Kvinder og vold

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det lyder overhovedet ikke hen i vejret, SøsDenGrå. I mine ører lyder det aldeles plausibelt. De fleste har jo prøvet at være ´´i kærlighedens vold´´ og ved hvor meget man kan finde sig i for den store kærlighed. Heldigvis er det ikke så mange, der tvinges til at vælge, fordi de har fået et skub eller en lussing, der vel undskyldes som et uheld og ledsages af dybfølte forsikringer om at det aldrig sker igen. Andre kvinder bliver i forhold trods utroskab, løgnagtighed, kriminalitet og - værst af alt - misbrug af børnene. Jeg tror stadig, jeg ville tage benene på nakken, hvis min mand slog mig så meget som én eneste gang. Men jeg ved godt at det bare er noget jeg tror...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Men i ret lang tid har kvinden i et sådant forhold også magt! Han angrer jo ofte - han beder om undkyldning - han græder - han tigger om forståelse - og kvinden har den magt, der ligge i at være overlegen på dette punkt: hun flæber jo ikke at selvmedlidenhed og selvynk! Sådanne mænd er ynkelige. Men Søs - jeg kan godt forstå, at man frygter at gå sin vej - for hvad skulle forhindre han i at stå udenfor døren næste morgen! Det er bare helt utroligt, at der ikke en nogen sikkerhed for voldsramte kvinder. Derfor kan man faktisk ikke opfordre nok til, at kvinder er opmærksom på de første små signaler, som deu også beskriver : skubben, smiden med kaffekopperne, hysteri osv. Man kan jo altid spørge sig selv, om man ønsker at ens kommende børn skal vokse op med det. Men så er der det lave selvværd - mange kvinder har et ufatteligt lavt selvværd - og hvem vil så elske dem, hvis de forlader den hysteriske?!
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jeg vil også være med i ´´cellen´´. Jeg vil have et gedigent knojern. Jeg svinger en rimelig lige højre, fandt jeg ud af, da jeg langede en kæreste en på kajen engang, fordi han bare blev ved at gå over mine grænser! 8) Hold da op hvor blev jeg forskrækket over mig selv. :shock: Og så tager vi lige nogle folk som misbruger deres unger se*uelt, med i købet. :evil: Jeg er vokset op i en meget dysfunktionel familie, med en far som var voldelig både fysisk, psykisk og sexuelt. Manden var naturligvis syg, og skulle have haft hjælp! Jeg tror godt at jeg forstår mekanismerne i et voldeligt forhold. Jeg har heldigvis aldrig selv involveret mig i et sådant. Jeg tror ikke at min mor følte at hun havde nogen magt, hun var utrolig selvudslettende, og vi børn følte os i hvertfald totalt magtesløse! Det var min storesøster som fik min mor til at forlange skilsmisse, efter 21 år :shock:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Post Reply