De svage, ynkelige og opgivende

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

selv om jeg sidder i den kattegori der ikke kan, ved jeg godt at der er mange der ikke vil, og mange der tror de ikke kan. Men som Loneshannon starter ud med, er det måske et eller andet sted fordi de har lært ikke at kunne!!! :( Jeg tror det vigtigste er at skelne..... Jeg har søgt min pension, og får den også..... Der er en del der får pension/bistandshjælp eller lignende, som vi bare kan lade være at spekulere i, for de gider ikke andet.... Så er der dem som Lone starter med at omtale, det er nok dem det er ´´synd for´´, for de tror ikke de kan, og ingen instanser er villig til at ofre de resourcer der skal til for at ´´omdressere´´ dem. De er på en måde født til at blive ´´andenrangs´´ borgere, dem det er ´´lovligt´´ at se ned på og være sure på, for de ´´nasser jo bare på mine skattekroner´´. Det er nok bare svært, at få folks mentalitet ændret, så vi istedet for at pukle på dem, måske finder ud af hvor det gik galt, og så prøver at ændre det derfra..... Hele trådens overskrift, siger det jo så godt: de svage, de ynkeligeog de opgivende... Det er jo et spørgsmål om hvordan man tolker den sætning. Den kan være negativt ment, og så er det jo noget føj hvor er de dumme. Den kan være positivt ment, og så må vi hjælpe dem videre...... Jeg må indrømme at jeg først læste den negativt, og så fik jeg et billede inden i hovedet. Så læste jeg den en gang til, efter selv at have svaret og fået svar, og indså at det jo netop er hjælpen, Loneshannon efterlyser ideer til. (ret mig hvis jeg tager fejl) :roll: Danmart er jo netop ved at udvikle sig til et land, hvor det virker lidt som om at der er behov for at have disse ´´andenrangs´´ borgere at skælde ud på. Det er jo dem og så alle indvandrer/flygtninge, der er skyld i .......... :!: Løsnings forslag har jeg såmænd ingen af, men synes egentlig, det er en god debat, for det er vigtigt at vi får det lavet om, men hvordan :?:
Post Reply