De kvindelige værdier

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

De kvindelige værdier

Post by Lone Beck »

Er det kun mig, der bliver noget så helt og aldeles RØDHÅRET, når de kloge hoveder fabler om, at kvindelige chefer er MEGET bedre end mandlige ditto, fordi kvinder jo har sans for de ´´bløde værdier´´? :twisted: Vi kvinder er jo lyttende, forstående, omsorgsfulde og - og - og - alt mulig andet, som vi kvinder altså åbenbart alle sammen er :?: Det bringer mit pis i kog - ikke mindst fordi, de kvindelige chefer JEG har været så uheldig at stifte bekendtskab med, fandeme ikke har haft megen sans for de bløde værdier. DERES fællestræk har nærmere været, at de er intrigante, ondskabsfulde og magtsyge :evil: (min nuværende kvindelige chef undtaget - hun har faktisk ikke generet mig - endnu! :roll: ). Og i øvrigt vil jeg ikke påduttes nogle specielt kvindelige værdier. Må jeg være fri!!! Hrmpff :evil:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Kunne det tænkes, at d e kvinder du nævner har undertrykt deres ´´kvindelige værdier´´ for ikke at blive skudt i skoene af deres mandlige kolleger, at de bare tænker ´´som kvinder´´? Jeg har i mange år været chef - og jeg er da en kvinde. Jeg er da både lyttende og forstående og blød som smør - så det synes jeg da lyder meget rigtigt.... :P :roll: Som kvindelig chef skal man være stærk og have megen selvtillid - verden er ond, derude ....... :evil: Kunne du se dig selv som chef - Lone?
Lone

Post by Lone »

P.S - men jeg er osse rødhåret -- kan det have noget at sige, tror du?! (mærkeligt udtryk - det må være noget man siger i Jylland....?)
Jeanie

Post by Jeanie »

Ja jeg har været chef, og gud ske tak og lov er jeg det ikke længere...valgte selv at stoppe, det var rædselsfuldt ! De kvindelige medarbejdere jeg havde, opførte sig ganske ubehøvlet og modbydeligt, og da jeg endelig tog mig sammen, og fik en af de værste læsset ud, blev hun endnu mere vild i hatten, og smed den buket roser jeg havde købt til hende,ned i min skraldespand på kontoret.. :shock: Jeg var ikke mere intrigant, og ondskabsfuld over for dem end jeg var overfor de mandlige medarbejdere, og faktisk var jeg det slet ikke, for det ligger ikke til mig, at opfører mig på den måde overfor hverken kolleger eller medarbejdere. De havde alle meget frie hænder, og deres ideer blev hørt og afprøvet, og de fik så at sige aldrig en balle, da mit motto var ; ´´ Den beslutning en medarbejder, tager i en given situation, er altid den rigtige ´´ - derefterflg. kunne vi så sammen gennemgå hvad der var hændt, og finde frem til fælles fodslag i en evt. ny situation af samme slags ! Alligevel, skulle jeg i tide i og utide tage imod verbale lussinger , og høre dårlig sladder, og have skylden for manglende forståelse for deres ægteskabelige problemer, som et par af dem ofte fik ekstra fridage til at få ordnet.. :? Da jeg valgte at forlade stillingen, til fordel for en ny KVINDELIG chef, som jeg skulle sætte igang med jobbet, da fik jeg og de øvrige medarbejdere dæleman en smagsprøve på , hvad det vil sige når en chef er ondskabsfuld...for det var lige præcist hvad hun var, og efter ca 14 dage med hende på posten, måtte de erkende at de faktisk havde haft det ret så godt, for ikke at sige fedt da jeg sad i chefstolen... :wink: -men nu var det jo ligesom lidt forsent, og jeg kunne efter en måned fløjtende og trallende forlade min post, for at tiltræde i en souschef stilling på en afd. for anbragte børn og unge, og der var det bare lykken med en kvinde i huset, for de manglede de bløde værdier...og hvad enten jeg vil eller ej, så havde jeg dem med, og der var brug for det !!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

jeg kan skam godt se mig selv som chef - jeg har sådan set også prøvet det - det glemte jeg bare lige i forbifarten :oops: jeg tror ikke at ALLE kvindelige chefer er nogle mokker - lige så lidt som jeg tror at ALLE kvindelige chefer repræsenterer de bløde værdier. :idea: Det, jeg bliver irriteret over er, at man skærer alle kvindelige chefer over én kam (rødhårede eller ej) :twisted: ´´At blive rødhåret´´ er da sådan et udtryk man opfinder, når man har lært dig at kende, søde Lone :P
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

[quote:6d8bfee4c8] og da jeg endelig tog mig sammen, og fik en af de værste læsset ud, blev hun endnu mere vild i hatten, og smed den buket roser jeg havde købt til hende,ned i min skraldespand på kontoret.. [/quote:6d8bfee4c8] Ja, det var da godt nok sært - sådan at blive muggen over at blive fyret... :twisted: !! Jeg lytter og forstår rigtig meget, som chef - men jeg sidder bare og venter på, at vi kan komme til sagen - som gerne er den måde JEG vil have det på. :twisted: Al det ævl man skal lægge ører til - vorherrebevares! :twisted: Som en god chef skal man kunne sætte sig ud over alle de tåbelige ting de ansatte foreslår - foregive at de får noget af det indført - og siden på snedig vis få gennemført det man selv synes. :twisted: Dertil skal man osse åbent sige, at man godt ved at de underordnede sladrer om en - så har man lissom taget brodden af det!!! Jeg var en god chef - de ansatte turde ikke vise andet end at de kunne lide mig - jeg indgød lige dele frygt og forvirring, krydret med lytten og forståen - :P Men jeg er ikke chef mere - tak gud for det! - [b:6d8bfee4c8]JEG HADER AT VÆRE ANDRES CHEF[/b:6d8bfee4c8] - jeg afskyr at sætte folk i arbejde, bestemme, lede, fordele, samt lytte og forstå!! Nu er jeg chef i mit eget firma og har faktisk kun et problem: min ene ansatte er sindssygt doven, ugidelig og gider aldrig fortælle noget, der skal lyttes og forstås :cry: Nårh - ja,så Lone - der kan man se - jeg som er så sød, blød, lyttende, forstående og kvindelig - hvordan kan du siiiiige det :shock: !! Det er sgu lige til at blive nordjyde over :mrgreen: !!!
Post Reply