Hadeord

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hadeord

Post by Lone Beck »

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvem der har opfundet begrebet ´´spændende, nye tiltag´´? :evil: Og hvad med ´´innovativ´´? Det er endnu værre :evil: Hvorfor skal vi døje med sådanne luftige begreber som ingen rigtig kan forstå? :roll: Det er utåleligt :evil: Og lad mig så lige høre hvilke ord og vendinger I elsker at hade :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

[i:1e5942f0e0]Innovativ[/i:1e5942f0e0] - det er opfundet af dels Storstrøms Amts ansatte akademikere, dels EU Kommissionen for Udviklingsprogrammer. Jeg HADER bare det ord - det er et ord jeg er tvunget til at høre hele tiden - og jeg AFSKYR det!!! [i:1e5942f0e0]Spørge ind til[/i:1e5942f0e0] - det hader jeg også . Det er et rigtigt sundhedssektor-ord og alle bruger det! Gys!!! [i:1e5942f0e0]Consensus [/i:1e5942f0e0]- også et hadeord. [i:1e5942f0e0]Udviklingskompetancer[/i:1e5942f0e0] - og de allerværste: [i:1e5942f0e0]Menings- og læringskompetancer.[/i:1e5942f0e0] Ingen aner hvad det betyder - men brugt blir de hele tiden. Det kan virkelig få mig til at hade.... :evil: Arbejd aldrig for EU - man blir kraftigt skadet! Og man blir så hadefuld :twisted:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Post by CXEC »

[font=Times New Roman:44282415e7]Yndlingsaversionen [B][size=24:44282415e7] SKAT [/size:44282415e7] Jeg hader det udtryk!!! Det er så tyndt og ansigts løst at jeg får røde knopper!!! Céleste [/font:44282415e7]
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Jeg opfatter mig selv som et yderst tolerant menneske, men der er dog en sætning der virkelig kan få hystaden i mig til at vågne..... Det er når mænd(oftest småtbegavede) med et stort grin og et kækt blik på alle andre af hankøn, udslynger: Har du det røde eller hva? Det er simpelthen min hadesætning nr. 1!!!!! Jeg bliver så vreed, da jeg synes det er forfærdeligt nedladende. Oftest, bliver det slynget ud, når narren ikke kan forklare eller forsvare sine udtalelser eller handlinger. Sidst jeg fik den stukket i hovedet, resulterede det i et mindre hysterisk anfald, og en mand der nok aldrig tør sige noget til mig mere. Og jeg er ligeglad! :evil: Situation: Jeg har pt 2 hunde, og når der kommer nogen, bliver de modtaget som om det var de bedste venner, man ikke har set i meget lang tid! Manden kommer, og skal selvfølgelig lige ringe ekstra længe med dørklokken, for så larmer hundene, og det er jo meget morsomt :x Da han kommer ind, danser hundene rundt om ham, og vil lige hilse. Det gider han ikke, hvilket er ok. Han brøler: læg dig til hundene (hvilket jeg er lidt utilfreds med, da det er nok at sige det pænt), de lægger sig, og så er det han gør det værst tænkelige! Han bøjer sig ind over mine afdækkede hunde og KNURRER af dem!!!! :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: : Jeg siger lettere stramt: vil du godt lade være med det?, hans svar er, slap da af det er jo kun for sjov! Jeg forsøger at forklare ham, at det ikke er sjovt, og at han en dag måske gør det ved den forkerte hund, og så bliver han altså bidt! Han er ganske ligeglad, og mener jeg er sart. Jeg forklarer ham så ( med en bestemt tone) at i mit hjem, bliver en hund altså rost, når den gør det den bliver bedt om. Han mener så ikke det er hans opgave at rose mine hunde, og jeg forklarer ham (nu i en MEGET bestemt tone) at så skal han ikke bryde sig om at give mine hunde nogen kommandoer. Så er det han begår sit livs brøler::: Han smiler nedladende til mig, blinker til manden min, og siger: du har da vist det røde hva? :evil: :evil: :evil: :evil: Manden min, rejser sig meget hurtigt og får ham gelejdet med ud i værkstedet, og de store unger får enormt travlt med at skulle noget i andre rum!!!!!! Det skal lige siges, at han kom 2 dage efter, og sagde undskyld!, og han blev straks tilgivet, da jeg jo er tolerant :wink:
Lone

Post by Lone »

Ha, ha Dorte - sikke en historie. Iøvrigt har du ret. Den sætning kan også få mig til at -se rødt!!!!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Dorthe, uha, jeg kan næsten smage din vrede, den der kvalmende vrede man kan få når folk siger noget helt forkert :D Jeg hader når folk bruger sætningen; ´´ vi skal lige være OBS. på problemet´´ Hvad er der nu galt i ordet opmærksom? Noget andet jeg heller ikke kan tage, vi er ovre i det engelske nu, er når folk fortæller et eller andet og for at gøre historien kort, siger de yadayada midt i det hele - undskyld mig, men jeg ved altså ikke hvad yadayada skjuler, er du ikke lige sød at fortælle mig HELE historien
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Jeg giver jer alle sammen så evig ret.........og Dortes historie får mig til at fnyse af arrigskab........... Jeg håber ikke at dette er et alders symtom.........men jeg har svært ved at fatte hvorfor man ikke kan bruge Danske ord når de findes........f.eks tendens istædet for det gyselige ´´trend´´.......urgh........og sådan er der så mange......... :x ........og den der OBS........uuuuuuhhhhhh :x Birgitte
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Et ord jeg er dødtræt af er ´´Scenarie´´ Livsstil er heller ikke lige min livret, og så hader jeg også ordet trend/trendy. Der er heldigvis ingen som har spurgt mig om jeg har ´´det røde´´ men der var engang en som forklarede mig, at jeg vist bare trængte till en ordentlig negerp*k. Der blev jeg temmelig stram i masken (for nu at underdrive lidt) :D
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Post by Nina »

Her er et godt link til alle os, der HADER ´´pep-words´´ og andre ´´grænsende-til-det-kvalmende-udtryk´´ ... :evil: Prøv at se her - og tryk på ´´Ugens plade´´. :P http://fakta.information.dk/edu/ Hej fra Nina
Lone

Post by Lone »

ØV, Nina - skal man se sådan noget fra morgenstunden :evil: . Et gensyn med de værste af de værste...... Hvad jeg ikke fatter er, hvordan NOGEN kan bruge de ord, uden at væmmes over sig selv...... Her er lige nogle af de værsdte fra en plade: [b:6697216e51]læringsteori Mundtlig kommunikation Kompetenceudvikling Kompetencemåling for Kvalitetsudvikling Selvforvaltet læring Kompetencemiljø Læringsadfærd Konstruktivisme [/b:6697216e51] Brrrrr! Iøvrigt en sjov side - man skulle nok tage et spil, næste gang man er til møde!!
Post Reply