Dyrlæge fra morgenstunden

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Berit
Posts: 146
Joined: Sun 19. Feb 2006 14:54

Post by Berit »

Hej lone' vil bare sige at du skal være ekstra opmærksom når det er diarre, vi mistede for nogle år siden vores lille shetlænder ved collitis x eller tarok syge som det også kaldes. hun ville netop også gerne som din ligge udstrakt, hun satte forbenene frem for sig ligesom når de strækker sig, vi havde dyrlæge til hende i 2 døgn, men hendes tilstand svingede hele tiden, så det var svært at stille en diagnose og da den kom var det desværre for sent musse gik i chock og blev aflivet. som jeanie skriver vil jeg også i det her tilfælde holde mig fra loppe frø skaller. jeg håber snart din hest er oven på igen og at det ikke er så slemt. og selvfølgelig også god bedring til de andre heste. vh berit
Lone

Post by Lone »

Har tænkt på Tarok-syge - men der er jo ikke noget at gøre, andet end vente at se. Hun har det ok nu, efter hun fik de her sprøjter - ville på fold og har gået rundt hele dagen. Nu har hun fået lidt hø - jeg har tænkt at fodre hende 10 gange idag -med små mængder hver gang. Jeg har ikke lyst til at give hende andet end hø, gulerødder og A38 - hvis hun vil have det. Sådan som hun havde det skal jeg ikke ´´lige prøve´´ noget som helst andet. Hun skal have et par dage til at komme sig, men går det tilhage igen ringer jeg selvfølgelig efter dyrlæge igen.
Post Reply