Hvad fodrer du hunde med?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Hvad fodrer du hunde med?

Post by Lone »

Hva´? Jeg gir mine Royal Canine - til mellemstore hunde. Findes der andre bedre og billigere alternativer?
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

jeg kan slet ikke bruge tørfoder til Sally, hun klør uanset hvad jeg giver hende, så dr. dyr mener hun har allergi over for lagermider som er de tørfoder.. Hun kan nu også bedre lide missemad :oops: Nej hun er faktisk blevet meget glad for ´´hills´´ tørfoder med kylling, men hvad hjælper det, når hun også klør af det, men så må ´´bamerne´´ spise det.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jeg fodrer med det der er billigst i lige den forretning jeg nu står i når jeg mangler hundemad :lol: Og et andet krav til foderet er at det kan fås i 3 kgs poser. Min Freya er en kræsen og vanskelig hund! Eller kræsen er nok det forkerte ord, for hun spiser næsten ALT. Men hvis vi bruger samme slags hundemad i ret meget mere end 2 måneder, så går hun fra foderet. Så derfor skifter jeg mellem 5-6 mærker af de billigste i små poser. Freya spiser ikke så meget, så 3 kg holder en måned sådan ca. Og hun trives glimrende med det. Har ingen problemer med skiftene, og jeg kan SE hvor glad hun bliver når vi begynder på en ny pose. :lol:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Han får sig en luns af postbudet engang imellem, og ellers et stykke af den Hollandske cykelturist han flåede af cyklen herude sidste sommer, har parteret ham og pakket ham i fryseren.... :twisted: !!! Nej ! Han får foder der købes i ALDI, da det efter sigende/ og undersøgelser skulle være noget af det bedste på markedet ´´ Rufus´´ hedder det, og koster ca 30 kr. for 5 kg.- det er sgu da billigt...OG... - Han fejler ikke noget- ( Kun mentalt )... :roll:
Lone

Post by Lone »

Ih - man skal da fodre sin hund med foder, der koster en bondegård? Ellers får de Hd og skab og rotter på loftet? Man kan da ikke nøjes med 39,95 fra Aldi? - Det skal da koste 230 for 5 kg?
Jeanie

Post by Jeanie »

Jo det kan man faktisk godt ! Sidestillet med Royal Canin, er det et af de bedste og mest næringsrige hundefoder der findes !! Undersøgelsen af dette har været bragt i ´´tænk og test´´ et blad udgivet af statens forbruger information...og når DE skriver det , må der jo være noget om snakken.. :wink: Han har ikke engang dårlig ånde længere, og se det havde han da han fik Royal Canin, til små voksen hunde.... :roll:
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Vores OES skal ha et produkt med et højt indhold af råfedt, ellers bliver hans pels endnu mere besværlig end den er i forvejen +plus at han klør sig selv halvt fordervet..............så henne petfood til ham. De 2 andre (Tysk korthår og Labrador) får 1/2 Henne og halv BILLIG slavefoder...........og det fungere fint for dem......... Samt at alle 3 lige sætter deres obligatoriske halve mødding til livs hver dag......... :roll: Birgitte
Lone

Post by Lone »

Ja, mødding er et uundværligt kosttilskud, hvis hundene selv skulle bestemme... Men nu har jeg kigget på testen og jeg kan altså ikke udlede, det samme som I og Tænk og Test. For mig er det da tydeligt, at kun Royal Canine og Purina Pro Plan, der inderholder det de skal. Men kan I se noget andet hører jeg gerne det! Så jeg må vel fortsætte medde 8,25 pr.dag pr. hund - det er - øh - 495 kr. om måneden ofr to hunde -
User avatar
Birgittekw
Posts: 384
Joined: Fri 18. Nov 2005 11:30

Post by Birgittekw »

Vi har forsøgt med Royal Canine.......som jeg også bruger som tilskud til kattene.......... Vores udemærkede hundeklipper anbefalede http://www.henne-pet-food.dk/...........og det har virkelig fungeret godt.......du kan selv se på indholdet....... Birgitte
Lone

Post by Lone »

Ja, det var også nævnt positivt i undersøgelsen - men er også i den dyre ende. Men jeg aner ikke om man kan købe det nogetsteds på Lolland? Linket virker ikke helt....du har fået prikkerne og ´´og´´ med - men sletter man det er det ok! Ok, fik kigget - der er forhandlere her - selvom jeg da ikke synes at de forretninger de nævner i Sakskøbing og Maribo, findes? Måske er din løsning at blande måske meget god.
Post Reply