Livets store mysterier

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Lone

Livets store mysterier

Post by Lone »

Det beskæftiger store tænkere - store mysterier - store bøger - men de er svære at beskæftige sig med, når de største mysterier er lige for næsen af en. :!: I min opfattelse er nogle af livets største mysterier, noget der aldrig skrives om, men hvor ville jeg gerne finde et svar! :P Hvorfor kan man aldrig finde sine bilnøgler -- når man skal bruge dem! Når man ikke skal bruge dem ligger de fuldt synlige, klar til brug, men kl. 7:50 om morgenen, når man skulle have kørt for 5 minutter siden - der er de væk. Hvem gemmer dem? Og ikke mindst hvorfor? :evil: De forsvundne cigaretter. Cigaretter har det ligesom bilnøgler. De forsvinder. Man sidder for det meste samme sted i timer dagligt (pc) og smøger den - men cigaretterne er der aldrig! Hvordan kan det gå til? Jeg ved at jeg ligenu har tre åbne pakker - den ene holder jeg skarpt øje med, de to andre er forsvundet siden kl. 7 i morges - og jeg har kun været i stalden, køkkenet og mit arbejdsværelse. Hvem har en pervers glæde af at gemme mine cigaretter? Hvordan kan de blive væk på så relativt få kvadrameter - har dem jo ikke med i stalden, så vi snakker måske 50 kvadatmeter i de to rum? Hvordan kan det lade sig gøre, når jeg bruger dem hele tiden? :?: :!: Og så den med toiletpapiret. Hvorfor opdager man det altid først at det mangler, når det er ubetinget nødvendigt at have det? Hvorfor kan man aldrig opdage det bare 1 sek. før? :mrgreen: :oops:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Jeg er sikker på at der findes et logisk og formentlig gabende kedsommeligt svar på dit livs store spørgsmål, Lone :roll: Jeg er ikke ligefrem berømt for min gode hukommelse, men det er uhyre sjældent at jeg forlægger bilnøgler og smøger - og for den sags skyld andre ting. Det går først galt for mig, når min mand får et anfald af oprydningsvanvid. Så kan man finde de beskidte tallerkner i køleskabet og hammeren i skabet ude på badeværelset. :shock: Livets store hverdagsspørgsmål for mig må være, hvorfor jeg har så svært ved at tage mig sammen til at ride, selv om jeg ved, at jeg har det helt igennem pragtfuldt på hesteryg - og hele resten af dagen... :?:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Jamen Lone! bilnøglerne sidder da i tændingslåsen, så ved man da hvor de er! Man bor vel på landet, ik? :idea: Og man holder da bare op med at ryge, så er ´´Mysteriet om de forsvundne Cigaretter´´ løst :wink: Mit livs mysterium er, hvorfor jeg har 6 dyr gående, hvoraf ingen kan rides? Pytte kan måske bruges som rideæsel, men han er meget sky, så sjovt bliver det ikke! Og at ride alene ud på ham, ville nok være rent selvmord :cry: De andre æsler er for små. Blökk (ismulen) har ødelagt ryg, og jeg skulle selvfølgelig ikke have købt hende. Men der var tilsyneladende ikke andre end mig der kunne se hendes problem, selvom hun gjorde tydeligt opmærksom på, at det gjorde ondt at have rytter på. Så jeg blev nødt til at købe hende, selvom hun også har sommereksem og alt muligt! :roll: :( :shock: :( Ja, Ja, jeg ved det godt. Jeg er ikke rigtig klog når det gælder dyr :roll:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lone

Post by Lone »

Årh, det skal du da ikke tage dig af Gunilla - jeg har da også den bedste pony i verden, som heller ikke kan bære en rytter og også har tendens til kløe - og er så besiddende som en jaloux ægtemand - så det er da meget normalt at have denslags gående - jeg har endda købt hende for dyre penge - :mrgreen: Og nu har jeg ovenikøbet besluttet at give hende Chondiflex til 500 kr pr. måned - snotdum er man jo. :oops: Nej, så meget på landet bor jeg ikke - så nøglerne sidder kun i tændingen når jeg tar mig sammen til at køre bilen indefor lågerne - ca 1 gang hver tredje måned. Holde op med t ryge - njae....... :evil:
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Post by Godzilla »

Nåe, jeg kører altid min bil ind bag lågerne! :) Ja, kender det der med at ofre kuuuugler på de der skravl. Blökk har haft kiropraktor, dyrlæge, fået specielt jerntilskud, specielt foder til sommereksem, diverse rasende dyre sommereksemmidler osv. osv. :roll: Det mest åndssvage er, at så længe jeg har hende, har jeg ikke råd til at have en hest jeg kan ride. :roll:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Post by Zanne (den Gamle) »

Bilnøgler skal pr. definition blive væk. Mine bliver det faktisk adskillige gange hver dag, og hvor er det dog irriterende. Tidligere lod jeg dem altid sidde i tændingslåsen, men ikke mere. Her i foråret fik jeg stjålet både min pung og min tullefon fra bilen. Så lærer man det på den hårde måde. Der ER altså giftigt i Hjørring, det var nemlig der det skete. Nu løber jeg så ind i mysteriet om manglende bilnøgler rigtigt mange gange dagligt. Den er stensikker. Hver gang jeg stopper bilen og går ind i en butik, ja så er mine nøgler forsvundet. At jeg dog ikke kan lære at binde dem fast i en bæltestrop eller lignende. Lommen kan de ikke være i - der er aalt for mange nøgler i bundtet. Faktisk tror jeg det er nemmere at opdrage personalet i ´´mine´´ forretninger, til at løbe efter mig med nøglerne. Det sker langt oftere, end at jeg selv kan huske hvor det nu lige var, jeg gjorde af dem denne gang.
Post Reply