Efterårsferie

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Post by Lone »

Nå, men jeg kører gerne hvis det er glat!!! Sidst jeg var i Sverige kørte jeg 900 km. i spejlglat føre - med en tipersoners minibus. Ta´r sgu da bare en sadel med selv hvis der skal være så meget pjat... Jeg falder sgu da af uden!!! Altså Lone sådan en turist-nordbakke - den kan da bære en hel del - og du vejer vel ikke over de magiske 130 kg.!!!
Jeanie

Post by Jeanie »

Nå ja , vi skal finde ud af hvordan vi kommer derop..men jeg har jo tilbudt det med bilen, dog lige lidt forhastet, da det er en gulpladet med plads til to...ellers skal vi køre i min datters punto.. :roll: Jeg kan dog i min have en del pikpak, og skal have nogle foderprøver og vitaminer med op til Peter, og hvis ´´ mor ´´ Sonja nu lige står og mangler et eller andet, har jeg tilbudt at medbringe dette.. Forslag om hvad vi gør , er dog at vi tager broerne, da jeg kunne se at det ville passe med at samle op eller mødes.. :roll: ..altså at Lone Beck evt. tog til Aarhus og hentede Helle H..ved vejle hægter jeg mig så på, hvorefter vi køre til Sjælland og samler Lone Rugård op et eller andet ikke på nuværende tidspunkt bestemt sted...men hvad siger i...der er vel flere muligheder.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jeg tror vi skal satse på at køre i én bil, hvis nogen har en egnet af slagsen. Er ikke helt sikker på min ikke helt nye Audi er klar til turen - ikke mindst fordi jeg ikke får vinterdæk på inden - men hvad har i andre? Et hurtigt regnestykke siger at prisen for transport og bro bliver ca 717,- pr person. Det er ca 2000,- til brændstof (2000 km) og 870 for diverse broer. 2 biler fordobler jo udgiften. (og så er der selvfølgelig nogen der ikke skal køre så langt som andre, og en enkelt der kun har én bro - men det gad jeg ikke regne på i første omgang :lol: )
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

2000 kilometer for hvad der i virkeligheden kun bliver til 1 dag sammen - med lidt god vilje halvanden. Det er altså vanvid, hvis jeg må være så fri. Jeg HAR fri den første weekend i november, meeen - jeg synes godt nok det lyder for bøvlet. Jeg synes vi skal satse på at planlægge en uges ferie deroppe til næste år - og selvfølgelig gerne med flere deltagende strigler. Og så skal vi naturligvis betale for opholdet. Så kan vi passende arrangere et træf herhjemme - gerne med overnatning, så vi kan komme til at feste igennem - første weekend i november.
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Øeh - 2000 kilometer?! Det var da pænt langt? Æh, det tar da 10 timer hver vej.....???? Er det virkelig rigtigt, Jeanie? Så vil jeg afsted en uge... Men oprigtig talt, så er det da meget lidt tid vi får så? Et strigletræf, Lone?
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja det er da et stykke vej væk !!..men ikke 2000 km, det er jo næsten i ROM.. :shock: .. Men det er omkring 500 km op i Sverige + det herhjemme sååå.. :roll: Kan da godt se det er lidt langt, og forstår jeres tilbage holdenhed...men jeg har jo aldrig været så ked af lige at hoppe i bilen og smutte en lille tur på et par hundrede kilometer eller mere... :roll: , så har ikke lige tænkt at det kunne være en hindring. :oops: Men hvis der er mere stemning for en tur til næste år, med flere deltagere, så er jeg da med på ideen..men tager nu nok afsted alligevel til november....for jeg savner Peter og hestene..helt ærligt :oops: ...så der er stadig en plads i bilen, eller to pladser, for vil i stadig med Helle og Lone Rugård..så finder vi da en løsning. - Ellers skal jeg nok skrive et meget langt indlæg om en fabelagtig tur i de Svenske skove mutters alene, med ulve og bjørne... :( Og jeg skal tænke på jer når jeg sidder og holder lejrbål, med mig selv og taler til mit indre jeg om, hvor dejligt varmt jeg kunne have ligget og hygget mig i min seng..medens det bliver mørkt og uhyggeligt... :shock: og alle væsnerne fra diverse gyserfilm sniger sig frem mellem træerne anført af Hannibal the Cannibal... :( ..og batteriene i min pandelampe er døde, og fuglene har spist de brødkrummer jeg smed på vejen ud , for at kunne finde tilbage til Packstationen...men pyt med brødkrummeren for det er jo mørkt...ja så mørkt at jeg ikke kan se at Blair witch står og gør grinmasser lige op i hovedet på mig, medens Jason tager sit årlige bad i Elven.... :( medens han nynner Jeepers creepers... :( ...om jeg er ked af at i ikke ( måske) kommer med...næææ..jeg er bare mere ked af at i skal undvære mig herinde...og det vil i også blive, når de om 10 år finder mine ribben afgnavet og spredt over hele Högfallet....ja !! Men vi kan da godt mødes..så kan vi jo tage pænt afsked med hinanden..inden jeg forsvinder den første weekend i november i de Svenske skove, fordi i tillod mig at tage afsted alene, og slet ikke havde skænket det en eneste tanke..at det er PI..e* FARLIGT... :shock: .. - OKAAAAYYY.. da !!! hvornår skal vi drikke hjernen ud ???
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Folk kan da heller ikke læse :evil: De 2000 km er IALT - frem og tilbage... Regnet fra Århus over sjælland. Det kan man sagtens på en weekend - i august kørte kæresten og jeg 1100 km sydpå en fredag. Kørte i rutchebaner i en forlystelsespark hele lørdag og kørte hjem igen søndag. Med et par omveje og svinkeærinder, fik vi kørt 2400 km den weekend :) Men samtidig kan jeg godt nogen gange synes der er langt til ålborg fra århus :roll: Jeg ville nu egentlig gerne med stadig... Men kan godt være jeg ikke rigtig kan få råd hvis vi kun er 2 til at dele benzin og broafgift :cry: Kan også være det er for satset at tage afsted 2 personer på sådan en tur.. hvad nu hvis vi slet ikke kan lide hinanden IRL - så er der altså langt hjem, og ikke så mange andre at snakke med på turen :mrgreen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Nej vel Livde.. :D :wink: ..Det kunne godt gå hen og blive den fedeste tur, men der er vist lidt for langt,,og HelleH ved ikke helt om hun alligevel kan li' mig.. :roll: eller hvordan det nu lige hænger sammen.. :mrgreen: men jeg vedbliver at lokke...vil have dem med...vil du med...HVEM VIL MED...?????? :shock: ... Nå...........men tænk lige over det ikk'....allesammen..
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Så så Jeanie... Sådan er det jo heller ikke ment :cry: Kunne jo også være du bare ikke kan lide mig :mrgreen: VIL stadig gerne med - og hellere nu end til sommer... Er også for fattig til en hel uge med det hele :cry: Har i det hele taget ikke nær så mange penge som jeg bruger - det er et problem :mrgreen: Er der da slet ikke nogen der vil med Jeanie og mig??? Så vi har flere at snakke med hvis vi ikke kan lide hinanden ??? :mrgreen: Pssst Jeanie: På den positive side - vi kan være i din gulpladebil hvis det kun er os.... Den er nok også billigere at køre i end min der kun klarer 10 km på literen???
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply