Så kommer Madammen hjem

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

Så kommer Madammen hjem

Post by Jeanie »

Imorgen kommer Madammen hjem, vi har indtil vidre indstillet træningen af hende af forskellige årsager, så hun skal hjem til os igen og det glæder vi os til... :D Med sig har hun sin smukke datter Kondanizza, som skal skifte træningskvater, og deri ligger min bekymring...altså ikke at hun skal skifte træner, men at hun skal hjem og vende først.... :roll: ..Bliver hun forvirret, stresset, ked af det, adfærds vanskelig...ved at skulle holde en uges ferie inden turen går til Århus..eller skal jeg blot regne med at hun tager det koldt og roligt, da hun jo er Travhest, og skal vænne sig til at komme meget rundt og stå mange steder.. :roll: Jeg glæder mig som et barn til juleaften, og vil garanteret gå og små synge, medens jeg ordner deres bokse, og gør klar til at modtage skønhederne... :D Jeg er ikke ond vel.. :oops: ..fordi jeg giver hende det lille ophold herhjemme, indtil Transporten er klar til turen til Århus i næste uge..er jeg ?????????.... :roll:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Nøj, hvor jeg allerede glæder mig til at høre om dine fremtidige skærmydsler med Madammen, når hun genindtager sine vante gemakker :D Nu tjekker du lige, at førstehjælpskassen indeholder alt, hvad du kan tænkes at få brug for, ikke Jeanie? 8) Held og lykke med omplaceringen af Kondanizza Rice, eller hvad det nu lige er hun hedder. Hun dør vel ikke af at tilbringe en uges tid hjemme...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Post by Jeanie »

Uha Lone !! Jeg er allerede begyndt at forberede mig mentalt på at få Madammen i stalden igen.. :shock: ...hvordan får jeg hende lige fra stald til fold, uden at skulle skøjte efter hende over græsplænen, og Naboen...hvad sker der nu hvis han nærmer sig folden for at uddele rugbrøds bidder, kan hun styrer sit indædte had imod hans person... - eller skal jeg igen til at stå ( grinende) bag køkken vinduerne og se ham kaste sig ud under hegnet.. :roll: - Et er sikkert..jeg SKAL gå i stalden når hun banker på væggen... :shock: - Jeg SKAL lukke hende ud og ind først.... :shock: - Jeg skal være hurtig og have reaktionsevnen skruet op på fuldt blus, når hun skal sadles, for at undgå bidemærker og cirkel spark.. :shock: - Jeg SKAL i det hele taget vågne op af den lullende søvngænger agtige hverdag det har været i et godt stykke tid, at passe heste her....for SHE'S BACK....indenfor de næste 48 timer ...ændres mit liv radikalt.... Iøvrigt skal jeg lige have sat dørskinnen på plads, den kører lidt skævt, efter madammens sidste udskejlser, inden hun tog hjemmefra..hun ville såmænd ud af stalden før jeg var klar, og det kostede en grime, et træktov og en skæv dørskinne.... :roll: Og ja førstehjælpskasse......du siger noget!!!.. :wink: Og nej selvfølgelig kan Kondanizza T Trick overleve at blive flyttet lidt rundt....!!!...... :oops:
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Jeg er jo en hård og ufølsom person - så det har nu aldrig nogensinde bekymret mig at flytte rundt med hestene... Heller ikke for en uge eller et par dage. :D Min springhest rejste da rask væk rundt i landet hver weekend - og jeg har været hestepasser for en springrytter, hvis heste ikke var hjemme i en måned. De kom direkte fra stævne til stævne. Som travhest SKAL Kondanizza da også kunne klare den tumult - og har hun det sædvanlige traversind, så tager hun såmænd nok også flytningen med ophøjet ro :D Min erfaring er at bare hesten bliver behandlet pænt og får mad og en boks - ja så kan de såmænd flyttes ganske ofte. Vil ikke afvise at der findes heste der IKKE kan klare flytninger. Har bare aldrig mødt en personligt :? Held og lykke med det nye træningssted (kan ske jeg nu kan snige mig på travbanen og smugkigge på smuksakken??? ) - og held og lykke med Madammen derhjemme - kan nu godt forstå du glæder dig :)
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

Så er de landet...ja det vil sige kl 16 i eftermiddags kunne Madammen og dennes datter igen betræde deres folde og hilse på de øvrige medlemmer af den ´´royale ´´ familie.. :) Det var så fedt at se Madammen flyve , nærmest svæve rundt langs hele hegnet, og naboerne måtte da også lige stoppe have arbejdet, for at nyde det prægtige syn af fem travende ( og det meget stærkt) heste, men rejste hoveder og krum hals... og kostene lige i vejret !! Fantastisk at se hvor de nyder at blive genforenet, og fanatstisk at jeg imorgen kan gå ud og kysse min røde tasmanske djævlinde på hendes sølvgrå mule.... :D og nusse prinsessen bag ørene.... :) De er hjemme, de er hjemme, de er hjemme.....La la lai... :P
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Lyder pragtfuldt, Jeanie :D Men hvor er billederne??? Hit med dem :!:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Jeanie

Post by Jeanie »

Billeder ??.. :shock: Vil du se billeder..jamen jeg havde ikke lige mit Digitalefotokameraapperat parat, da jeg lukkede dem ud på folden, for de kom derud lige fra lastbilen...og det gik i Madammens tempo, som jo af mange efterhånden er kendt som [i:ace045689c][shadow=red:ace045689c]HURTIGT[/shadow:ace045689c][/i:ace045689c].. :wink: Men lover at kaste et par hundrede nye billeder ind , så snart de haves.... :D..Bare rolig du skal nok få BILLEDER.... :P
Post Reply