Efterårsferie

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

Post by Jeanie »

:shock: Kom lige til at se ´´Den personlige tjekliste´´....hvor meget af dette er nødvendigt, ud over rene underbukser og tandbørsten !! Personlig tjekliste ? Personlig bagage bør pakkes i faste canvas ?køjesæk? poser eller ?køjesæk? af nylon. ? Sovepose der kan tåle fra ? 5 til + 20 grader, helst med vandtæt underside eller liggeunderlag (kan evt. lejes hos os). ? Liggeunderlag (alu-underlag anbefales) ? Drikkekrus, gerne plastik ? Drikkedunk med strop til saddeltaske eller til at fastgøre på sadlen. Beklædning ? Bredskygget hat til at beskytte mod sol og vejret. Skal have hagestrop for ikke at blæse af undervejs. ? Regntøj, og eller chaps ? Let jakke, vindjakke ? Varm jakke ? Tørklæde ? Sko til lejrpladsen ? T-shirts og bukser ? Undertøj ? Handsker ? Ridestøvler (helst vandrestøvler) ? Sokker ? uldsokker er at foretrække ? Solbriller ? Badetøj ? Jogging sæt Diverse ? Håndklæde og sæbe ? Tandbørste og tandpasta ? Læbepomade ? Solcreme (evt. zink salve, da det har den højeste faktor) ? Sammenklappeligt vaskefad ? Plaster og hovedpinepiller ? Lommetørklæder (papir) ? Pincet ? Medicin, hvis det er påkrævet ? Lommekniv, gerne med snor. ? Kikkert ? Fiske udstyr ? Pandelampe eller lommelygte med nye batterier ? Fotografiapparat, blitz og evt. batterier ? Fangsttips: Kontakt os Jo måske lige pandelampen, hvis man skal tisse om natten.....det er der jo stor sansynlighed for med ´´damer´´ på vores alder... 8)
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jeg har også læst den liste - hold da op :shock: Men årstiden taget i betragtning kan vi vel undvære den lette jakke og badetøjet :? Fiskeudstyr??? Skal vi selv fange vores mad??? Joggingtøj?? Jeg tror da ikke jeg har kræfter til at jogge :lol: Vaskefad? Er det nu også nødvendigt??? Troede de havde vand i kilder deroppe :mrgreen: Hvis det kun er et par dage er det vel også begrænset hvor meget skiftetøj der skal til... men soveposen og liggeunderlaget skal nok vise sig at være en god idé :lol: Undrer mig bare over at der ikke står noget om rødvin??? :mrgreen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja det kan vel begræses i et vist omfang.!!!?? RØDVIN...JEg bliver så sær når jeg drikker det, så hvis jeg må medbringe en flask Rom til en varm toddy, så skal jeg ikke gøre indsigelser !! OG CIGARETTER...det står der heller ikke noget om...Der ligger nok ikke lige en kiosk derude i skoven... :roll:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Varm toddy er også godt :P Men cigaretter kan jeg godt undvære... det stoppede jeg med for 16 år siden :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Det er da flot, at holde med at ryge ! Det vil jeg også gerne, men i den retning har jeg rygrad som en regnorm, men til genæld har jeg heller ikke så mange andre laster... :wink: Men jeg er nød til at have et par pakker smøger med til Sverige, skal nok gå væk fra bålet når jeg skal ryge, så i ikke bliver generet af røgen.. :) :wink: Og hvis jeg ikke tager fejl, bliver Lone Rugård nok også nød til at pakke en nødration, hendes smøger bliver jo væk heletiden, så hun skal vel have ekstra mange med!!!!! :roll:
Jeanie

Post by Jeanie »

Så har jeg talt med Peter, og vi er meget velkomne, og vi kan selv vælge datoer, da der ikke er så meget at lave i November. Han syntes at vi selv skal blive enige om hvad han evt. skal have for vores ophold, dog ville han gerne at vi giver lidt til maden. Jeg er så kommet til at love ham at vi måske vil gå lidt til hånde.. :roll: med hvad ved jeg ikke, men der er nok et eller andet vi kan hjælpe med. Vi kommer på daglige rideture ud i skovene, men det er ALT for koldt for os, at skulle bo ude i vildmarken i 3 dage. Jeg skal ringe igen når vi kender datoen, og lige før vi tager derop så vi ved hvordan vejret er, med hensyn til det vi skal medbringe af tøj. Så nu er det op til os at blive enige om dato....forslag efterlyses. :?: På nær d. 19.11 Jeanie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Ih det lyder godt Jeanie :lol: Måske også meget godt at vi ikke skal sove ude i den kolde nat med ulve og bjørne og alting :? Men gå til hånde?? Jeg VIDSTE jo der var lidt slavehandel over det :mrgreen: Det går nu nok, der er sikkert noget vi kan finde ud af, udover at ride, og drikke rødvin og sladre :) Den aller bedste weekend for mig er d 4-6/11 - det er nemlig min børnefri weekend. Men jeg KAN også i de andre weekender, undtagen d 19. Min eks. er nemlig rigtig flink når det gælder at bytte weekender :) Så - faktisk er jeg slet ikke vanskelig (underlig måske, men ikke vanskelig) :mrgreen: Er der egentlig nogen af jer andre der kender hinanden bortset herinde fra nettet??? :?: Glæder mig meget til at møde jer ihvertfald - og tror det bliver en fantastisk tur.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Dato mæssigt er det ligegyldigt for mit vedkommende, så det bliver jer der afgør hvornår !! Ja det der med at ´´gå til Hånde´´ det har Peter altid været god til lige at få sneget ind... :wink: Næh ! Jeg ´´kender´´ kun folk her fra nettet, ikke IRL, men gælder mig rigtig meget til at møde jer, og som du Helle, tror jeg vi kan få en kanon sjov, og oplevelsesrig tur...og en maaaaasse hestesnak. :P - Vi kan så håbe på, at der kunne blive tale om en tur til næste år , med mange flere deltagere... :D Jo forresten !! Han sagde at det var ret vigtigt at vi huskede soveposer!! Og rigtig godt varmt tøj, da vi skal på nogle ture ud og tjekke nogle af ridestierne, og det er koldt at sidde så længe på hesteryg..så gang i strikketøjet de damer...nu skal der strikkes lange underbukser.. :P
Lone

Post by Lone »

D.4-6. er også fint for mig. Nu har jeg da så endelig en undskyld for at købe en rigtig vildmarkssovepose - som jeg osse altid har ønsket mig - sådan en polar-én der kan klare laviner og 40 minusgrader og alting!! Gå til hånde er fint nok - sovepose, smøger, rødvin, lange underbukser - ok , det skulle jeg kunne klare.....
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Men LoneSchannon: Er du så sikker på dete der barn er ankommet til den tid??? nogen er jo lidt langsomme :D
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply