Kanin dilemma

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Kanin dilemma

Post by HHansen »

Min datter har fået en kanin. Hun havde først spurgt mig om den måtte bo her, og jeg sagde NEJ, da her allerede bor 5 marsvin en kat og en hund - som jeg passer. Dertil kommer at min yngste søn er allergisk overfor kaniner - og heste. Heldigvis ikke for de andre dyr. Så gav hendes far hende lov til at have den hos ham (børnene bor der) hvis den kunne bo ude. De havde den i 2 dage... så havde den yngste astma og var stoppet til i hele hovedet :( Så skulle kaninen så bo på den lokale byggelegeplads.. og der har den været i en uge.. men men... de har ikke plads, og vil ikke have den. Nu har hun taget den med her til mig hvor de er i denne weekend. Den er søøøøød :? Og jeg har så ondt af datteren - der skal af med den lille kanin. Og ondt af kaninen der skal flyttes rundt... Og MEGET ondt af sønnen der ikke kan tåle den... Overvejer naturligvis om vi KAN have den - ude sammen med marsvinene.. som drengen iøvrigt heller ikke håndterer eller omgåes.. Tror måske hans anfald da den var hos deres far, skyldtes at den var ny og spændende.. Så han har rørt den. Men jeg er også bange for at det kan gøre hans allergi værre.. ville være skrækkeligt hvis han nu også blev allergisk over for hunde!! :shock: Øv det er svært... ville ønske hendes far også havde sagt nej, så vi slet ikke havde fået dyret ind... Kan godt være jeg bare skal være hård og hjælpe med at finde et nyt hjem til den... har jo også masser af dyr (og plads nok til en mere...) Nogen der vil have en lille sød kanin??? :wink: (og den skal vist ikke serveres i hvidvinssauce selvom det er godt)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

åååh, hvor du lokker HHansen :cry: Jeg ÆLSKER kaniner!!!
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Ihhh - Lone... Den er søøøøøøøød :) Når det bliver lyst i morgen skal jeg gerne tage billeder :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Dijon-senneps sauce ER nu også bedre!! :twisted: Desværre kender jeg ikke nogend er liiige står og mangler en kanin - men IIH hvor jeg forstår dit dilemma.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Forresten: Hvis I kan have kræet udenfor, hvorfor så ikke lade datteren beholde den? Den forværrer vel ikke sønnikes allergi mere end alle mulige andre dyr, eller hvad? (Ja, jeg ved altså forsvindende lidt om allergi og astma og den slags. Det vi lykkeligvis forskånet for i vores familie).
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Det er jo egentlig det der er dilemmaet... Ville gerne lade hende beholde den. Og det er jo lige meget om jeg skal fodre 5 marsvin, eller 5 marsvin OG en kanin... Tror også den yngste kan holde sig fra den - MEN er altså lidt bekymret pga allergien- Min eksmand var oprindeligt ikke allergisk. Men så mødte han min hest, udviklede alvorlig hesteallergi - og EFTER det blev han så også allergisk over for katte. Det havde han aldrig været før.. Derfor frygter jeg at hvis sønnen er udsat for kanin, at han så kan udvikle hundeallergi.. Muligvis er det ikke en risiko.. ved det ikke..
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg kan godt se, at det er svært. Du kan selvfølgelig ikke løbe en risiko for at drengens allergi bliver forværret. :? Hvis der er en reel risiko ved at beholde kaninen - og det må man vel kunne finde ud af ved at ringe til læge eller astma- og allergiforbunet - så må I jo skille jer af med den - og stikke pigebarnet en undskyldning for at I ikke sagde nej i første omgang.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Tja - det må i så fald være hendes far der skylder den undskyldning - JEG sagde jo netop nej til at starte med... Og hvem sidder nu med bøvlet?? Typisk... :roll:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Post by Lone »

Men kaniner smager da ret godt....?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

jamen, så må dyret retur til farmand - så må han løse problemet. det skal han ikke tørre af på dig :evil:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Post Reply