Hvornår må springeren springe?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Hvornår må springeren springe?

Post by Lone »

Min engelske Springer Spaniel elsker at springe - og springer op og ned ad alting. Hun skal jo gerne blive agility-hund, men jeg har hele tiden holdt fast på at hun ikke måtte trænes før hun var 18-20 måneder. Men hun springer jo faktisk meget selv - kunne man begynde i det små nu hvor hun er 15 måneder? Og hvad med at cykle? Det er denne søde hund - her som lille:
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Vores ´´stabby´´ elsker også at springe og vi fik af vide på ´´opdragelses anstalten´´ at hun måtte springe når hun var 1 år gammel. og det gør hun så nu er hun godt 2 år og spinger let 1.20 -1.30 :D
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Er det osse en Springer, Jytte? Synes ikke min har faner nok - hvornår forventes de at have fuld pels?
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Nej Sally er en Stabby-hound, det er en jagt / hyrdehund. Men da vi fik hende troede dyrlægen hun var en springer, hun har samme farve og pletter som din.
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Den race kendte jeg slet ikke - men de ligner meget en springer. Fås de i DK? Når din må springe må min vel osse... Har lige hugget et par billeder: [img:eb020b0ee4]http://www.lupus.hjem.wanadoo.dk/racer1/stabyhound.jpg[/img:eb020b0ee4] [img:eb020b0ee4]http://www.onlineenzyklopaedie.de/Images/1/180px-stabij.jpg[/img:eb020b0ee4]
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Ja man kan godt få dem i DK. Min er kommet illegalt :oops: ind i landet med en hestetransport, hvor chaufføren to et helt kuld på 8 fra en mand som ikke var søde ved dem og de blev så sat af i stalden sammen med de heste han havde med. Så desværre har min Sally ikke nogen fin stamtavle, men jeg ahr talt med en hollandsk avler af Stabby og han siger hun er et fint eksemplar af racen :D Så nu har jeg så et dilemma jeg vil gerne have små stabby hvalpe, men jeg er imod avl uden papir, så nu må vi se om jeg kan få hende DNA testet, det skulle kunne lade sige gøre , igen noget denne hollænder har fortalt :shock: man bliver frygtelig klog af at tale med ham. men pyt Sally er helelr ikke gammel nok endnu...
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Må vi så ikke se et lille billede af hende? Sikke en historie - der er noget Sally kan fortælle sine børnebørn engang!! Men hvad hjælper en DNA-test mon, hvis ikke man har forældre at sammenligne med? Har de hele registre over avlshunde med DBA-profiler i Holland? (jeg ved en masse om DNA - jeg læser nemlig Scarpetta-romaner...) (og Jytte - vedr- import af heste - jeg har skrevet om det under Avl/Berber - vil du skrive, hvis der er noget man skal vide?)
User avatar
jytteh
Posts: 328
Joined: Fri 18. Nov 2005 08:07

Post by jytteh »

Jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind :( jeg skal prøve at kikke på det under avl
----...---...--...--...--...--...--...--...--...--...--...--,,,--...--...--...--...---...----
Alting som kan misforst
Lone

Post by Lone »

Jooo du kan - det er ikke så svært. Læs her: [url=http://www.strigler.dk/phpBB/phpBB2/viewtopic.php?t=19]LÆgge billeder ind[/url] Eller: Klik nedenunder indlægget - klik Gennemse - vælg et billede fra din pc , (må max være 450x450 pixels bred - opløsning 72 )- klik add attachment - så har du et billede!!! Klik Submit!!
Post Reply