Den stolte mor må prale lidt

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Den stolte mor må prale lidt

Post by HHansen »

Min datter Sara rider jo ponytrav - monté for at være korrekt med benævnelserne. Det vil sige travløb med rytter på. De begyndte på det i foråret - dengang havde kræet en 1000 m tid på 3.02 - det er ikke imponerende. :lol: Men det er det til gengæld som de har forbedret sig siden. I sommer vandt de Jysk mesterskab, og da var tiden kommet ned på 2.02,5 :D I dag var der så DM i ponymonté - og som jysk mester var Sara kvalificeret til start. Der kom så ikke SÅ mange ryttere ude fra, så vi kunne på forhånd se at der var gode chancer for et godt resultat. Hun vandt ikke - men blev nr 2 :D med forbedret personlig rekord igen, 1.53,1. I andet løb hun deltog i i dag, havde hun meget handicap, men hentede de fleste og fik endnu en anden plads - i den fantastiske tid 1.48,5!! :shock: En skam hun ikke red SÅ hurtigt i første løb, for den der vandt DM vandt i 1.50,1. Men hun har for hver eneste løbsdag skåret flere sekunder af sine tider - hvor længe kan det blive ved? Synes de er vildt gode :lol: Så i må døje med et par billeder af ekvipagen - skal jo blære mig lidt :mrgreen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Arh, hvor er de to bare DYGTIGE!! :idea: Sikke hun spæner, Blackie..og ser totalt uberørt ud!?? 8)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

Post by Camilla... »

Ponytrav får mig unægtelig til at tænke på en ubehageligt runde mens ens indvolde bliver kastet rundt. Ind sætter du et billed, hvor der nærmest ser behageligt ud :shock: Tillykke til datteren med de fine placeringer og nye rekorder. Camilla
God d
Jeanie

Post by Jeanie »

Til lykke med det flotte resultat !! Tiden kan sikkert blive endnu bedre , ved at i korter bøjlerne op, og Sara rider i let sæde...bare en lille fif.. :wink: Så belaster hun ikke ryggen på hesten, men øv det hjemme nogen gange, for nogen heste har det med at rulle over i galop, når de får vægten op på skulderen...men prøv.... :wink: [img:dff278634d]http://i15.photobucket.com/albums/a396/Kondanizza/Flag.gif[/img:dff278634d] Jeg hejser flaget for Sara, danmarks nye Monte håb !!!!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Årh - hvor er de seje :shock: Tillykke med de flotte resultater :D Hvad er ponyen for én, siden den kan trave sådan?
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Ponyen er skam noget så sjældent som en Piver!! :wink: (halvt pinto, halvt traver :idea: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Takker for det lille fif - har selv tænkt på det med de kortere bøjler - vil foreslå Sara at hun prøver at arbejde med det til træningen. Hun sidder meget ret op og ned. Ved så ikke om hun kan holde hovedet nok oppe på hesten hvis hun læner sig frem - og hvis ikke hun gør det springer den. Nok derfor mange af de andre ryttere rider med tjek (staves det sådan?) på ponyerne. Men vi skulle jo gerne have den til at løbe bare LIDT hurtigere :D Synes i iøvrigt at hesten er for tynd?? Ved det er svært at se med sadel på osv - men jeg kan oplyse at man kan mærke ribbenene og også se dem hvis man står i den rigtige vinkel - ikke tydeligt, men man kan dog se dem. Jeg er i tvivl om hun skal sættes op i foder... ? :?: Men hun ER selvfølgelig af den slanke model...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Måske er det en god ide, at prøve med tjeck, hvis hun vil pulle ned, men i første omgang ville jeg nok fortsætte uden ! Det handler om at finde det rette punkt , hvor Sara skal ligge vægten, hun kan nok lærer at blive over sadlen i let sæde, uden at læne hele vægten frem på skulderen, og så sætte hånden længere frem på halsen af hesten, derved kortere tøjler!! Træn for den sags skyld også en del langsom arbejde, da Blackie derved får trænet de ´´ langsomme muskler´´ , og får bedre kredsløb..og derved ikke syrer så let til. Syrer de til mister de strømmen, og går kolde !! Mht. foder skal hun jo, hvis der trænes meget sættes op, men tjek altid tænder, og for orm først !! Alder har også en del at sige, men jeg er næsten sikker på at hun har tabt sig efter at i er begyndt at ´´Pony Trave´´. Men sååå tynd ser hun heller ikke ud Jeanie
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

det vælter ind med gode råd. Endnu er hun ikke gået død i et løb, men jeg er ret overbevist om at der ikke trænes ret meget i langsomt tempo, det må vi lave om på. Hun har ikke tabt sig i løbet af sæsonen - tværtimod. Fandt lige et billede fra første løbsdag i starten af april - der ligner hun da noget der er løgn... JEG kan ihvertfald se flere muskler på lår, kryds og ryg - og også halsen selvom den stadig mangler noget. Hofterne er heller ikke så fremtrædende mere. Må sige det har også hjulpet at vi nu SELV har lavet foderplan til hende :)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply