Nu må jeg spørge jer til råds!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Nu må jeg spørge jer til råds!

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Som overskfrten siger: Jeg må spørge jer til råds! I ved.... de der forhæng, som folk eksempelvis hænger i døren til deres sommerhus, - gerne lavet af bambusstykker eller perler trukket på snor - hvor købes de? Jeg kan ganske enkelt ikke finde dem nogen steder! Og hvad de hedder rigtigt ved jeg ikke engang... Så nu tilspørger jeg jer: Er der nogen der ejer, eller ved hvor man kan købe sådan nogle? Og eventuelt kan oplyse en ca.-pris? Jeg kan finde én forhandler, - men det er desværrre i København og jeg sidder i Nordjylland. De må da findes andre steder... .oO(Og jeg må da helt sikkert vinde prisen for dagens underligste spørgsmål!) /Punktummet
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Den slags må da kunne fås i gardinforretninger??? Jeg ville også gætte på at man kan få dem i f.eks. Idé Møbler - og måske i Jysk (sengetøjslager).
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

I Jysk - og så har Fakta nogle perleforhæng p.t. - eller var det Netto? Bambusforhængene får næsten altid i Jysk.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jamen så må jeg jo prøve igen.... Har spurgt i Idémøbler, - men han vidst vidst ikke helt hvad det var jeg fablede om.. :roll: Synes også jeg har kigget i Jysk...men åbenbart ikke godt nok :roll: Men lad den vilde jagt gå! Nu er der lidt at gå efter :) /Punktummet
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Byens kurve i Århus, plejer at sælge den slags der IKKE er lavet af bambus, men af et eller andet vidjemateriale der er bundet sammen til aflange knuder (knyttet, måske? Hvad ved jeg om den slags håndarbejde? :roll: ) De knyttede dimser er herefter trukket på snore til benævnte forhæng. De er ikke ret dyre - formentlig fremstillet af analfabetiske børnearbejdere i kina, indien eller lignende. :roll: Så kære Punktum: Du går da bare SELV ud med saksen og voldskærer en eller andens havebambus, skærer dem omhyggeligt over i leddene, borer huller igennem, trækker på snore (lige lange, naturligvis! :mrgreen: ) skiftevis med smukke håndrullede, ´´hjemmebrændte´´ og ikke mindst håndmalede trylledejsperler, binder snorene til en tværpind - og vupti: på under 200 timer har du dit eget HELT unikke bambus/perleforhæng til en ikke ALT for bred dør! :lol: (trylledej laves af 1 dl salt 3 dl mel, en spsk olie og vand efter behov. Tørres i ovnen i evigheder ved 150 grader. :idea:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg HAR faktisk overvejet at lave dem selv.... Men nu står det sådan at jeg skal bruge 3! (Ja du læste 3....og til hvad skal der ikke spørges om, det er bare en ide jeg selv synes er fix....ahem, spørgsmålet er bare om andre synes det samme :roll: ). Men altså....kan jo med den produktionstid og min sparsomme fritid regne ud at projektet ikke bliver færdig i dette år. Måske heller ikke næste år, idet kreativiteten er noget nær nul. Men ingen siger jo det skal være færdigt.. jeg æææælsker jo langtrukne intetsigende aktiviteter. Eh.. :roll: Enden bliver nok, at er der ikke nogen der vil sælge mig disse finurlige tingester, så droppes projektet. Det skal i øvrigt males cremefarvede. /Punktummet
Post Reply