The ballad of Lucy Jordan

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

The ballad of Lucy Jordan

Post by Dorte Hansen »

Er der ingen der kender den??????? Med Marianne Faithfull???? Det er en FEEEEEEEED sang, og oveni er det en tekst man kan få lang tid tilæ at gå med at tænke over!?!?! Nå, men til det jeg vil! Jer der kender den, og teksten: Til sidst, begår hun selvmord eller kommer hun på psyk ? Vi er en del, der synes den er god, og nu er vi uenige om, hvad der sker tilsidst! Herinde er voksne fornuftige mennesker der tænker over tingene, så måske kan vi få nogen meninger, der kan hjælpe os videre i vores analysering af teksten.... Lidt anderledes indlæg, men håber på mange meninger!!!!
Lone

Post by Lone »

ja, det er en rigtig god sang! den må jeg da lige høre igen - dr. Hook har også lavet den forresten. Men til spørgsmålet: Jeg tror hun træder ud fra taget - tager imod denne mands hånd, som hun ser i sin fantasi - og endelig er hun lykkelig - for hun har fundet ´´forever´´ - det er den sætning der gør at jeg tror at hun dør. Ville der stå det hvis hun blev indlagt? Omvendt ved jeg ikke hvor meget man skal lægge i at hun blir ledt ned til bilen ´´past the crowd´´ - det kunne jo både være fantasi og det der faktisk sker - hvorefter hun blir indlagt..... Men faktisk blir hun nu endelig lykkelig - hun svæver bare ud i sin drøm om at køre gennem Paris. Men begge dele er mulige - Stakkels Lucy!! [i:1a50ebc1c2]The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan on the rooftop where she climbed when all the laughter grew too loud And she bowed and curtsied to the man who reached and offered her his hand and he led her down to the long white car that waited past the crowd At the age of 37 she knew she'd found forever as she rode along through Paris with the warm wind in her hair [/i:1a50ebc1c2]
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

ved du godt jeg elsker dig!!!!!!! Jeg er nemlig også helt sikker på hun tager skridtet(ud over kanten), men alle andre mener at hun ´´forsvinder ind i sin egen verden´´. Jeg mener at teksten indikerer at det sidste vers er det hun får på vej ned, og dermed hendes realitet..... Den med ´´the crowd´´ er jo fordi at hvis der ikke er en crowd, så er det jo om sonst....... Faktisk lidt uhyggeligt at man kan synes det er vigtigt at finde ud af havd man mener om en sang-tekst. Men nogen gange er det lidt fedt at analysere.... PS: elsker ´´my name is Luka´´ Kender du Blasphemous rumour med Depeche mode?
Lone

Post by Lone »

J, det er da helt rigtigt - hun føler den varme vind i håret - på vej ned. Jeg har altid ment at det var sådan den sluttede - men nu du spurgte måtte jeg jo tænke over, om begge dele var mulige.... Jeg var helt vild med den sang da jeg hørte den første gang - og nu har jeg lige siddet og ledt efetr et sted hvor jeg kunne høre den. men det er ikke lykkedes!
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

der kan man finde næsten alt. Jeg ved godt at begge muligheder dur, men jeg synes det tager ´´noget´´ af sangen, hvis hun ´´bare ´´ bliver indlagt.... Oki, det lød ondt, men det er altså det jeg synes...... Kendte du den med Depeche mode?
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Helt uden at kende sangen og bare læst teksten fra Lone´s indlæg, vil jeg mene hun hopper ud over kanten. Crowd tolker jeg som tilskuer der står og kigger på hende tage skridtet ???? Camilla
God d
Post Reply