Hvorfor er folk så dumme?!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Hvorfor er folk så dumme?!

Post by Lone »

Og det er ikke en forlængelse af Lones tråd.... Men de dumme hestesælgere! For nogen tid siden var jeg ude for at se på en pony, som faktisk ikke var særlig salgbar. Der skulle lægges et enormt arbejde i hende, hun var menneskefjendsk, tynd, ingen vaccinationer, ingen ormekure - og den race de påstod hun var, var vist mest i deres drømme.... Nå, men jeg gav et bud og bad om at få et svar i løbet af to-tre dage, da jeg ellers ville købe en anden. 4 dage efter fik jeg så at vide, at mit bud ikke kunne accepteres - og det var jo iorden og siger så at jeg så vil se efter en anden. Min datter og jeg køber en anden plag, som fik fik tilbudt - og hende er vi glade for. Nu her blir jeg så ringet op af sælger til den anden pony, som faktisk lidt halv-forurettet fortæller at hun har forsøgt at sælge dyret uden held og om jeg ikke kan købe den - for ellers blir den slagtet - og hestehandleren vil ikke engang give 50% af mit bud. Det kan jeg ikke, hvilket hun faktisk blir så muggen over, at jeg føler mig foranlediget til at fortælle hende min mening om tingene: at hun har spoleret en plag fuldstændig, at hun har forringet den fra at være en sød en-åring til en satan af en pony, at hun ikke har passet den med det den skulle . At hun nu bare vil sende ponyen via hestehandler til Tyskland til slagtning istedet for at have taget mod mit bud. At det er utroligt at sælger ikke en eneste gang selv fremviser eller ringer til mig - alt går i gennem naboen som talerør ( også denne samtale) Jeg er både rasende og ked af det - for den pony kunne godt have fået et bedre liv - men sådan en urealistisk gimpe, iklædt snehvidt sommertøj uden et eneste hestehår ( den dag vi kom for at se den, stod hun uden for folden hele tiden), som i sin grådighed ikke vil sælge hesten for ´´for lidt´´ - hun føler ikke mere for dyret, end nu skal hun bare af med den helvedes hurtigt - til slagt! Og kunne hun så for fanden da i det mindste ikke få den slagtet herhjemme - selv køre den til slagter?! Men hun vil vel ikke snavse sine hænder til! Sådanne mennesker skulle simpelthen .....skydes!!! Spilde et dyrs liv på denne måde - ih, hvor er jeg rasende!!!
Jeanie

Post by Jeanie »

Mærkværdige mennesker findes overalt, men syntes at støde på en del ,når det omhandler heste, og handler med disse. Tror jeg ville sidde med samme vrede fornemmelse hvis jeg havde været udsat for det du beretter. Jeg havde måske tilbudt at tage hesten, for kødpengene, og derved fået den fjernet fra en den aldrig skulle have været hos. At den bliver slagtet ( måske) i Tyskland, hænger desværrer nok sammen med , at der får man mere kiloet.!!?? Og selvom det ikke er en fortsættelse af Lones tråd, så må jeg erkende at et menneske som hende du omtaler, hun ER DUM, det er vist rette betegnelse i dette tilfælde !-.. :x
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det var dog en utrolig historie :shock: Men, hvis man gerne vil lære dumme mennesker at kende, skal man vist bare købe/sælge en hest. Det er altså ufatteligt, så urimelige hestefolk kan være :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply