Styrketræning

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Styrketræning

Post by HHansen »

Ja i dag begynder mit nye liv.. Sådan på en måde.... :? Jeg har døjet med dårlig ryg i årevis. Gået til kiropraktor 4-5 gange om året - mindst. Har en skævhed efter en hest trådte på mig. :( I sommer var jeg udsat for et trafikuheld, og fik her et piskesmæld i nakken. :( Og det har så kostet adskillige gange yderligere til kiropraktoren. I starten gik det ellers meget godt - men de sidste par uger har det været skidt... Ondt i nakken og hovedet og kvalme og svimmelhed. Flere kiropraktorbesøg - det hjælper da også men kortvarigt. Så nu skal jeg til at træne! Er i dag blevet indmeldt i et fitness center (NØJ det er dyrt!!) og satser så på at skulle træne 2-3 gange om ugen. Aner ikke hvordan jeg skal finde tid og motivation til det - men SKAL i gang.. Kan jo mærke at jeg ikke har en eneste aktiv muskel i kroppen - og slet ingen kondi :oops: Nogen der kan lovprise styrketræningens fortræffeligheder? Eller fortælle mig hvad Pilates er? Det blev nemlig også anbefalet :?: Glæder mig til om adsklillige måneder hvor jeg forhåbentlig kan mærke en forskel... Ville bare ønske den slags ikke var så anstrengende :mrgreen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

er sikker på, at pilates er sjovere end styrketræning! (Man kan LIGGE ned og lave pilates :wink: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jamen HVAD er det???? det der pilates...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

se HER for en hurtig beskrivelse: http://www.naturalbalancepilates.dk/dk/pilates/frame.html
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Første omgang træning er overstået - nøj det var hårdt :shock: Ikke så meget alle de der maskiner med vægte på som skal løftes med alle mulige dele af kroppen - den del af det gik meget godt. Havde instruktør på i dag, der lavede et program til mig. Men bagefter skulle jeg jo cykle for at komme til at svede lidt... Hmmm - efter 6 minutter troede jeg at jeg skulle falde af cyklen og DØ :oops: Overlevede de 10 min. jeg havde sat mig for. Går vist et stykke tid før jeg kommer op på mere :lol: Har set nærmere på Pilates - må overveje at melde mig på sådan et hold.. det ser ikke så anstrengende ud :D
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Hele to gange har jeg gået til styrketræning, da jeg lige havde en pause i hesteriet. I begyndelsen var jeg meget entusiastisk, knoklede på og forbedrede mig selv hver gang! :shock: Men efter de der 2-3 måneder hvor Søs mener at kroppen selv går osv, da begyndte min hjerne at fortælle mig hvor tåbeligt det var, at stå der og flå i vægte, løbe på løbebåndet, cykle på cyklerne, når jeg da bare kunne cykle en tur i skoven og så endda få frisk luft og det hele. :evil: Så hver gang droppede jeg det...... Og så købte jeg hest igen , så nu får jeg motion nok! Jeg er da i bedre form, end da jeg styrketrænede! :D Og så føles det knap så åndssvagt at ride eller muge eller slæbe fodersække. :lol: Iøvrigt er det bedre for min ryg at ride. Ja, så meget for motivation til dig, Helle! Undskyld! :P
Jeanie

Post by Jeanie »

Så lille Fru Hansen..nu skal de passe på at der ikke er noget der springer indeni Dem, De skulle jo helst kunne skræve over en hest i November.. :wink: ...Gå gerne til den, men med måde og omtanke, det er en tidlig alder at inviladeres i , og det skulle jo nødigt være selvforskyldt.. :wink: - Jeg indlader mig nødigst på den slags fysiske udskejelser, man kan komme så gruligt galt afsted..blive kvalt under en vægtstang, eller tabe et lod over fødderne...næhh..jeg holder mig på behørig sikkerheds afstand af alle Styrketræningscentre.. 8)
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Uha Jeanie, jeg passer RIGTIG godt på - skal nok være i topform i starten af november :wink: Og så kan det endda være at jeg allerede er i så meget bedre form at jeg også kan tåle at ride :lol: Jeg har jo også i ÅÅÅÅÅREVIS holdt mig langt væk fra alt hvad der lugter af motion - og det betaler jeg for nu i min nakke og ryg :cry: Kan kun blive bedre!
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg har heldigvis ikke råd til træningscentre :)
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply