Fik I testet Jeres IQ Strigler

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Det har du da fuldstændig ret i, Birgit :D Bortset fra at undertegnede nok skulle være blevet hjemme :cry: Jeg prøvede testen (mens min mand stod og forstyrrede mig) og jeg er desværre DÅM sammenlignet med Lasse Rimmer (hvem er han forresten? :roll: ): Resultat: 135. Jeg må vel trøste mig med at der er mange, der er dummere :idea:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Jo - jeg har også på fornemmeren, at vi ville have givet et GEVAAALDIGT løft til hele affæren! :wink: Jeg kørte også testen igennem...imens MIN mand og diverse børn...stod og forstyrrede mig. Jeg plejer van at klare mig ret godt i sådanne tests - hurtigheden i hovedregning og i ord-spørgsmålene plejer at veje godt op på de der med vektorer, lodder og trisser (har aldrig været et lys i fysik!) og således også denne gang: resultat 153. :idea:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

HA - jeg prøvede lige igen - i fred og ro - og nu røg den op på 147! Jeg er klog!! :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Intelligens er i øvrigt en underlig størrelse, ikke? De dér opgaver, hvor man skal afslutte en talrække, blokerer min hjerne fuldstændig overfor. Jeg tror jeg kunne klare de to første - resten sad jeg bare og gloede dumt på :oops: Det er underligt, for i folkeskolen (for en uhyggeligt masse år siden) var matematik mit yndlingsfag, så hvorfor jeg siden har udviklet denne tal-forskrækkelse, forstår jeg ikke :roll: Jeg fik engang en Mensa-opgavebog, og det er mægtig sjovt at løse opgaverne. Nogle af opgaverne er med tal, andre med bogstaver, men ellers er mange af dem i princippet ens - og jeg kan uden problemer løse dem, når det er bogstaver, jeg skal gennemskue sammenhængen i, mens jeg står af, når det er tal :? Det er sgu da dumt :? Men det allermærkeligste ved intelligens er nu alligevel, at alle tror, de har mere af det end alle andre :D De, der har erkendt, at de ikke er ´´bogligt anlagt´´ bekender sig bare til en anden udlægning af begrebet intelligens, og så er de sjovt nok mere intelligente end gennemsnittet. 8)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Dét tror jeg i den grad du har ret i, Birgit: ´´De der Mensa-opgave bøger er faktisk ret sjove og det er jo i virkeligheden bare logik, det handler om. Jeg tror; man kan træne sig til den form for intelligens. Når først man kender teknikken, er det lynhurtigt at løse opgaverne. ´´
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Åh, nej! I Strigle kredse må jeg da nærmest være at betegne som en dumrian :cry: Jeg kunne kun snige mig op på 137 :( Og, jeg som gik og troede at jeg var et geni! :oops: Godt nok blokerer min hjerne totalt, når mere end 3 tal skal behandles, og matematik fatter jeg ca. 0 af. Og de der med ´´2 mand graver en grøft....´´ har jeg aldrig kunne finde ud af. Men derfor kan jeg vel nok være et lille bitte geni, ik? :wink:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

137 ER da smågenialt, Daisy!! 100 betragtes jo van som normalen. :idea: Så du skal SLET ikke være ked af, at du ikke kommer vel overens med opgaver ala ´´Hvis to mænd kan grave 50 meter grøft på 2 dage, hvor mange ølpauser skal 3 mænd så have for at grave den halve strækning på en uge´´ (mindes noget om, at de alle kører efter en og samme formel - og hvis man har lært dén udenad, kan man løse alle opgaverne uden overhovedet at overveje rimeligheden i det i opgaven skitserede foretagende i så meget som et sekund - så egentlig ved jeg ikke hvor inteligent man behøver at være for at løse den slags?! :mrgreen: )
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply