helt utroligt filmisk godt lavet. Meget bedre end de amerikanske! Desværre kan jeg aldrig huske hvad film hedder - så jeg kan ikke anbefale nogen!! Tilgengæld hader jeg splatterfilm - uf! Hvad med jer? Gyser I med fryd over gyserfilm?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Uha, nej - ingen gysere til mig, tak. Det har jeg slet ikke nerver til :oops: Mindes med gru Hitchcock-gyseren ´´Vinduet´´ :shock: Hannibal har jeg nok sammenlagt set 20 minutter af....jeg kan slet ikke klare det :roll: Jeg sad engang - alene hjemme i mit barndomshjem - og så en gyser, dén med gummiskoene. Jeg var kravlet helt op på ryglænet i al min rædsel og kom så i tanker om, at det vist var på høje tid med en tissepause. Og så var døren til stuen blevet låst :shock: Jeg var nær død af skræk. Det viste sig (selvfølgelig :evil: ) at det var min storebror, der var kommet uventet hjem og havde sneget sig til at låse døren... :evil:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Hvadfor en med gummi-skoene? det er længe siden Hitchkock var uhyggelig.....
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Post by 99E »

NEJ. Ingen gyserfilm til mig. Niks. Nope. NEJ! Jeg duer ikke til den slags - jeg skal se tegnefilm. Madagascar, for eksempel, eller gode Disney-klassikere. Jeg kan liiige klare fx Tim Burtons Sleepy Hollow.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

jeg kan da ikke huske, hvad den hed. jeg tror faktisk vi kaldte den gummisko-morderen :roll: :lol: den var frygteligt uhyggelig - og det var vinduet også !!! guuud - og hvad med nattevagten? :shock: Jeg var døden nær af skræk, da jeg så den... :oops: Næh, jeg er på samme hold som 99E. Tegnefilm er godt - og komedier og så'n 8)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja jeg er faktisk en af dem der gerne ser en god gyser. Og når jeg siger god, så er det ikke Freddy Cruger og Fredag d. 13, da de for mig kommer under kategorien ´´splatter´´. Men derimod er ´´Silence of the Lambs´´ den første Hannibal film en af dem jeg ynder at se igen og igen. Jeepers Creepers har jeg set både 1og 2 af, og den første er klart den bedste, da nr 2, bliver lige lidt for meget kategori Freddy Cruger. ´´ The Ring´´ er også en af de film jeg har set et par gange, og den kan stadig skræmme mig lidt. ´´Forbandelsen´´ er noget af det dårligste forsøg på en gyser jeg længe har set. Jo det er da meget hyggeligt en gang imellem at lade sig skræmme...det er jo kun film !..
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

jeg æææææææææææææææælsker gysere...... Alle slags: splatter, psykologisk, ja sågår Freddie og Jason..... Selfølgelig, er nogen bedre end andre... Der er bare det problem at ingen gider se dem med mig (specielt ikke de ´´små-platte´´). Jeg er nemlig meget svær at skræmme, og kan få nogen gode grinere af specielt splatter-film. For ikke så længe siden så vi: Dawn of the dead, og det er godt nok længe siden jeg har moret mig så kosteligt....... En god psykologisk thriller, er da god, men jeg lader mig nu ikke skræmme... Syntes også at The ring, var en god film, men den kunne ikke skræmme mig. Jeg synes en gennemsnitlig tv-avis, er mere skræmmende, da den i al sin gru udstiller hvor forfærdeligt mennesker har det rundt omkring..... Pia Kjærsgaard og Johnny Hansen, er også mere skræmmende en enhver gyser!!!!!
Lone

Post by Lone »

Ha, ha - ja Pia Kjærsgaard kan også få mig til at gemme mig under dynen. Har I set ´´Darkness Falls´´? Om den onde tandfe der forfølger dem der har set hende?! Brrrrr - den er uhyggelig!!! Og The Eye - og Dyrekirkegården - den var værre som bog! Men film som Excorsisten den synes jeg bare var ækel og langt ude! Og så er der Quentin Tarantino filmene - From Dusk till Dawn fx - de er meget mærkelige - men fascinerende . Ham Taratino kan noget med film...... Se! Jeg KAN huske film - når jeg lige får et par reminders: [url=http://www.gyseren.dk/gyserfilm.htm]Gyserfilm[/url]
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Tjah, jeg personligt vil jo også hellere læse en god gyser, end se den.... Manden min er vild med gysere, bare de ikke er for ovedrevne!?!? Det har medført at han engang er blevet rigtig grundigt til grin. Forklaring: Han syntedes ikke at Gothika var ret god, for den var for utroværdig... Dette siges samtidig med at han erklærer at Steven King´s IT var den fedeste gyser!!!! Godt så, det er såmænd da også ret troværdigt, med en GIGA- edderkop, der ligger under jorden i hundreder af år, og viser sig i form af en klovn, der æder børn: Det er også meget troværdigt at den kun kan slås ihjel med en slangebøsse ladet med sølvørenringe!!! Mænd er nogen gange FOR morsomme!!!!
Lone

Post by Lone »

He, he - Gothica - den var da meget fed!!! Steven King er lidt langt ude - blev rigtig træt af ham på et tidspunkt - men for nylig har jeg faktisk læst nogle meget gode igen - fx - øh (kan heller aldrig huske hvad bøger hedder, læser for mange...) noget med Knogler? Hedder den Knogler?! Den var god!
Post Reply